تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815134001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تسهيلات 30 ميليون توماني ساخت مسكن ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تسهيلات 30 ميليون توماني ساخت مسكن ابلاغ شد
جام جم آنلاين: پرويز داودي معاون اول رئيس جمهور مصوبه تسهيلات 30 ميليون توماني ساخت مسكن را براي اجرا به 8 دستگاه اجرايي ابلاغ كرد.


به گزارش خبرگزاري مهر، پرويز داوودي معاون اول رئيس جمهوري اين مصوبه را به وزارتخانه هاي امور اقتصادي و دارايي، كشور، بازرگاني، تعاون و مسكن و شهرسازي، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري و سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ابلاغ كرده است.

در راستاي تصميم نمايندگان ويژه رئيس جمهور و به منظور تامين منابع ارزي مورد نياز بانك مسكن از محل منابع ارزي بانك مركزي مبلغ دو ميليارد دلار به صورت سپرده ارزي با سر رسيد دو ساله در اختيار بانك مسكن قرار خواهد گرفت و سقف تسهيلات صندوق پس انداز مسكن ‌براي سپرده گذاران بانك مسكن به منظور ساخت واحد‌هاي مسكوني تا ميزان سيصد ميليون ريال افزايش خواهد يافت.

بانك مسكن همچنين موظف است اقدامات لازم را براي تبديل صندوق سپرده گذاري خريد مسكن به صندوق سپرده گذاري ساخت مسكن به عمل آورد. دولت در اقدام ديگري براي رونق بخشيدن به ساخت و ساز مسكن اراضي قابل انتقال مربوط به استان آذربايجان شرقي به مساحت بيش از 38 هكتار براي ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن در قالب طرح مسكن 99 ساله را تعيين كرد و سازمان ثبت اسناد و املاك كشور هم مكلف شد خارج از نوبت براي تفكيك و انتقال اراضي مذكور به نام وزارت مسكن وشهرسازي به نمايندگي دولت اقدام كند.

وزارت مسكن وشهرسازي و سازمان ملي زمين و مسكن حسب مورد موظفند صددرصد يارانه اعطايي به اين بخش و همچنين هشتاد درصد از منابع حاصل از فروش زمينهاي خود را به منظور اعطاي تسهيلات ساخت براي مسكن مهر و اعطاي تسهيلات ساخت براي واحد‌هاي نيمه ساخت با شرايط حداقل شصت درصد به مبلغ حداكثر هشتاد ميليون ريال با سر رسيد حداكثر پنج ساله براي هر واحد از طريق بانك مسكن اختصاص دهند و يا در بانك مسكن سپرده گذاري كنند.

بر اساس اين مصوبه نحوه اختصاص اعتبارات يارانه‌اي اعم از كمك بلاعوض، يارانه سود،‌كارمزد تسهيلات و وجه اداره شده حسب مورد و همچنين قرارداد بين وزارت مسكن وشهرسازي يا سازمان ملي زمين و مسكن با بانك مسكن به پيشنهاد وزارت مسكن و شهرسازي و تصويب شوراي مسكن خواهد بود.

همچنين سرمايه بانك مسكن نيز به ميزان معادل ريالي دو ميليارد دلار از محل منابع حساب ذخيره ارزي پس از سير مراحل تصويب تامين منابع و تاييد مجلس شوراي اسلامي افزايش خواهد يافت.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن