تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805595815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس‌جمهور در جمع ايرانيان مقيم تاجيكستان: چشم و دل ملت‌ها به سمت ملت و فرهنگ ايرانيان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رئيس‌جمهور در جمع ايرانيان مقيم تاجيكستان: چشم و دل ملت‌ها به سمت ملت و فرهنگ ايرانيان است


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: رييس جمهور ايرانيان مقيم خارج از كشور را سفير فرهنگ اعتقادات و ايمان ملت ايران دانست و تاكيد كرد: پيوندهاي عاطفي و فرهنگي دو ملت ايران و تاجيكستان بسيار عميق بوده و هر دو ملت با يكديگر بسيار صميمي و دوست هستند.

به گزارش روز پنجشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي نژاد در اولين روز از سفر به دوشنبه پايتخت تاجيكستان در جمع ايرانيان مقيم تاجيكستان خاطر نشان كرد: ملت ايران در طول تاريخ همواره ملتي الهام‌بخش بوده است به گونه اي كه همواره فرهنگ‏، ادب، هنر، انسانيت، دوستي، صلح، محبت و پاكي به تمامي جهانيان مخابره شده است.
وي با اشاره به اينكه آثار باقيمانده از ايرانيان مقيم خارج كشور همواره بيانگر روح تعالي ملت ايران حتي در غربت بوده است، افزود: برخلاف تبليغات مفسدين و زورگويان، خاطره ملت ها از ملت ايران ،خاطره‌اي بسيار خوش و نيكو بوده است و امروز نام ايران در تمامي دنيا مي‌درخشد.
رييس جمهور با اشاره به هجمه‌هاي سنگين قدرت‌هاي زورگو عليه ملت ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي تصريح كرد: با اين وجود همواره چشم و دل ملت‌ها به سمت ملت و فرهنگ ايرانيان است، چرا كه فرهنگ ما فرهنگ عدالت، توحيد و صلح و برادري است.
دكتر احمدي نژاد پيشرفت‌هاي ملت ايران طي 30 سال اخير علي رغم كينه‌‌توزي‌ها و بدخواهي دشمنان را غرورآفرين و افتخار آميز برشمرد و در ادامه با بيان برخي از عرصه‌هايي كه ايرانيان طي سال‌هاي اخير به موفقيت‌هاي چشم‌گيري در آن عرصه‌ها دست يافتند اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين عرصه‌هاي پيشرفت ايران، عرصه پيشرفت علمي است.
امروز جوانان و دانشمندان ايراني در حال فتح قله‌هاي علمي جهان هستند.
وي به تحميل 8 سال جنگ عليه ملت ايران اشاره كرد و گفت: جنگ تحميلي جلوگيري از پيشرفت ملت ايران بود ، چنانچه هم در عرصه جنگ و هم پس از جنگ تحريم‌هاي گسترده‌اي عليه ملت ايران صورت گرفت و دشمنان به خيال خود تمامي راه‌ها را بستند و اجازه ندادند علم و تكنولوژي به داخل ايران وارد شود.
احمدي‌نژاد افزود: آنان گمان مي‌كردند با اين اقدامات، ملت ايران از حركت مي‌ايستد و مأيوسانه استقلال و عزت خود را كنار نهاده و دست خود را مقابل آنها دراز مي‌كند. اما نتيجه آن شد كه علي‌رغم خواست آنان، امروز جمهوري اسلامي ايران در عرصه بيوتكنولوژي كه جزء پيشرفته‌ترين عرصه‌هاي علمي در جهان است در شمار 5 كشور اول پيشرفته جهان قرار دارد.
رييس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به پيشرفت چشم‌گير دانشمندان ايران در عرصه هوا فضا اشاره و خاطر نشان كرد: دشمن فكر مي‌كرد كه ايراني‌ها با تحريم اقتصادي حتي روي زمين هم نخواهند توانست زندگي كنند ،اما امروز پيشرفته‌ترين فناوري‌ها در اختيار ماست.
امروز در چهار عرصه مهم هوا فضا به موفقيت‌هاي بسيار بالا دست يافته‌ايم كه يكي از اين عرصه‌ها، فناوري ساخت موشك پرتاب‌گر ماهواره‌ است.
احمدي‌نژاد در ادامه با برشمردن قسمت‌هاي گوناگون موشك ماهواره‌بر ساخت ايران كه با دقت و تجهيزات بسيار پيشرفته ساخته شده است، خاطر نشان كرد: اين موشك از چند قسمت تشكيل شده كه قسمت اول عامل موشك ديگري به همراه ماهواره است كه پس از شليك و رسيدن به اوج آسمان با سرعت 250 متر برثانيه موشك دوم را رها كرده و اين موشك نيز كه حاوي چند موتور ديگر است به محض رها شدن تا سرعت 8 هزار متر بر ثانيه مي‌رسد و آنگاه ماهواره به مدار پرتاب مي‌شود كه جوانان برومند ايران اسلامي هر سه قسمت را كه قابل كنترل به صورت دقيق از روي زمين است با دستان پرتوان و انقلاب خود ساخته‌اند.
وي به عرصه فناوري هسته‌اي اشاره كرد و افزود: دشمنان هر كار توانستند از قبيل تحريم‌ها و مسدود كردن حساب‌هاي بانكي انجام دادند تا ملت ايران هسته‌اي نشود ،اما به لطف خدا و با اراده ايراني، ايران يكي از معدود كشورهاي هسته‌اي جهان شده است.
رييس جمهور خطاب به بدخواهان ملت ايران با بيان اينكه ملت ايران در هر جاي دنيا عاشق ايران بوده و براي پيشرفت ايران مقاومت مي‌كنند، تأكيد كرد: ملت ايران سر سوزني از ياوه‌سرايي‌هاي قدرت‌هاي زورگو نمي‌هراسد.
احمدي نژاد با اشاره سال‌هاي مديد اقتدار و عظمت ملت ايران در طول تاريخ، به پيشتازي ايرانيان در طب‏، معماري، مهندسي، صنعت و هنر در چند صدسال قبل اشاره و تأكيد كرد: آن زمان كه ايران بر بام قله علمي جهان ايستاده بود مدعيان امروز در عصر زنگي زندگي مي‌كردند. امروز نيز بر خلاف آنچه آنان تبليغ مي‌كنند آنان به ما احتياج داشته و ما نيازمند آنان نيستيم.
وي با توصيه به سران قدرت‌هاي استكباري تصريح كرد: بياييد دوست ملت‌ها باشيد، انساني زندگي كنيد، عدالت را بپذيريد و سلاح‌هايتان را از بين ببريد چرا كه عاقبت طغيان، سقوط است.
رييس جمهور گفت: به لطف الهي امروز قدرت‌هايي كه در صد سال اخير دست به طغيان و اشغالگري كرده و به ملت‌ها تجاوز كرده‌اند، اعم از صهيونيست‌ها و ارباب آنها در سراشيبي سقوط قرار گرفته و به بزودي امپراطوري‌هاي زور و ظلم از بين خواهد رفت.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود در جمع ايرانيان مقيم تاجيكستان با اشاره به اينكه خدمت به ايرانيان افتخار دولت است، تأكيد كرد: سعي كامل خود را انجام مي دهيم تا مشكلات ايرانيان در حد مقدورات مرتفع شود.
وي در ادامه به اعضاي هيأت همراه خود در اين سفر دستور داد تا مشكلات ايرانيان را بررسي و راهكارهاي حل آنان را به سرعت تهيه نمايد.
پيش از سخنان رييس جمهور چند تن از ايرانيان مقيم تاجيكستان به نمايندگي از گروه‌هاي مختلف تجار، معلمان و بازرگانان ضمن خوش‌آمدي گويي به دكتر احمدي نژاد و هيأت همراه ،برخي ايده‌ها و مشكلات خود را با وي در ميان گذاشتند.
سفير جمهوري اسلامي ايران در دوشنبه نيز با خيرمقدم به دكتر احمدي نژاد گزارشي كوتاه از فعاليت ايرانيان مقيم تاجيكستان ارائه كرد./د/184
 پنجشنبه 7 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن