تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820366574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تبليغات سفارشي فيلم هاي سينمايي


واضح آرشیو وب فارسی:موج: تبليغات سفارشي فيلم هاي سينمايي
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ .


تبليغات حرف اول را در معرفي كالاي فرهنگي مي زند و با وجود اينترنت، و دنياي مجازي و پيشرفت بيلبوردهاي تبليغاتي هنوز رسانه ملي مهمترين پايگاه تبليغات كالاها خصوصا كالاي فرهنگي محسوب مي شود.
تبليغ يك فيلم سينمايي در تلويزيون مي تواند نمودار تماشاگر را بالا بكشد ودر شرايطي كه فيلم خوب باشد و در كنارمبلغي مانند رسانه ملي تبليغات سينه به سينه هم شكل مي گيرد و اقبال گيشه را به تهيه كننده هديه مي دهد.
اما اينكه چرا فيلم هاي سينمايي در تلويزيون تبليغ نمي شوند دلايلي دارد كه برخي از آن دلايل قابل رفع است .
از سويي مسئولان رسانه ملي معتقدند تنها فيلم ارزشي ومتناسب با معيارهاي ايراني و اسلامي قابليت تبليغ در رسانه ملي را دارد و از ديگر سو تهيه كنندگان اين سوال را دارند كه چطور است كه فيلمي كه پروانه ساخت و مجوز نمايش در يافت مي كند فيلم مناسبي براي نمايش در سينما است ولي نمي شود در تلويزيون آن را تبليغ كرد؟
به راستي آيا مخاطبان سينما را جمعي از مخاطبان تلويزيون تشكيل نمي دهند؟
گاه در خواست تبليغ يك فيلم سينمايي ماهها درميز مسئولان رسانه ملي خاك مي خورد و اين درشرايطي است كه تهيه كننده توان پرداخت هزينه ميليوني تبليغات به ازاي هر دقيقه را داشته باشد .
كارگردانان و تهيه كنندگان سينما اگرگاه در بدنه رسانه ملي فعال هستند و پروژه اي را براي تلويزيون به ثمر مي رسانند اما همواره از عدم همكاري صدا و سيما به منظور تبليغ فيلم ها گله مند هستند .
تهيه كنندگان خبر از عدم وجود تخفيف براي تبليغ فيلم به عنوان كالايي فرهنگي مي دهند و اين را معضلي اساسي مي دانند كه رفع ان بتواند به رونق تبليغات فيلم هاي سينمايي بيانجامد.
چندي پيش و درپي بر روي پرده رفتن فيلمي سينمايي تبيغات فيلم تنها به هفته پاياني
اكران فيلم رسيد و تهيه كننده اي كه هزينه تبليغ را تمام و كمال پرداخت كرده بود با مشكل مواجه ساخت.
تهيه كننده اي ديگر معتقد بود كه صدا و سيما خود بارديگر فيلم تائيد شده از وزارت ارشاد را مورد بازبيني قرار ميدهد و سخت گيرانه مجوزه تبليغ تلويزيوني فيلمي را مي دهد.
گاه قسمتهاي آنونس ساخته شده براي يك فيلم سينمايي قابل استفاده در تبليغ تلويزيوني نيست و اين همه دست در دست هم مي دهد تا فيلم ايراني را يك گام از گيشه دورت كند.
واقعيت اين است كه فيلم خوب پس از گذشت چندين روز از نمايش ديگر احتياجي به تبليغ ندارد .دليل آن نيز واضح است تبليغات سينه به سينه نظير همان اتفاقي كه براي اخراجي ها در سال گذشته و دايره زنگي در سالجاري افتاد.
اين تنها مقدمه چيني و ترغيب مخاطبان براي بدست آوردن دامنه وسيع مخاطبان گروه اول فيلم است كه تبليغ تلويزيوني را مي طلبد .
كالاي فرهنگي حتي اگر جذابيتي در حد سينما و حضور بازيگران مطرح داشته باشد بازهم به حمايت رسانه ملي نياز دارد واگر چه گاه فيلمي هاي بي محتوا نيز بر پرده سينما مي روند ولي واقعيت اين است كه 80درصد فيلم هاي ايراني قابليت تبليغ در تلويزيون و تشويق مخاطب را دارند.
آواز گنجشك ها در صدر تبليغات تلويزيوني
آواز گنجشك ها از بهترين زمان هاي تبليغ در تلويزيون برخوردار است ميان برنامه هاي پربيننده دوه هفته اخير محال است كه شما آنونس اين فيلم را نبينيد .نه به خاطر اينكه كارگردان فيلم خوش ساخت آواز گنجشك ها مجيد مجيدي است بلكه به خاطر اينكه نهادي دولتي درساخت آن مشاركت مالي داشته است .
دعوت بازيگران به ديدن فيلم از رسانه ملي
در ميان فيلم هاي موجود بر پرده نقره اي و در حقيقت خوش شانش هايي كه اكران عيد فطر نصيبشان شده فيلم جديد ابراهيم حاتمي كيا نيز وجود دارد .
و اگر از حق نگذريم نوع تبليغ آن از طريق رسانه ملي خاص و چشم گير است .
بازيگر پيشكسوتي چون گوهر خير انديش در غالب پرسشي شما را به ديدن فيلم فرا مي خواند .
و يا بازيگري چون مهناز افشار ه نماينده نسل جوانتر است فيلم حاتمي كيا را متفاوت ترين فيلم هاي وي معرفي مي كند .
به اين ترتيب رسانه ملي مرتب به شما تلنگر مي زند كه فيلم اپيزوديك حاتمي كيا را به تماشا برويد .
به عبارت ديگر رسانه ملي سفارش نهادهاي سرمايه گذاري دولتي و در مرحله بعد كارگردانان مطرح را مي كند.
كنعان بد شانس ويژه اكران عيد فطر
در اين ميان فيلم هاي موجود بر پرده نقره اي فيلم ماني حقيقي از شانس كمتري براي رقابت بر خوردار ، فيلم حقيقي با فيلم هاي مجيدي و حاتمي كيا رقابت مي كند تريبون رسانه ملي را ندارد اما هم قصه خوب دارد و هم بازيگر مطرح .كنعان حمايت سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران را نيز براي خود دارد به اين ترتيب شايد تهيه كننده اش دغدغه كمتري براي فروش داشته باشد.
سه زن در گير رقابت نابرابر
سه زن دومين ساخته بلند منيژه حكمت است كه در رقابتي نابرابر در حال اكران است تا جايي كه منيژه حكمت دست به كار شده براي شهردار تهران نامه اي سرگشاده نوشته است .
اگر چه تبليغ سه زن در رسانه ملي به صورت خيلي كمرنگ وجود دارد اما ساخته هاي قبلي منيژه حكمت و حضور بازيگري چون نيكي كريمي و پرداختن به موضوع زنان برگ برنده حكمت هستند.تا حداقل نيمي از جمعيت كشور يعني زنان را علاقمند كن تا مشكلات خود در غالب يك فيلم سينمايي مرور كنند.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن