تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820588548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استقلال و پرسپوليس بايد به مردم واگذار شوند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: جام جم آنلاين: علي سعيدلو معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني اعلام کرد: در شروع واگذاري امور به مردم ، استقلال و پرسپوليس قطعا بايد به مردم واگذار شوند.



رييس سازمان تربيت بدني در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ايرنا درباره پيگيري دستور رييس جمهوري در خصوص واگذاري سرخ آبي هاي پايتخت به مردم، افزود: نه تنها اين دو باشگاه بلکه بايد تمامي باشگاه هاي ورزشي کشور به مردم واگذار شوند.
وي افزود: بطور قطع دستور رياست جمهوري که اواخر سال گذشته در خصوص واگذاري استقلال و پرسپوليس داده شده است به دليل اينکه مي خواهيم، ورزش را مردم اداره کنند، هر چه زودتر اجرايي مي شود.
سعيدلو گفت: قطعا اجراي اصل 44 راهکارهاي قانوني و حقوقي اين مسئله است و در عمل نيز تلاش مي کنيم همه مسوولان ورزشي به سمت خصوصي سازي واقعي حرکت کنند؛ چرا که معتقديم ، از آنجاست که قهرماني شکل مي گيرد و حرفه اي شدن آغاز مي شود.
معاون رئيس جمهور با بيان اينکه در نظر دارد در نخستين جمع خبري ورزشي خود، خبر خوشي بدهد، اظهار داشت: در جلسه روز گذشته هيات دولت، رييس جمهوري با مصوبه «مکلف شدن دستگاه ها براي هزينه کرد يک درصد از بودجه خود در ورزش» موافقت کرد.
به گفته رييس سازمان تربيت بدني، پيشتر دستگاه ها به جاي «مکلف» بودن ، «مجاز» به هزينه کرد يک درصد از بودجه عمراني و جاري خود در ورزش بودند.
وي افزود: اين بند، سال ها يکي از خواسته هاي جامعه ورزش کشور بود که خوشبختانه با عنايت رييس جمهوري به تصويب رسيد و باتوجه به رويکرد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، به نظر مي رسد مورد موافقت مجلس نيز قرار گيرد تا بزودي رقمي بين يک هزار تا دو هزار ميليارد تومان به ورزش تزريق شود.
سعيدلو خاطرنشان کرد: در بند آخر اين مصوبه نيز ذکر شده است که ديگر دستگاه ها اين اعتبار را بايد با نظر سازمان تربيت بدني در ورزش هزينه کنند.
تغيير و تحولات را قبول دارم رييس سازمان تربيت بدني در خصوص تغيير و تحولات مديريتي در سازمان تربيت بدني و فدراسيون هاي ورزشي نيز گفت: معتقدم که بايد از ظرفيت ها به شکل مطلوبي استفاده شود.
وي افزود: اما بايد توجه داشت دولت دهم مي خواهد کارهاي بزرگ و زيادي در کشور انجام شود به همين دليل رياست جمهوري در هيات دولت نيز دست به تغييرات فراواني زد چرا که انتظارات بسيار بالا است و مي خواهيم تحولي در کشور ايجاد کنيم و راه پيش رو نيز سخت تر شده است.
سعيد لو با تاکيد بر اينکه رياست جمهوري کارهاي زيادي از ما مي خواهد، اظهار داشت: ما نيز اين ايده و نظر رياست جمهوري را قبول داريم و در موعد مقرر با تک تک مديران و روساي فدراسيون هاي ورزشي گفت وگو و تبادل نظر خواهيم کرد و آنها را با برنامه ها و اهداف خود هماهنگ خواهيم کرد، بطوري که اگر قانع شدند که بمانند يا بروند، سپس اقدام مي کنيم.
بايد علت دوشغله بودن مديران ورزشي مشخص شود رييس سازمان تربيت بدني در خصوص مسئله دوشغله ها با بيان اينکه هنوز وارد اين دعواي سازمان بازرسي و تربيت بدني نشده است، گفت: بايد علت دوشغله بودن مسوولان ورزشي را جويا شويم.
وي گفت: بسياري از مديران براي آوردن امکانات و امتيازات به دستگاه ورزش مي آيند در حالي که اگر مصوبه يک درصد از اعتبار دستگاه ها تحقق يابد، ديگر نيازي به آوردن اين گونه افراد به ورزش نيست.
شوراي برنامه ريزي يک اتاق فکر است رييس سازمان تربيت بدني در خصوص شوراي برنامه ريزي و اعضاي آن نيز به خبرنگاران گفت: قطعا تعدادي از مديران ارشد ورزش به همراه برخي مديران، روساي فدراسيونها ، پيشکسوتان، ورزشکاران ، داوران و مربيان در اين شوراي حدودا 40 نفره حضور خواهند داشت.
وي افزود: اين شورا در واقع يک اتاق فکر است تا اين افراد بتوانند موضوعاتي همچون طرح جامع، موضوع دوشغله ها، توسعه و تجهيز بر محور عدالت و... را بررسي کرده و در مديريت سازمان تربيت بدني به بنده کمک کنند.
سعيدلو تصريح کرد: قطعا اين شورا هر دو هفته يک بار تشکيل خواهد شد و در کنار آن نيز کميته هاي تخصصي و فرعي ايجاد مي شود.
وزارت ورزش مشکلي را حل نمي کند رييس سازمان تربيت بدني در واکنش به طرح تبديل سازمان تربيت بدني به وزارت ورزش و جوانان نيز گفت: مشکل فعلي ورزش همانطور که رييس جمهور فرمودند ، مشکل محتوايي و ضوابط انساني است که محور اصلي کار ما قرار گرفته است.
وي افزود: همچنين مشکل سخت افزاري همچون کمبود بودجه و اعتبارات نيز وجود دارد که تغيير نام سازمان تربيت بدني به وزارت ورزش ، هيچ يک از آنها را برطرف نمي کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن