تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812938738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي پارادايم‌هاي مديريت دولتي در جمهوري اسلامي- 2 اسكندري: روي كار آمدن دولت نهم جلوي انحراف مديريتي انقلاب را گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بررسي پارادايم‌هاي مديريت دولتي در جمهوري اسلامي- 2 اسكندري: روي كار آمدن دولت نهم جلوي انحراف مديريتي انقلاب را گرفت
خبرگزاري فارس: يك كارشناس مديريت استراتژيك گفت: الگوي مديريت انقلابي زماني به كار مي‌آيد كه انقلاب‌ها در حال انحراف هستند و در همين راستا دولت نهم در زماني كه ارزش‌هاي اصلي انقلاب در حال از بين رفتن بود، با الگوي مديريت انقلابي روي كار آمد و جلوي مسير غلط را گرفت.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمد اسكندري كارشناس مديريت استراتژيك و استاد مدعو دانشگاه علامه طباطبايي در هشتمين نشست بررسي فرصتها و چالش‌هاي استراتژيك دولت نهم كه در مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست جمهوري با عنوان "بررسي پارادايم‌هاي مديريت دولتي در جمهوري اسلامي" برگزار شد، با اشاره به لزوم شناخت مفهوم مديريت انقلابي، گفت: مديريت تحول به دنبال اين است كه با تغيير ساختارهاي كهنه، راه جديدي را براي تحقق چشم‌انداز باز كند و ما در راه تحقق اهداف، نيازمند ابزاري به نام استراتژي هستيم.
وي با بيان اينكه انقلاب‌ها پس از گذشت مدتي احساس روزمرگي مي‌كنند و تفكر جديد را فقط براي تغيير مقطعي مفيد مي‌دانند، افزود: بعد از جنگ در چنين حالتي بوديم و نگاهي ليبرال اينچنين مي‌گفت كه ثروت را زياد كنيد، خودش پخش مي‌شود؛ اين شرايط به گونه‌اي بود كه ما بعد از جنگ به آنجا رسيديم كه امكان اجرايي شدن خواسته‌هاي اصيل انقلاب عملي به نظر نمي‌رسيد.
اسكندري ادامه داد: با اينكه رهبري همواره شاخصه هاي اصيل انقلاب اسلامي را تبيين مي كردند اما در دولتهاي پس از جنگ در اجراي آن ضعف وجود داشت تا اينكه در دولت نهم ويژگي‌هاي انقلابي بودن آشكار شد.
اين كارشناس استراتژيك گفت: از نگاه حضرت امام، رهبري و شخص رئيس جمهور، عدالت همواره از مولفه‌هاي اصلي مديريت انقلابي بوده است خصوصا بحث خسته نشدن از عدالت محوري و دچار نشدن به روزمرگي در دنبال كردن عدالت همواره مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي از جمله شاخصه هاي مهم مديريت انقلابي را اعتقاد راسخ به قابل اجرا بودن دين و نسبت ندادن ناتواني هاي خود به دين دانست و افزود: اين شاخصه كاملا در مديريت دولت نهم واضح است و دكتر احمدي نژاد با همين رويكرد مواضع انقلابي جمهوري اسلامي را در سازمان ملل و ساير مجامع جهاني مطرح كرده است.
اسكندري آرمانخواهي دائمي را از ديگر ويژگي‌هاي يك مدريت انقلابي برشمرد و تصريح كرد: بايد به صورت دائم آرمان‌هاي اصيل و زيبايي‌هاي آن براي مردم تشريح شود چرا كه اگر اينها گفته نشود، ناآگاهي مردم در ادامه راه مشكل ايجاد مي كند و نتيجه اين ناآگاهي نيز بر عهده مسئولان خواهد بود.
وي ولايت‌پذيري به معناي اعتقاد و تحت امر رهبري بودن را به عنوان شاخصه ديگر مديرت انقلابي برشمرد و اظهار داشت: در موضوع تحولات بزرگ امكان انحراف وجود دارد اما با وجود "ولي" امكان انحراف از بين مي‌رود كه در اين زمينه نيز رويكرد آقاي احمدي نژاد برجسته بوده است.
اسكندري "تدبير" را از لوازم ديگر مديريت انقلابي دانست و گفت: بايد همواره تدبير بر مرحله به مرحله اجراي مديريت انقلابي حاكم باشد اما بايد مراقب بود كه ايدئولوژي‌زدايي جايگزين تدبير نشود؛ تدبير بايد بر اساس همان مباني باشد كه اهداف بر مبناي آن قرار گرفته است.
اين كارشناس استراتژيك ادامه داد: دولت موضوع خدمت به خلق خدا و مهرورزي را به خوبي و بسيار بجا مطرح كرد و اين همان چيزي است كه در غرب از آن به عنوان "اصل رضايت مشتري" نام مي برند كه از همان ابتدا در دين ما بوده است.
اسكندري گفت: بايد ابتدا مديريت انقلابي را در مقابل مديريت ليبرال و تكنوكرات درك كرد و اين را پذيرفت كه همواره الگوي مديريت انقلابي زماني به كار مي‌آيد كه انقلاب‌ها در حال انحراف هستند؛ آن چيزي كه نهادهاي مختلف را از افول نجات مي‌دهد باز تعريف اهداف اوليه است و در همين راستا دولت نهم در زماني كه ارزش‌هاي اصلي انقلاب در حال از بين رفتن بود، با الگوي مديريت انقلابي روي كار آمد و جلوي مسير غلط را گرفت.
وي درباره عدم همراهي بدنه با مديريت انقلابي اظهار داشت: اگر عوامل بيروني مي‌گذاشتند، دولت در انتخاب همكارانش كمتر مشكل داشت و شايد يكي از مشكلات كنوني مديريت در دولت نهم اين است كه بعضي از مسئولان در بدنه دولت همفكر و همراه مديريت انقلابي نيستند.
ضمن اينكه بايد در موفقيت‌ها نقش اعضاي دولت هم خوب ديده شود تا افراد سرد نشوند.
انتهاي پيام/
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن