تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805612052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت وگو با پروانه معصومي درباره سريال داداشي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: گفت وگو با پروانه معصومي درباره سريال داداشي
اين روزها مجموعه هاي تلويزيوني بعد از افطار تماشاگران بي شماري دارد و »مثل هيچ كس« يكي از اين مجموعه هاي پرمخاطب است كه از شبكه دوم سيما پخش مي شود. »پروانه معصومي« بازيگر پيشكسوت، باسابقه و توانمند كشورمان در اين مجموعه ايفاگر نقش بي بي و مادري دلسوز و مهربان است و به اندازه اي خود را غرق در بازي و نقش مي كند كه براي مخاطب بسيار ملموس و باورپذير است و گويي خود بي بي است كه گريه مي كند، مي خندد، دعوا مي كند. پخش اين مجموعه فرصتي شد كه در صبح يكي از روزهاي ماه مبارك رمضان طي تماسي با او به گفت و گو بنشينيم.خانم معصومي در رابطه با دعوت به كار و نقش خود در اين مجموعه مي گويد: نمي دانم چطور شد كه دعوت به كار شدم. به طور حتم فكر مي كردند من از عهده اين نقش برمي آيم كه مرا دعوت كردند.

وي مي افزايد: وقتي فيلم نامه را خواندم ديدم نقش جاي كار و بازي دارد مي توانم بگويم كه تقريبا بازي در چنين نقشي را تجربه نكرده بودم.

شما اشاره كرديد كه نقشي خاص بود كه تاكنون تجربه نكرده بوديد حالا به نظر شما بازي در نقش زن سنتي چگونه بود؟

به نظرم خيلي مشكل، سخت و خيلي انرژي بر بود. به هر صورت بايد كاركتري را بازي مي كردم كه كم نيست و طولاني مدت است و تمام مدت بايد يك كاركتر ديگر باشي- مي خندد- گاهي اوقات يادم مي رفت كه بي بي هستم و آقاي برزيده- كارگردان اين مجموعه- به من گوشزد مي كرد.

خانم معصومي شما آن قدر باورپذير و زيبا ايفاي نقش مي كنيد كه زماني كه شما گريه مي كنيد مخاطب نيز با شما گريه مي كند و نوعي همزاد پنداري ايجاد مي شود اين ارتباط و بازي زيبا چگونه به دست آمد؟

به واقع من گريه مي كنم يعني وقتي قرار است نقش بي بي را بازي كنم اگر جا براي كار باشد گريه مي كنم. صحنه اي بود كه بي بي وارد منزل مي شود و متوجه ريختن گندم ها روي زمين مي شود بيشتر از 2 ساعت فيلم برداري آن صحنه طول كشيد همان گونه كه شاهد آن هستيد اين سريال خيلي پربازيگر است و چيدمان اين همه شخصيت كاري دشوار است اگر يكي از آن ها اشتباه مي كرد آن پلان مجدد گرفته و تكرار و تكرار مي شد. با اين كه اين سكانس طولاني بود ولي مدت زماني كه اين صحنه گرفته مي شد من همان جا نشسته بودم و گريه مي كردم. مي دانيد براي چه به بدبختي بي بي گريه مي كردم. در آن لحظه به بي بي مي انديشيدم كه چه آرزوهايي براي دخترها، پسرها، عروس ها، دامادها و نوه هايش داشت و حال تمام آرزوهاي او زير پايش ريخته بود. آرزوهايش به اين بستگي داشت كه سمنو بپزد. در قديم حالا يا براساس مطالعات، تجربه نيست يا شايد هم خرافات، سمنوپزان به معني قدرت، قوت و پايداري مرد در خانه بود وقتي سمنو از بين مي رود يعني مرد خانه از بين مي رود به همين خاطر بود كه بي بي مي ترسد زيرا يك بار زماني كه سمنويش خراب شده بود اين اتفاق سرش آمده و همسرش را از دست داده بود و نمي خواست دوباره اين اتفاق بيفتد.

كار با آقاي برزيده چگونه بود؟

خيلي خوب بود. هميشه در كار بازيگرانش را به خوبي راهنمايي مي كرد- مي خندد- يعني وقتي من به خاكي مي زدم به من گوشزد و يادآوري مي كرد كه شما معصومي نيستي بي بي اين مجموعه هستي.

آقاي برزيده بايد كارگردان پخته و باتجربه اي باشد كه توانسته اين همه بازيگر را در كنار هم در يك قاب در سكانس هاي مختلف به تصوير بكشد؟

به واقع همين طور است كه شما گفتيد بعضي اوقات تعجب مي كردم كه چگونه اين همه بازيگر- 15 تا 16 نفر در يك قاب نشان داده مي شوند. شما اگر توجه كرده باشيد در پلان هايي كه در منزل گرفته شده بود تمامي بازيگران در حركت بودند ولي آقاي برزيده همه را منظم در كنار هم سامان داد. البته وجود آقاي نجاريان هم در كنار آقاي برزيده در موفقيت آن بي تاثير نبود. به هر حال يك برنامه ريزي قوي سبب خوب شدن كار مي شود.

ما نام آقاي نجاريان را در تيتراژ به عنوان برنامه ريز و انتخاب بازيگر مي بينيم آيا بازيگران به انتخاب او جلوي دوربين رفتند؟

راستش را بخواهيد من نمي دانم نه اين كه بدانم و نگويم. ولي ممكن است كه آقاي نجاريان مرا براي ايفاي نقش در اين مجموعه دعوت كرده باشند زيرا من با وي در 2 كار به نام هاي مجموعه تلويزيوني »يوسف پيامبر« و »پرده عشق« همكاري داشتم. فكر مي كنم نسبت به شناختي كه در گذشته از من داشت مرا انتخاب كرد.

فيلم برداري نقش شما از چه زماني آغاز شد و كي به پايان رسيد؟

حدود 15 يا 16 ارديبهشت به مجموعه اين سريال پيوستم و آخرين پلانم كه ايفاي نقش كردم 10 شهريور ماه بود.

ارتباطتان با حسين ياري »داداشي« چگونه بود؟

خيلي خوب بود. فكر مي كنم توي صحنه ها متوجه اين قضيه شده باشيد. من و آقاي ياري رابطه خوبي با يكديگر داشتيم البته با همه بچه ها در اين مجموعه در ارتباط بودم ولي رويارويي اين چنيني و بده بستاني مادر و فرزندي فقط با آقاي ياري داشتم. مي توانم بگويم آقاي ياري بازيگري است كه تشعشع بازيگري اش پخش مي شود و همه را مي گيرد.

درست است كه داداشي محور و قهرمان داستان است ولي بيش از حد پاك و منزه و دور از گناه به تصوير درآمده است.

داداشي حسيني ياري- دور از هر گناهي نيست. اصلا نمي بينيم گناهي نداشته باشد يعني تاكيد هم نشده است. داداشي پاك و منزه نيست. به نظر من هر كسي كه به خودش ظلم كند بدترين گناه را مرتكب شده است. داداشي بيش از همه به خودش ظلم كرده زيرا به پدرش قول داده كه خواهرها و برادرهايش را به سر و سامان برساند و به دختري كه دوست دارد نيز ظلم كرده و 15 سال او را چشم انتظار گذاشته است. تصور مي كنم خودخواهي داداشي است كه خواسته مرد خانه را بازي كند. نبايد برداشت اشتباه كنيد كه او دور از گناه است. شايد چهره معصوم آقاي ياري است كه ما انسان ها را به اشتباه مي اندازد.

فكر مي كنيد چقدر اين سريال در جامعه تاثيرگذار باشد؟

نمي دانم چقدر. من دور از تهران و در دامنه كوهي در صومعه سراي گيلان در فضايي كوچك هستم در همين فضاي محدود اين مجموعه خيلي مورد توجه قرار گرفته است. مردم رك هستند وقتي از كاري خوششان بيايد يا نيايد بي پرده بيان مي كنند كه آيا اين سريال را دوست داشته اند يا خير؟

فكر مي كنم پخش سريال »مثل هيچ كس« سبب مي شود كه مردم بتوانند اطرافيانشان را بيشتر بشناسند. خيلي آدم ها در دور و اطرافمان وجود دارند كه ما يك روي آن ها را مي بينيم. شايد پخش اين سريال باعث شود كه انسان ها چشم و گوش خود را بيشتر باز كنند و متوجه باشند كه دور و برشان چه كساني هستند.

باتوجه به اين كه چند مجموعه در ايام ماه مبارك رمضان با يكديگر رقابت مي كنند مجموعه تلويزيوني »مثل هيچ كس« از فضايي متفاوت نسبت به ساير سريال ها برخوردار است با اين تعاريف چقدر احتمال مي دهيد اين مجموعه به عنوان مجموعه برتر ماه مبارك رمضان انتخاب شود؟

براي اولين بار است كه براي ماه مبارك رمضان كاري مناسبتي انجام دادم البته به غير از مجموعه تلويزيوني »نشاني« كه نوروز امسال پخش شد. نمي دانستم كه حالتي رقابتي وجود دارد و نمي توانم بگويم بهترين يا بدترين گزينه شود. آرزويم اين است كه هر كدام از سريال هايي كه در حال پخش است بتواند حرفي براي گفتن داشته باشد.به هر حال هر اثر هنري كه ساخته مي شود هدفي بايد داشته باشد كه تاثير خود را بگذارد آيا موافق هستيد كه خلق يك اثر بايد در راستاي انتقال و تاثير پيام مفيد انجام شود؟

صددرصد با سخن شما موافقم و به طور حتم كارگرداني كه اثري را راهنمايي مي كند بايد هدفي را بازگو كند.

شنيده ام كه شما دقت نظر خاصي در انتخاب بازيگران در يك فيلم يا مجموعه داريد آيا بازيگران اين مجموعه درست و به جا انتخاب شده اند؟

تا جايي كه شاهد اين مجموعه هستم بله انتخاب ها به درستي انجام شده است. در ادامه اين پاسخ بايد بگويم شده سريال يا فيلم خيلي خوب و زيبايي به من پيشنهاد شده ولي به خاطر شخص و كاركتر مقابلم آن پيشنهاد را رد كردم چون معتقدم كه شخص مقابلم خيلي مهم است.

خانم معصومي چرا در سينما خيلي كم كار هستيد؟

چون كارهايي كه پيشنهاد مي شود كارهاي خوبي نيست يا اصلا كاري پيشنهاد نمي شود (مي خندد).

چه كارهايي آماده نمايش داريد؟

به زودي بازي ام در مجموعه تلويزيوني »يوسف پيامبر« آغاز مي شود.

سخن پاياني

اميدوارم كه مردم اين سريال را دوست داشته باشند و مجموعه »مثل هيچ كس« توانسته باشد حرف خودش را بزند و تاثيرگذار باشد.
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن