واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به گزارش ايرنا، حجت الاسلام ولي الله نقي پورفر روز پنجشنبه درقم درنشست جايگاه خانواده در سياستگذاري نظام اسلامي ، گفت: نفي دين و نفي خانواده دو ثمره موج فمينيسم بوده كه در غرب شدت گرفت و متاسفانه به جامعه اسلامي هم رسيد و دانشگاهها و بانوان ما را نيز تحت تاثير خود قرار داد. وي گفت: متاسفانه رعب و موج تفكر فمينيسم حتي بر برخي عقول حوزوي و ديني نيز حاكم شده و بهانه عده اي براي پذيرش اين موج، فشارهاي بين المللي و يا احيانا تمسخر ديگران است در حاليكه آنچه مهم بوده و باعث آبرو مي شود توجه به احكام الهي است. نقي پورفر افزود: دستاوردهاي شوم اين تفكر حتي در غرب، انديشمندان و دلسوزان رابه تكاپو انداخته تا جامعه را از آسيب خطرناك آن حفظ كنند. وي گفت: حوزه هاي علميه بايد از برخي تفكرات تابو شده دست برداشته و حقايق اسلامي در رابطه با خانواده و روابط زن و مرد را به خوبي تبيين كند و در برابر فشارها تسليم نشود. اين استاد دانشگاه ادامه داد: به علت تبيين هاي غلط از منابع ديني و عملكرد غلط عده اي متاسفانه حتي زنان تحصيلكرده ما در جامعه با همسران خود مشكل دارند. وي خانواده را مهمترين سازمان اجتماعي دانست و افزود:بايد نگرش حوزه و علما به آن ، سازماني باشد نه فردي چرا كه نگرش به خانواده به عنوان يك سازمان در نگاه و توجه فقه و فتاواي مراجع تقليد تاثيرگذار است. نقي پورفر ادامه داد: اگر نگاه به خانواده به عنوان يك سازمان اجتماعي نبوده و نگرش ما فردي باشد، احكام فقهي، ضد انساني جلوه مي كند. وي افزود: بسياري از بزرگان ديني وعلمي ما در تفسير آيات زنان و خانواده در قرآن دچار خطا و تفسيرهاي ناصواب شدند كه علت آن منفعل بودن چارچوب ذهني آنان در مقابل باورهاي مرتبط با جامعه زنان است. نقي پور فر به اهميت خانواده در اسلام اشاره كرد و افزود: بايد در مسايل زن و مرد در جامعه اولويت را به نظام خانواده داده و از دريچه آن به حل مسايل بپردازيم. وي گفت: اصولا آغاز پيدايش انسان بر روي زمين به صورت خانوادگي بوده و خداوند براي استحكام آن احكام زيادي از جمله احترام به پدر و مادر ولو اينكه كافر يا ظالم باشند را صادر كرد واين نشاندهنده ضرورت حفظ اصالت خانواده است. نقي پورفر ادامه داد:حفظ چارچوب خانواده آنقدر مهم است كه حتي اگر لازم باشد بايد از همه قوانين اجتماعي به نفع استحكام و قوام خانواده عقب نشيني كنيم. وي در بخش ديگري از سخنان خود در تبيين جايگاه خانواده در سياستگذاري اجرايي واداري گفت: اولين نقطه اختلال جامعه اين است كه زنان در جايگاه خود نيستند. نقي پورفر افزود: مهمترين وظيفه و در واقع اولين شغل يك زن، همسرداري و پس از آن انجام وظايف مادري است اما شاهديم كه زنان از اين مهم غفلت كرده وبا اشتغال در بيرون منزل كه در واقع شغل سوم آنان مي شود وظيفه تامين معاش را كه اسلام كاملا بر عهده مرد گذاشته است را انجام مي دهند. وي تصريح كرد: در بسياري از موارد مردان معاش كافي خانواده را تامين مي كنند واشتغال زنان ضرورتي نداشته و صرفا نوعي طمع كاري و تنوع طلبي است. نقي پورفر افزود: اينكه زنان از ابراز اينكه يك مادر و يا خانه دار هستند احساس شرمندگي مي كنند، نشان دهنده مشكل فرهنگي ماست در حاليكه نگرش اسلامي زن بايد با افتخار نقش همسري و مادري خود را بپذيرد. وي ادامه داد: بسياري از نگرش هاي ما نسبت به زنان ناشي از غفلت ما از باورهاي اسلامي و ميراث انديشه طاغوت است. نقي پورفر با تقسيم بندي حوزه هاي شغلي به سه حوزه خاص زنان،خاص مردان و حوزه مشترك، ادامه داد: در حوزه اي كه مشترك است قطعا اولويت استخدام با مردان است. وي تصريح كرد: متاسفانه شاهديم كه بسياري از بانوان در ادارات،بانك ها و مراكز دولتي مشغول به كار هستند، در حاليكه مردان زيادي بيكار بوده و براي تامين معاش خانواده كه يك وظيفه صرفا مردانه است در مشقت هستند. به گفته نقي پورفر، بيكاري مردان كه بخشي از آن ناشي از اشغال ظرفيت هاي شغلي از سوي زنان است، باعث بالا رفتن آمار جرايم، مشكلات اقتصادي براي خانواده ها و برخي مفسده هاي اخلاقي شده است. وي در عين حال تساوي ساعات كاري زنان و مردان در محيط كار را مخل نهاد خانواده دانست. اين استاد دانشگاه در پايان افزود: حداقل الزامات اخلاقي بايد در خانواده رعايت شده و زنان با اين بهانه كه به دستور اسلام برخي از كارهاي روزمره خانه جز وظايف آنان نيست از انجام آن سرباز نزنند.ك/2 / 380/ 569
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]