تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816220460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با مجرم شناخته شدن متهمان؛پرونده دو قتل به پايان نزديك شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: با مجرم شناخته شدن متهمان؛پرونده دو قتل به پايان نزديك شد


اعتماد ملي:‌ بازپرس جنايي تهران پس از دريافت آخرين دفاع دو متهم به قتل كه جرائمشان در پرونده‌هاي جداگانه رسيدگي مي‌شود قرار مجرميت آنها را صادر كرد.پرونده اين دو متهم به قتل كه در مكان‌ها و زمان‌هاي متفاوت مرتكب قتل شده‌اند در شعبه هفتم بازپرسي دادسراي جنايي تهران رسيدگي مي‌شد و در حال حاضر در صورت موافقت نماينده دادستان با قرار مجرميت صادرشده و صدور كيفرخواست براي اين متهمان، پرونده آنها براي تعيين زمان محاكمه به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده مي‌شود.

همدستي زن و شوهر براي قتل

در اولين پرونده مردي كه اوايل سال 85 با همدستي همسرش زن جواني را به قتل رسانده مجرم شناخته و پرونده‌اش به شعبه اظهارنظر فرستاده شد.

29 خردادماه سال 85 كارمندان يكي از بيمارستان‌هاي تهران زماني كه متوجه غيبت چندروزه يكي از همكاران خود به نام ربابه شدند، به خانه او رفتند و پس از آنكه اين زن 27 ساله در را باز نكرد، دوستانش ماموران مركز فوريت‌هاي پليسي 110 را در جريان قرار دادند. در پي آن ماموران كلانتري 136 فرجام به آنجا رفتند و پس از باز كردن در آپارتمان با جسد زن جوان روبه‌رو شدند كه وسط اتاق افتاده بود.

در اين هنگام ماجرا وارد مرحله جديدي شد و ماموران كلانتري، بازپرس كشيك قتل پايتخت را مطلع كردند، بازپرس محمد شهرياري نيز با حضور در محل كشف جسد تحقيقات را آغاز كرد. كارشناسان پزشكي قانوني در پايان معاينات اوليه اعلام كردند زن جوان بر اثر فشار به عناصر حياتي ناحيه گردنش به قتل رسيده است.

با به دست آمدن اين نتيجه شكي در مورد قتل ربابه باقي نماند و تحقيقات وارد فاز جنايي شد، ماموران پليس با بررسي شرايط خانوادگي مقتول پي بردند كه او در پرورشگاه يكي از شهرستان‌هاي شمالي كشور بزرگ شده و پس از مدتي به عقد يكي از كارمندان پرورشگاه درآمده و صاحب دو فرزند شده است. در اين بين مدتي پس از ازدواج نيز همراه همسر و فرزندانش به تهران نقل مكان كرده و در نهايت از همسر خود طلاق گرفته است.

بعد از طلاق نيز به عقد موقت مردي به نام مسلم درآمده است و پس از ازدواج مجدد باردار شده و به درخواست مسلم فرزند خود را سقط كرده است. در پي آن روابط آنها كمرنگ شده و او نيز كه درخواست ازدواج دائم از مسلم را داشت پي برد اين مرد جوان كه راننده آژانس است متأهل است. سرانجام مسلم تصميم گرفت براي فرار از خواسته ربابه محل زندگي خود را تغيير دهد، اما ربابه دست‌بردار نبود و با استخدام فردي از وي خواست همسرش را تعقيب كند. در تحقيقات بعدي بازپرس جنايي و ماموران دايره دهم پليس آگاهي تهران پي بردند ربابه در يك ميهماني با زن و شوهري آشنا شده و مرد كه مهدي نام داشته و پيك موتوري بوده را براي تعقيب مسلم اجير كرده و قرار شده در ازاي اين كار روزي 15 هزار تومان به مهدي بدهد.تحقيقات نشان داد كه اين روند ادامه داشته است تا اينكه حدود يك ماه پس از آغاز تعقيب، مهدي نزد ربابه رفته است و از او خواسته حقوقش را بپردازد تا دست از اين كار بكشد. اما ربابه كه مخالف اين رفتار او بوده حقوق او را پرداخت نكرده و همين موضوع باعث درگيري آنها شده است.

اين نتايج در حالي به دست آمد كه يكي از دوستان مهدي نيز در بازجويي‌ها گفت: از او شنيده‌ام او در جمع در مورد نحوه قتل زني جوان سخن مي‌گويد.

در پي اين دستاوردها ماموران مهدي را به عنوان مظنون به قتل تحت تعقيب قرار دادند و تحقيقات به شناسايي همسر مهدي منجر شد.

در آغاز بازجويي‌ها از همسر مهدي كه فاطمه نام داشت او اطلاع از قتل را انكار كرد و گفت به دليل اختلاف مدتي است كه از همسر خود بي‌اطلاع است. با اين اظهارات فاطمه تحقيقات به بن‌بست رسيد تا اينكه 19 اسفندماه سال 85 فاطمه با ماموران تماس گرفت و گفت قرار است كه در يكي از محضرهاي ازدواج و طلاق از مهدي جدا شود.

در پي آن ماموران در محل محضر حضور يافتند و مهدي را بازداشت كردند، وي در بازجويي به انجام قتل اعتراف كرد و گفت: مدتي قبل از قتل، همسرم به من گفته بود كه ربابه از او خواسته بود با كارگري كه در آن ساختمان بود ارتباط برقرار كند و همين موضوع در روز قتل باعث عصبانيت و قتل ربابه از سوي من و همسرم شد. اين در حالي بود كه با ادامه تحقيقات اظهارات مهدي زير سوال رفت و معلوم شد كه قتل در پي اختلاف مالي رخ داده و در زمان قتل فاطمه نيز با مهدي همدستي كرده و آنها پس از خفه كردن ربابه با يك روسري از آنجا فرار كرده‌اند. ‌

در حال حاضر پس از گذشت حدود دو سال از ماجراي قتل، با اعتراف اين زوج و تكميل تحقيقات جنايي در پي بازسازي صحنه و نتيجه معاينات پزشكي‌قانوني بازپرس قتل قرار مجرميت اين زوج را به اتهام قتل و معاونت در قتل صادر كرد. ‌

قتل به‌خاطر مواد مخدر

در دومين پرونده مرد جواني كه اسفند سال گذشته به خاطر اختلاف بر سر مواد مخدر جوان ديگري را به قتل رسانده مجرم شناخته شد تا به زودي محاكمه شود. ماجراي اين قتل هفتم اسفندماه سال گذشته به بازپرس شهرياري اطلاع داده شد و او با آغاز تحقيقات جنايي از سوي ماموران اداره دهم و كارشناسان پزشكي‌قانوني، پي برد مقتول نام داشته است كه از فروشندگان مواد مخدر در يكي از محلات نارمك بوده كه با چهار ضربه چاقو مجروح شده و جان سپرده است. همچنين معلوم شد اين جوان ارمني از سوي جوان ديگري به نام مجروح شده و اختلاف آنها بر سر مواد مخدر بوده و مجتبي در حين فرار يكي از عابران را كه قصد جلوگيري از فرار او را داشته نيز مجروح كرده بود. با به دست آوردن اين نتا يج مجتبي به عنوان تنها مظنون به قتل تحت تعقيب قرار گرفت.

با ادامه تحقيقات سرانجام اين مظنون به قتل در كارگاهي كه در آن مشغول سرايداري بود شناسايي و دستگير شد. وي در بازجويي‌هاي اوليه با انكار حقايق و دروغگويي قصد داشت پرونده را به بيراهه بكشد اما با توجه به شواهد موجود مجبور به اعتراف شد و حقايق را افشا كرد. روز گذشته بازپرس محمد شهرياري در مورد اين متهم به قتل گفت: جرم او ثابت شده است و با توجه به نتيجه تحقيقات و اعترافات خودش هيچ شكي در مجرم بودن او وجود ندارد و بازسازي صحنه قتل نيز نتايج تحقيقات را تاييد مي‌كند. بنابراين قرار مجرميت او نيز صادر شده و در صورت موافقت نماينده دادستان با قرار صادره، اين متهم بايد خود را براي محاكمه آماده كند. ‌

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن