تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814668691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از سياست


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه از سياست
سفر غير منتظره لاريجاني به شهر كلاردشت
گروه سياسي: رئيس مجلس شوراي اسلامي به منظور بررسي مشكلات كلاردشت ظهر ديروز به اين شهر سفر كرد. اين سفر كه به طور غير رسمي در حال انجام است با حضور استاندار مازندران، فرماندار چالوس، بخشدار و مسئولان شهري كلاردشت صورت گرفت.علي لاريجاني در اين سفر مسائل مربوط به طرح هاي آبرساني، گاز و ساخت و ساز بي رويه را مورد بررسي قرار داد. وي در اين سفر از برخي طرح هاي آبرساني نيز بازديد كرد و با تعدادي از مردم كلادرشت به گفتگو و بيان مشكلات پرداخت.
رئيس جمهور بوليوي باز هم به ايران مي آيد
گروه سياسي: "اوو مورالس"، رئيس جمهور بوليوي به زودي از كشورهاي ليبي و ايران ديدار خواهد كرد. به گزارش فارس به نقل از آژانس افه اسپانيا، "ديويد چوكه هوانكا" وزير امور خارجه بوليوي روز سه شنبه با اعلام اين مطلب گفت: اوو مورالس با هدف تعميق مناسبات با ليبي و ايران هفته آينده به اين كشورها سفر خواهد كرد. بر اساس اين گزارش، رئيس جمهور بوليوي روزهاي شنبه و يكشنبه آينده از ليبي و دوشنبه و سه شنبه از ايران ديدار مي كند. وزير خارجه بوليوي افزود: ما درصدد تحكيم روابط با ايران و ليبي هستيم و برنامه هاي همكاري مشترك زيادي داريم. به تازگي هيئت هايي از دو كشور ياد شده در بوليوي با اوو مورالس ديدار و درباره گسترش مناسبات دوجانبه به بحث و رايزني پرداختند. محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران نيز سال گذشته با سفر به بوليوي به همتاي خود وعده همكاري و سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف بويژه صنايع نفت و گاز داد. "علي فرفار" اولين سفير ليبي در "لا پاز" پايتخت بوليوي نيز به تازگي با تسليم استوار نامه خود به اوو مورالس به روابط ديپلماتيك دو كشور رسميت بخشيد.
استاندار تهران:كم كاري در دولت جرم است
گروه سياسي: استاندار تهران گفت: بايد با عزم و جديت بيشتري با فساد مبارزه شود; دولت نهم جرات مقابله با فساد داشته و دارد، هرچند راه بسيار دشواري است، به خصوص زماني كه ثروت با قدرت تنيده شود. كامران دانشجو طي سخناني به مناسبت هفته دولت در افتتاح پروژه هاي عمراني شهرستان پاكدشت اظهار كرد: كم كاري و تنبلي به هيچ وجه با اين دولت تطبيق ندارد، كم كاري در دولت جرم و خيانت است و اگر كسي در دولت كم كاري كند بايد از جايگاه و سمت خود كنار رود. وي ادامه داد: اگر كسي در هر جايي مفسده اي دارد بايد خودش كار را رها كند و نگذارد كه مردم به سراغ او روند.
اصرار نمايندگان بر تعيين سقف زماني در بررسي طرح تحول
گروه سياسي: نمايندگان مجلس طي درخواستي از كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي خواسته اند مهلت زمان بررسي اين طرح در كميسيون مشخص و نتيجه بررسي ها هرچه زودتر به مجلس و مردم اعلام شود. به گزارش مهر، اين درخواست كه اخيرا به كميسيون ويژه ارائه شده ، مورد موافقت برخي از اعضاي اين كميسيون نيز واقع شده و كميسيون نيز به دنبال آن است تا در بررسي طرح تحول اقتصادي دولت هرچه زودتر به جمع بندي رسيده و نتيجه بررسي هاي خود را به مجلس اعلام كند.نمايندگان مجلس معتقدند، در بررسي طرح تحول اقتصادي توسط كميسيون ويژه مجلس بايد سقف زماني مشخص و مسير طي شده معين باشد.اعضاي كميسيون نيز در تلاش هستند تا هرچه زودتر كار بررسي كارشناسانه خود را به پايان رسانده و گزارش آن را به مجلس ارائه دهند تا اگر طرح مورد قبول است اجرا و اگر ايراداتي دارد با ارائه طرح يا لايحه برطرف شود .نمايندگان مجلس و برخي از اعضاي كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي دولت تعيين مدت زماني كمتر از 2 ماه را براي جمع بندي گزارش كميسيون مطلوب مي دانند و معتقدند قبل از اجراي طرح توسط دولت مشكلات، موانع و طرح و راهكارهاي قانوني آن بايد ارائه گردد و مردم از گزارش مجلس و بررسي كارشناسانه و نقاط مثبت و منفي آن مطلع شوند.
وزيرارشاد:واژه نخبه نياز به تعريف جديدي دارد
گروه سياسي: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين كه واژه نخبه نياز به تعريف جديدي دارد، گفت: در جامعه ما اين واژه فقط براي بخش هايي مانند مهندسي و پزشكي تعريف شده است. محمدحسين صفار هرندي ديروزدر حاشيه دومين همايش ملي نخبگان درجمع خبرنگاران ، افزود: به عنوان مثال سهم فرهنگ و هنر در اين عرصه ناديده گرفته شده است .وي تصريح كرد: بسياري از كساني كه در بخش كارشناسي در عرصه فرهنگ و هنر مشغول به كار هستند، طيف نخبه محسوب مي شوند.خبرنگاري از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پرسيد، شما تا چه اندازه از نخبگان در وزارتخانه متبوع استفاده مي كنيد، صفار هرندي پاسخ داد: كار ما لاجرم با نخبگان است و كار فرهنگي معمولا با نخبگان بروز پيدا مي كند.
مشايي: شكايت كرده ايم
گروه سياسي: رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اشاره به اظهاراتش مبني بر شكايت از رسانه هايي كه مطلب دروغ عليه وي منتشر كرده اند، گفت: ما شكايت كرده ايم.اسفنديار رحيم مشايي ديروز طي سخناني در حاشيه نشست مشترك دولت با نخبگان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبني بر قصد گذشتن از اين شكايت به مناسبت هفته دولت با خنده پاسخ داد: گروكشي نكنيد.وي ادامه داد: عده اي درهمين هفته دولت به ما فحش هم دادند.رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري همچنين با بيان اين كه "شكايت ما شخصي نيست" اظهار كرد: ما وقتي شكايتي را مطرح مي كنيم، شكايت ما شخصي نيست، شكايت براي كساني است كه حقيقت را انكار مي كنند و اين شكايت شخصي نيست.
وزير اطلاعات: تاكنون مانعي نداشتيم كه قابل حل نباشد
گروه سياسي: وزير اطلاعات تاكيد كرد كه اين وزاتخانه تاكنون به مانعي برخورد نكرده است كه قابل حل نباشد.غلامحسين محسني اژه اي با اشاره به دستاوردهاي وزارت اطلاعات گفت: دستاورد مهم اين وزارتخانه برگرداندن گفتمان انقلاب و اجراي منويات مقام معظم رهبري است.محسني اژه اي ديروز در حاشيه همايش نخبگان ملي در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا براي رسيدن به اهداف خود با موانعي برخورد كرده ايد كه قابل حل نباشد، تاكيد كرد: نه تا كنون با موانعي برخورد نكرده ايم كه قابل حل نباشد. خبرنگاري ديگري از وزير اطلاعات در خصوص سه مصوبه هيات دولت براي نخبگان پرسيد كه وي در جواب گفت: من موافق هستم كه مصوباتي بيشتر از اين ها براي نخبگان تصويب شود مصوباتي كه عملياتي تر باشند. محسني اضافه كرد: وصف عشق ، شادي موقت مي آورد ولي تامين مسكن براي جوانان امنيت خاطر را به دنبال دارد. در مصوبات همايش نخبگان، بر تامين مسكن آنها تاكيد شده است.
جوانفكر:همه مدارك دكترا دوباره بررسي شود
گروه سياسي: مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور با اشاره به موضوع بررسي مدرك تحصيلي برخي مسئولان، اظهار داشت: فرصتي فراهم شده كه مسئولان ذيربط، همه مدارك تحصيلي دكتراي خارج از كشور كه طي دو دهه اخير به دستگاه هاي اداري كشور تسليم شده را بصورت جدي بررسي كنند. علي اكبر جوانفكر در يادداشت اخير وبلاگ خود با اشاره به شبهات مطرح شده درباره مدرك تحصيلي كردان، نوشت: مدرك تحصيلي آقاي كردان وزير كشور حساسيت هاي زيادي را در جامعه بوجود آورد و ابهامات مطرح شده درباره صحت و درستي آن، نگراني هايي را در ميان مردم و بويژه در بين دوستداران رئيس جمهور برانگيخت. وي افزود: بدون ترديد اين مساله مشمول مرور زمان نخواهد شد و اميدواريم كه ايشان هرچه زودتر تكليف اين موضوع را روشن كنند و با ارائه مستندات لازم، به سو»ظن ها و ابهامات ايجاد شده پاسخ قانع كننده بدهند; چهره اين دولت پاك و سالم است و بايد همچنان مطهر باقي بماند. جوانفكر ادامه داد: اين موضوع همچنين فرصتي را هم فراهم مي كند كه مسئولان ذيربط، به بررسي جدي همه مدارك تحصيلي دكتراي خارج از كشور كه طي دو دهه اخير به دستگاه هاي اداري كشور تسليم شده است، بپردازند و چنانچه حقوق مردم مورد دست اندازي و سو»استفاده قرار گرفته باشد، آن را به فوريت و بدون رعايت هرگونه ملاحظه اي، به بيت المال مسترد كنند.وي تصريح كرد: چنين اتفاقي در دولت نهم، يادآور اين درس از امام علي(ع) خواهد بود كه به خدا سوگند ياد كرد آنچه از بيت المال مسلمين به ناحق به اين و آن بخشيده شده حتي اگر كابين و مهريه زنانشان شده باشد، بازپس گيرد و آن را به بيت المال باز گرداند.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن