تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816738542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان بازنشستگي كشوري اعلام كرد: قانون اجرا شد، احكام صادر شد، حقوق مهرماه حواله شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رئيس سازمان بازنشستگي كشوري اعلام كرد: قانون اجرا شد، احكام صادر شد، حقوق مهرماه حواله شد
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/07/23
حقوق بازنشستگان با اعمال قانون مديريت خدمات كشوري به صورت ميانگين 50درصد افزايش يافت و به اين ترتيب احكام بازنشستگان با توجه به اين قانون صادر و حقوق آنها درمهرماه به حسابشان حواله شد. محمد ابراهيم طوبايي ، رييس سازمان بازنشستگي كشوري كه در دومين نشست مطبوعاتي خود درمورد اجرايي شدن قانون مديريت خدمات كشوري به گفتگو با رسانه ها نشسته بود با اشاره به اين مطلب افزود: اين قانون پس از 85 سال از تصويب قانون استخدام كشوري در سال گذشته از تصويب نهايي مجلس و شوراي نگهبان گذشت و اين خود نقطه عطفي درتاريخ كشور ماست كه يك قانون نسبتاً جامع در مورد مسائل كلان نظام اداري كشور تصويب و ابلاغ شده است.
وي همچنين اظهار داشت: بند «الف» تصويب نامه هيات وزيران كه در خرداد ماه سال جاري براي اجرا به سازمان ابلاغ شد ، سازمان را موظف كرد احكام بازنشستگان را در طول سال 87 با توجه به اين قانون اصلاح و منطبق كند ، به اين معنا ما تا پايان سال جاري فرصت داشتيم كه قانون را اجرا كنيم اما با توجه به توانمندي ويژه در سازمان بازنشستگي كشوري و اراده اي كه در دولت ، رييس جمهور، وزير رفاه و معاونان رييس جمهور وجود داشت ، قانون را زودتر از موعد مقرر نيز اجرا كرديم ، احكام را صادر و حقوق را نيز حواله كرديم كه با حقوق ماه جاري در حساب بازنشستگان خواهد بود.
طوبايي نكته كليدي اين قانون را رويكرد عدالت محوري آن دانست و تصريح كرد: اين قانون با رويكرد عدالت محوري و تنظيم حقوق بازنشستگان طراحي شده است.
چرا كه پس از افزايش حداقل حقوق در سال 85 از 117 هزارتومان به 200 هزار تومان ، بسياري از گروه هاي حقوق بگير برخوردار از 200 هزار تومان شدند و پس از افزايش سنواتي حقوق 80درصد بازنشستگان بين 200 تا 300 هزار تومان بود كه البته با گروه ، سوابق و تحصيلات آنها منطبق نبود اما امروز با اجراي قانون مديريت خدمات كشوري همه به حق خود رسيده اند. به اين معنا كه گروه هاي آنها ، دوره هاي مديريتي ، سوابق سرپرستي در طول 30 سال خدمت ، نه فقط دو سال آخر خدمت و خدمت در مناطق جنگي در دوران دفاع مقدس در تطبيق احكام درنظر گرفته شده است.
وي با تاكيد بر بهبود وضعيت حقوقي بازنشستگان دراجراي اين قانون افزود: به اين ترتيب و با اجراي قانون مديريت خدمات كشوري 60 درصد از بازنشستگاني كه پيش از اين بين 200 تا 300 هزارتومان دريافت مي كردند به طور ميانگين بين 400 تا 600 هزارتومان حقوق دريافت مي كنند. در عين حال به طور ميانگين حقوق بازنشستگان در سراسر كشور 50 درصد افزايش داشته است. رييس سازمان بازنشستگي كشوري بيشترين افزايش حقوق را مربوط به گروه 11 شغلي دانست و اظهار داشت: در اين گروه ما شاهد 68درصد افزايش هستيم. بيشترين افزايش كه بين 100 تا 214 درصد است ،بيشتر مربوط به بازنشستگان قديمي و بازنشستگان قبل از سال 1354 و همچنين بازنشستگاني است كه سالهاي خدمت آنها بيش از 30 سال است و كمترين ميزان افزايش نيز مربوط به بازنشستگان جديد است كه از حقوق نسبتاً خوبي در دوران اشتغال برخوردار بوده اند. بنابراين نكته مهم اين است كه در اين قانون حقوق هاي بالا از افزايش كمتر و حتي هيچ افزايشي برخوردار نبوده اند.
طوبايي در پاسخ به پرسش يكي ازخبرنگاران درمورد عددهاي ريالي افزايش گروه 11 اظهار داشت: در اين گروه ميانگين دريافت 465 هزار تومان است در حالي كه ميانگين گروه 11قبل از اجراي اين قانون 276 هزار تومان بود. وي ميانگين كل حقوق بازنشستگان اين سازمان را در شرايط جديد 450 هزار تومان دانست. رييس سازمان بازنشستگي كشوري در بخش ديگري از سخنان خود بيشترين افزايش حقوق را با توجه به سالهاي خدمت مربوط به بازنشستگان سال 73 دانسته و افزود: اين افزايش حدود 70درصد است.
طوبايي همچنين با اشاره به آمار استاني اين سازمان تصريح كرد: استان محروم ايلام در ميان استانهاي كشور از بيشترين افزايش برخوردار شده است چرا كه اين استان در كل دوران دفاع مقدس ، منطقه جنگي بوده ، آمار و ارقامي كه دستگاه ها بايد به ما بدهند ، دستگاه هاي اين استان همكاري بهتري داشته و بهتر از ساير استانها عمل كرده اند. وي همچنين بيشترين تعداد بازنشستگان از نظر كمي را در گروه هاي شغلي 7 و11 دانست.
رييس سازمان بازنشستگي كشوري درمورد اين پرسش يكي از خبرنگاران كه آيا احكام بازنشستگان بر اساس سال 86 صادر شده است يا خير اظهارداشت: بر اساس قانون ، تاريخ اجراي قانون مديريت براي تمامي بازنشستگان از 8 مهر ماه 86 و براي قضات و اعضا هيات علمي از اول فروردين 86 تعيين شده است ، احكام بازنشستگان نيز از اين تاريخ منطبق شده و از آن تاريخ به بعد جزو مطالبه ها و معوقه هاي بازنشستگان است.
وي درادامه خاطر نشان كرد: بر اساس مصوبه هيات وزيران از اول فروردين 87 بايد 10 درصد به اين حقوق اضافه شودكه آن هم ما يك بار به صورت علي الحساب براي حمايت از بازنشستگان انجام داديم و امروز با اجراي قانون مديريت اين 10 درصد به صورت قطعي در احكام در نظر گرفته شده است.
طوبايي دراين مورد كه آيا معوقه ها درحقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است يا خير، اظهار داشت: حقوق بازنشستگان دو بخش دارد يك بخش مطالبات يكجا ست كه بابت يك سال گذشته آنها قانون تعيين كرده است به صورت سهام قابل عرضه در بورس باشد ، بخش دوم نيز كه از اول فروردين ماه 87 است كه بر اساس قانون بايد به صورت ريالي در حقوق آنها محاسبه شود كه اين اقدام با همكاري ويژه دولت انجام شد.
وي همچنين در مورد نحوه صدور احكام اظهار داشت: ما براي صدور احكام با يك مشكلي مواجه بوديم. از آنجا كه سيستم ما يك سيستم عملياتي و به روز است ، ما تنها مي توانيم پس از پرداخت حقوق شهريورماه سيستم را متوقف و احكام را در آن اعمال كنيم بنابراين فرصت كمي براي صدور احكام داشتيم ، ما از 15 روز پيش سيستم را متوقف و شروع به صدور احكام كرديم كه احكام مربوط به استانها به آنجا ارسال تا پس از تاييد در تهران نهايي شود.
طوبايي در پاسخ به پرسشي درمورد كسري اعتبار اجراي اين قانون خاطر نشان كرد: هميشه كسري هايي وجود داشته است بالاخره تا قانون اجرا نشود عدد ورقم نهايي استخراج نمي شود و يك سري نوسان هايي وجود دارد تا عدد نهايي استخراج شود كه اميدواريم در صورت كسري دولت تامين كند چرا كه من مطمئن هستم دولت عائله خود را تنها نخواهد گذاشت.
وي همچنين اعلام كرد: با اجراي اين قانون ما ماهانه 400 ميليارد تومان حقوق پرداخت خواهيم كرد كه بخشي از اعتبار آن از محل كسور پرداختي شاغلان و بخش ديگري از طرف دولت تامين مي شود.
طوبايي درپاسخ به پرسشي درمورد پرداخت معوقه هاي بازنشستگان با اجراي قانون مديريت گفت: موضوع واگذاري سهام شركت هاي دولتي قابل عرضه در بورس پيچيدگي هاي خاص خود را دارد چرا كه بايد آثار آن بر بازار سهام و جامعه در نظر گرفته شود. تقاضاي بازنشستگان اين است كه اين سهام به صورت نقدي دراختيار آنها قرار گيرد ، دولت نيز در صورت امكان اين كار را خواهد كرد اما بر اساس قانون اين اختيار نيز وجود دارد كه اين معوقه ها به صورت سهام پرداخت شود و ما اميدواريم كه تا پايان سال اين معوقه ها پرداخت شود.
وي دراين مورد كه آيا اجراي قانون مديريت در مورد شاغلان منجر به دريافت حق بيمه بيشتري براي سازمان خواهد شد يا خير اظهار داشت: بحث شاغلان بخش ديگري قانون مديريت است كه دستگاه هاي اجرايي درزمان مقرر آن را اجرا خواهند كرد و زماني كه اجرا شد به نسبت افزايش حقوق شاغلان و پرداخت حق بيمه بيشتر دريافتي ما نيز از اين بابت افزايش خواهد يافت.
طوبايي همچنين درمورد نحوه دريافت احكام جديد اظهارداشت: درحال حاضر 900 هزار بازنشسته در داخل و خارج كشور پيگير دريافت حكم خود هستند ، اين بازنشستگان مي توانند با مراجعه به سايت سازمان به نشاني: WWW.CSPF.IR و وارد كردن شماره دفتركل ، تصوير حكم خود را دريافت كنند يا اينكه به مرور به دستگاه هاي اجرايي خود مراجعه كنند.
محمد ابراهيم طوبايي درحالي دومين نشست خود با رسانه ها را برگزار كرد كه وعده نشست ديگري را با نويد هاي جديدي به خبرنگاران داد. طوبايي معتقداست نيمه دوم سال مي تواندآبستن خبرهاي جديد براي بازنشستگان باشد و به همين دليل درهمين نشست ، وعده جلسه ديگري را با خبرنگاران گذاشت. به طور قطع نيمه دوم سال 87 ، تاريخي به ياد ماندني در ذهن هاي 900 هزار بازنشسته مشترك سازمان بازنشستگي كشوري است حتي پيش از آنكه رييس سازمان بازنشستگي از خبرهاي ديگري سخن بگويد.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن