تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814786462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرياد ملت هاي مسلمان و آزاده جهان قدس ! ما مي آييم


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: فرياد ملت هاي مسلمان و آزاده جهان قدس ! ما مي آييم
سرويس فرهنگ و معارف-
آخرين جمعه ماه مبارك رمضان ديروز در سرتاسر ايران اسلامي رنگ عزت و اقتدار اسلامي به خود گرفته بود و طنين فريادهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكاي روزه داران همراه با نداي «يا ايهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا» بار ديگر گوش جهانيان را به نداي آزادي خواهي ملت ايران و همراهي عملي شان با ملت مظلوم فلسطين به منصه ظهور رساند.
به گزارش خبرنگار كيهان، ديروز از ساعات ابتدايي صبح خيابان هاي منتهي به دانشگاه تهران ميعادگاه روزه داران و راهپيمايان روز قدس ميزبان زنان و مردان روزه داري بود كه با مشت هاي گره كرده ميراث ما ندگار ابراهيم زمان و بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي را در قطره اي از خروش ملت هاي مسلمان به نمايش گذاشتند و همراه با مسلمانان سراسر جهان، فرياد «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر آمريكا» را در گوش جهانيان طنين انداز كردند. زن و مرد، پير و جوان، هنرمند و سياستمدار، ورزشكار و نظامي ديروز آمده بودند تا با زبان روزه و دلهايي آكنده از عطر بندگي پروردگار، ثابت كنند فرمان حضرت روح الله همان است كه بود: روز قدس روز اسلام و تعيين سرنوشت ملل مستضعف و روز فرياد است... روز قدس روزي است كه بايد جامعه مسلمين همه اظهار وجود بكنند و هشدار بدهند به ابرقدرت ها و به اين تفاله هايي كه مانده است از آنها؛ چه در ايران و چه در ساير جاها.» اخبار رسيده از ساير شهرها و روستاهاي كشور نيز از حضور ميليوني مردم روزه دار سراسر كشور در راهپيمايي عظيم روز جهاني قدس خبر مي دهد.
به گزارش خبرنگار ما، ديروز علاوه بر پوسترهايي از انتفاضه مردم فلسطين، تصاويري از شهيد عماد مغنيه، امام موسي صدر و سيدحسن نصرالله نيز در دست راهپيمايان ديده مي شد.
همچنين ديروز جوانان با اسپري نام كشورهاي 1+5 را هم روي آسفالت مسيرهاي راهپيمايي مي نوشتند تا همراه با نام اسرائيل و آمريكا زير پاي مردم لگدمال شود. ديروز جانبازان سرافراز كشور نيز همچون ساير قشرهايي كه آمده بودند در لبيك به نداي مقتداي خويش و ولي امر مسلمين جهان، فرياد همراهي با مردم مقاوم سرزمين هاي اشغالي را سر بدهند، در خيابان ها شعار مرگ بر اسرائيل سر مي دادند.
حضور خانواده هاي تهراني همراه با كودكان و شور و نشاط جوانان نيز در مراسم ديروز مثال زدني بود. خانم هايي كه اغلب به جاي مقنعه از چفيه استفاده كرده بودند و پسرهايي كه با لباس بسيج و سپاه به راهپيمايي آمده بودند به خودي خود گوياي آمادگي جوانان اين مرز و بوم براي حمايت همه جانبه از قدس شريف و آرمان هاي ملت مظلوم فلسطين بود... چه آنكه با شعار «آمريكا در چه فكريه، ايران پر از بسيجيه» همراه شود.
حضور شخصيت هاي لشكري و كشوري و نمايندگان احزاب و گروه هاي سياسي از سلايق مختلف نيز از نكات قابل توجه راهپيمايي امسال روز قدس در تهران بود.
فلسطين پيروز است اسرائيل نابود است. - حمايت از فلسطين حمايت از امام است، آزادي فلسطين آزادي اسلام است. - جهاد در راه قدس، تكليف مسلمين است، سازش با اسرائيل، كار منافقين است نيز از جمله شعارهايي بود كه توسط مردم ادا مي شد.
بنابراين گزارش، در برخي تقاطع هاي مسير راهپيمايي در تهران ايستگاه هايي در حمايت از آزادي چهار ديپلمات در بند رژيم صهيونيستي و نيز پارچه نوشته اي خطاب به رئيس جمهور كشورمان براي تلاش جهت تسريع در آزادي اين چهار ديپلمات كه از سوي راهپيمايان امضا مي شد قرار داده شده بود.
مردم همچنين با حمل نمادين شهداي فلسطين انزجار خود را از كشتار و جنايات رژيم صهيونيستي اعلام كردند. راهپيمايان همچنين پرچم بزرگ فلسطين را بر روي دستانشان تا ميدان فلسطين حمل كردند. در روز جهاني قدس، پرچم رژيم صهيونيستي به دفعات توسط راهپيمايان روزه دار به آتش كشيده شد. حضور رسانه هاي خبري مختلف داخلي و خارجي در مراسم امسال روز جهاني قدس قابل توجه بود. رسانه هاي مختلف داخلي و خارجي مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس را به طور مستقيم پخش مي كردند.
كاروان هاي موتورسوار نيز حضور قابل توجهي در محوطه ميدان فلسطين و خيابان انقلاب داشتند و ورزشكاران دختر و پسر نيز ديروز حضور چشمگيري در خيابان هاي منتهي به دانشگاه تهران و ميدان فلسطين داشتند.
اظهار نظر شخصيت ها
رئيس قوه قضائيه تأكيد كرد كه با راهپيمايي روز قدس هيچ كس و بويژه رژيم هاي وابسته در منطقه، نمي توانند در موضوع فلسطين سازش كنند. آيت الله هاشمي شاهرودي در راهپيمايي روز جهاني قدس در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس مانع از آن مي شود كه قضيه فلسطين و مقاومت فراموش شود. رئيس قوه قضائيه همچنين گفت: راهپيمايي روز قدس موجب مي شود كه مبارزه با سياست هاي استكباري آمريكا و اسرائيل هميشه زنده بماند و مسئله جهاد با رژيم اشغالگر تا پيروزي كامل همه سرزمين هاي اسلامي براي ملت فلسطين، لبنان و گروه هاي جهادگر مشتعل و زنده مانده و هيچ قدرتي نتواند آن را از بين ببرد. آيت الله هاشمي شاهرودي همچنين بر ضرورت وفاق ملت هاي مسلمان جهان بر سر موضوع فلسطين تأكيد كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز ديروز در پايان راهپيمايي مردم قم در روز قدس با تأكيد بر حمايت از مقاومت مردم فلسطين در برابر اسرائيل غاصب گفت: امروز كمك به مردم فلسطين و حمايت از مقاومت اسلامي آن، سبب افزايش توان ملي ما مي شود. دكتر علي لاريجاني تصريح كرد: كارنامه رژيم صهيونيستي كارنامه سياهي است، و شامل اقدامات وحشيانه و ترور در ساير كشورها و اقدام سبعانه و كشتار در داخل فلسطين مي شود. هدف اسرائيل از اين اقدامات محو و نابودي ملتي به نام فلسطين و جايگزين كردن يهوديان صهيونيست در اين كشور است و لذا مي بينيد كه آنها حقوق اوليه شهروندي را براي كساني كه در سرزمين 1948 زندگي مي كنند، باقي نگذاشته اند.
وي با انتقاد از سكوت دولت هاي اسلامي در برابر اقدامات رژيم غاصب اسرائيل اظهار داشت: ما نبايد دچار غفلت شويم آمريكا در اين شش سال نشان داده كه چه اقدامات وحشيانه اي را در قالب موجودي به نام اسرائيل با ملت فلسطين كرده است. هم اكنون عراق، افغانستان و لبنان نيز نمونه هاي جديدي از استراتژي آمريكا در ايجاد خاورميانه جديد است. وي ادامه داد: اين ساده انديشي است كه فكر كنيم با آمريكايي ها مي توان ارتباط برقرار كرد. نبايد فريب تاكتيك هاي آنها را بخوريم. استراتژي آنها مقابله با انقلاب اسلامي است. مشكل آنها و مخصوصاً غرب دفاع ايران و حمايت آن از مردم فلسطين است.
مشاور امور بين الملل رهبرمعظم انقلاب، پيروزي حزب الله لبنان در طول جنگ 33 روزه را الگويي براي مردم غزه براي شكست اسرائيل دانست. علي اكبر ولايتي كه در مراسم راهپيمايي روزجهاني قدس شركت كرده بود، يادآور شد: امروز مي بينيم كه با وجود همه حمايتهايي كه آمريكا و ديگر كشورهاي غربي از رژيم صهيونيستي دارند، اين رژيم توانايي اشغال مجدد غزه را ندارد چرا كه الگوي مقاومت در لبنان در سراسر اراضي اشغالي جاري شده و در غزه نيز پيگيري شد و منجر به پيروزي مردم غزه و عقب نشيني صهيونيستها از اين منطقه شد.
هاشمي رفسنجاني: سازمان ملل مقصر اصلي جريان امروز در فلسطين است
بنابراين گزارش، آيت الله هاشمي رفسنجاني، امام جمعه موقت تهران نيز در خطبه هاي ديروز نمازجمعه تهران با تقدير از حضور باشكوه مردم در راهپيمايي روزقدس، تاكيد كرد: با اين كه يك قرن از موضوع فلسطين مي گذرد اما اين مساله همچنان موضوع حاد جهان اسلام و مساله محوري دنياي اسلام و جهان است. وي افزود: در تاريخ جهان نمي شود ملتي را پيدا كرد كه به اندازه فلسطين زير ستم بوده اند. آن ها شهيد مي دهند، زنداني مي دهند و مبارزه مي كنند، نظير اين را حداقل در سال هاي اخير نمي شناسيم، البته خدا اين مقاومت آن ها را بي جواب نمي گذارد و نصر آن ها فرا مي رسد.
رئيس مجلس خبرگان تصريح كرد: شايد ما كه در كانون حرارت هستيم خوب متوجه نمي شويم اما سايرين مي دانند اين حضور مردم در راهپيمايي هاي روز قدس چقدر در تغيير روحيه مردم فلسطين موثر است. اين راهپيمايي كم كم دارد در كشورهاي ديگر ترويج مي شود، البته توطئه هاي زيادي مي شود كه اين شعله منور خاموش شود، اما نتوانسته اند و ان شاءالله نمي توانند اين كار را انجام دهند.
هاشمي رفسنجاني ادامه داد: در فاجعه اشغال فلسطين كه هنوز هم ادامه دارد چند مركز، كشور و قدرت مسئولند. اول انگليس بعد كشورهاي اسلامي و عربي، بعد آمريكا، فرانسه و جريان صهيونيسم بين المللي كه با توان گذشته تاثير دارد.
هاشمي رفسنجاني يادآور شد: سازمان ملل افتخاري كه ندارد هيچ بلكه مسئوليتي مضاعف در برابر رفتار سوء خود دارد. اولين جنايت سازمان ملل تقسيم فلسطين بود. عده اي كارشناس آمدند بررسي كردند گفتند اين راه حل نيست و جنگ را دائمي مي كند. اما توجه نكردند. از كارهاي زشت سازمان ملل صدور قطعنامه هاي آبكي گاهي به نفع فلسطين گاهي اسرائيل بوده كه هيچ گاه هم پيگيري نشده است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به كارشكني هاي آمريكا و انگليس به عامل ديگر مشكلات امروز فلسطين اشاره كرد و ادامه داد: كانون ديگر خود كشورهاي عربي هستند. كشورهايي مثل مصر، اردن، سوريه، عراق البته ايران در آن مورد با اسرائيل بود و مقابلش نبود. چرا اين كشورها از پتانسيل و آراي خود استفاده نكردند؟
هاشمي رفسنجاني با اشاره به تاثير مبارزات مردم فلسطين بر ديگر ملت هاي مسلمان دنيا خاطر نشان كرد: اسرائيلي ها با جنايتي كه كردند و فلسطيني ها با مقاومتي كه كردند باعث شدند كه ريشه اكثر نهضت هاي اسلامي در دنيا به آن ها بازگردد. نهضت آن ها الهام بخش بود. همه دنياي اسلام و جهان سوم از آن ها الهام گرفته اند و ظلم اسرائيل باعث شد شعله هاي نور مقاومت به همه جا سر بكشد.
هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: مهمترين وظيفه براي امت اسلامي در درجه اول ملت ها و بعد دولت ها اين است كه موضوع فلسطين را از كانون توجهات خود دور نكنند و آن را جداي از خود ندانند.
خطيب نمازجمعه تهران همچنين با گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: گاهي تحريف هايي با اغراض سياسي در اين پديده انجام مي شود. البته كارهاي خوبي هم از سوي نهادهاي مختلف دراين باره انجام شده است. در مقابل لشگركشي كه عليه انقلاب اسلامي شده بود، ايران مظلوم و تازه انقلاب كرده، در حال بازسازي ارتش بود. سپاه و بسيج هم جوان و تازه تاسيس بودند و با اين شرايط ايران به تنهايي وارد دفاع شد. رئيس مجلس خبرگان با اشاره به ادعاي صدام كه مي گفت قصد دارد ايران را در يك هفته براندازد اظهار كرد:آن ها فكر مي كردند ظرف يك هفته خوزستان را مي گيرند. اما ملت با رهبري امام راحل و نيروهاي مخلص 8 سال دفاع را روي پاي خود انجام داد و دشمن را در صحنه سياسي و نظامي شكست داد تا نهايتاً سازمان ملل حق ما را رسميت داد و صدام را مهاجم و مستحق پرداخت غرامت معرفي كرد كه اين با توجه به تعداد اندك حاميان ما در سازمان ملل يك معجزه بود.
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر لزوم تبيين درست دفاع مقدس اظهار كرد: بايد سعي كنيم واقعيت را بگوييم همه ما بايد مواظب باشيم اين قطعه تاريخ را در پيشاني تاريخ اسلام براي آيندگان حفظ كنيم.
امام جمعه موقت تهران به مساله هسته اي كشورمان نيز اشاره كرد و گفت: مساله هسته اي ما همچنان بحث اول دنياست. گزارش بد آقاي برادعي كه بحث موشكي را با هسته اي مخلوط كرد حركت ظالمانه اي است. اين ها هيچ ربطي به هم ندارند. بحث موشكي ما از زمان جنگ شروع شده و ما اين كار را در اواخر جنگ به نتيجه رسانده بوديم و موشك ها پرتاب مي شد بعد هم كم كم پيشرفت كرد و راه خود را مي رود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: ما درجنگ ثابت كرده بوديم كه حتي به خاطر اين كه مردم عراق دچار آسيب نشوند از موشك كمترين استفاده را مي كرديم زيرا موشك وقتي افتاده كور است و ما آن را گاهي به عنوان دفاع استفاده مي كرديم و درآينده هم همين خواهد بود. موشك يك صنعت مقبول نظامي و دفاعي است اما يك فتنه جديدي با آن درست كرده اند.
وي خاطر نشان كرد: گرچه فضاي جهاني به دليل مساله گرجستان كمي آرام تر است اما به هرحال آتش زير خاكستر است هم ما بايد هوشيار باشيم و ديپلماسي فعال، عاقلانه و مدبرانه خود را پيگيري كنيم و جواب سوالات بي ربط آن ها را بدهيم و بگوييم و ثابت كنيم كه آن ها دروغ مي گويند و نگذاريم آن ها افكار عمومي دنيا را فريب بدهند. مقاومت هم حق مان است همان طور كه در دفاع مقدس حق ما بود.
كشورهاي منطقه
بي خاصيت شده اند
بنا بر اين گزارش، حجت الاسلام ناطق نوري نيز درسخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران با بيان اين كه امام خميني مي خواست به جهانيان بفهماند كه اين صهيونيست ها «مردم» نيستند، تصريح كرد: هم امام (ره) پيشتر فرموده اند و هم مقام معظم رهبري در سخنان اخيرشان در نمازجمعه فرمودند كه اين ها ملت نيستند بلكه يك مشت صهيونيست جنايتكار اشغالگر هستند. وي اضافه كرد:جالب است بدانيد همگي ساكنان اسرائيل عضو ارتش احتياط اسرائيل هستند.
رئيس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري با انتقاد از برخي سران كشورهاي عربي گفت: صهيونيست ها برخي كشورهاي عربي را زير سيطره خود گرفته اند و آنها را بي خاصيت كرده اند، امروز بسياري از كشورهاي عربي بي خاصيت و بي تفاوت هستند واين درحالي است كه گفته شده اگر انساني حتي نامسلمان هم باشد و فرياد بزند به داد من برسيد، اگر انسان بتواند و اين كار را نكند، مسلمان نيست.
ناطق نوري مقاومت محلي، مقاومت عربي و مقاومت اسلامي را سه گونه مقاومت به وجود آمده در فلسطين برشمرد و با بيان اينكه كه صهيونيست ها به شدت از مقاومت اسلامي مي ترسند، افزود: مقاومت اسلامي در مقابل همه فشارهاي اسرائيل و سكوت غرب و مجامع بين المللي و نيز طرفداران حقوق بشر كه گويا خاك گورستان را براين سازمان-ها پاشيده اند و كر و كور شده اند، ايستاد تا جايي كه توانست غزه را آزاد و در آن انتخابات آزاد برگزار كند و البته امروز زير فشار محاصره است.
قطعنامه پاياني
راهپيمايان ديروز و در انتهاي مراسم روز جهاني قدس با امضاي قطعنامه اي در 9 بند ضمن تاكيد بر همراهي همه جانبه ملت مسلمان ايران با مردم مقاوم فلسطين اشغالي بار ديگر بر حق ملت مظلوم فلسطين در بازپس گيري اراضي اشغالي و انجام رفراندومي آزاد براساس آراي مردم ساكن فلسطين و خروج نيروهاي اشغالگر تاكيد كردند.
در بخشي از اين قطعنامه آمده است: ما ايرانيان، چون هميشه با محكوم كردن خط سازش، طرح هاي ناعادلانه و ظالمانه و برپايي كنفرانس هاي به اصطلاح صلح را نوعي فرصت سازي و امتيازدهي به رژيم غاصب صهيونيستي دانسته و از سازمان هاي بين المللي خواستاريم سياست ها و رفتارهاي جانبدارانه خود در حمايت از جنايات اشغالگران را پايان داده، با عبرت ازخطاهاي خود، براي احقاق حقوق مشروع فلسطينيان، اقدام جدي به عمل آورند. ملت ايران اسلامي، اشغال نظامي كشورهاي اسلامي عراق و افغانستان توسط آمريكا و متحدان غربي آن را، عامل بحران و ناامني وگسترش آن در منطقه و جهان دانسته و با محكوميت قرارداد امنيتي آمريكا درعراق كه ناقض حاكميت يك كشور و مايه ذلت يك ملت است، برخروج بي قيد و شرط از اين كشورها تاكيد مي كند.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن