تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816790930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانك ملي امكان انجام معاملات با دلار و يورو را از دست داده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بانك ملي امكان انجام معاملات با دلار و يورو را از دست داده است


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز :مدير عامل بانك ملي با اشاره به تحريم هاي اخير اين بانك گفت: بر اساس اين تحريم، بانك ملي امكان انجام معاملات با دلار و يورو را از دست داد و اين اقدام تاثيرات خود را در داخل و خارج از كشور به جاي خواهد گذاشت.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگارگروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز" علي صدقي مدير عامل بانك ملي ايران به مناسبت هشتادمين سالگرد تاسيس اين بانك و آغاز هفته دولتدر نشست خبر ي با خبرنگاران رسانه هاي جمعي با تاكيد بر اين نكته كه تاسيس اين بانك برآورده اراده ملت بوده است ابراز كرد:اعتماد و اطمينان عمومي مردم و وجود كارمندان متعصب و علاقمند كار، اين بانك را مستحكم و پايدار در جايگاه كنوني قرار داده است .
وي به سهم 20 درصدي بانك ملي از كل سپرده‌ها در بين بانكهاي دولتي و خصوصي اشاره كرد و گفت: سهم اين بانك از نظر حجم سپرده‌ها در بين بانكهاي دولتي 24 درصد و در بين بانكهاي تجاري 28 درصد است.
علي صدقي از سودآوري يكهزار و صد ميليارد ريالي بانك ملي در سال 86 خبر داد و در خصوص عدم بازاريابي در اين بانك افزود : بازاريابي براي جذب منابع است و در بانكهاي دولتي به اندازه اي تقاضا بالا است كه نيازي به اين امر نيست .
وي در مورد كسترش شعبات اين بانك ابراز كرد : در شرايط فعلي با رواج بانكداري الكترونيكي علاوه بر اين كه به اين كار نيازي نيست بامك ملي از سال 83 بنا را بر كوچك كردن اين مجموعه گذاشته است .
صدقي اضافه كرد : در اين راستا بانك اقدام به خارج كردن 100 شعبه از چرخه شعبات كرد اما با مخالفت مسئولان محلي مواجه شد كه مجبور به برگرداندن 37 شعبه شد.
رييس شوراي عالي بانكها بيشترين تسهيلات بانك ملي را در بخش بنگاههاي زودبازده عنوان كردو گفت: اين اقدام در جهت همسويي با سياستهاي دولت انجام شده است و در سال گذشته تسهيلاتي كه توسط اين بانك ارائه شد بيش از منابع آن بود و همين امر سبب اضافه برداشت بانك ملي از منابع بانك مركزي شد.
وي با اشاره به ممنوعيت اضافه برداشت بانكها از بانك مركزي، خاطرنشان كرد: اين اقدام باعث شده است كه بانكها در سال جاري نسبت به سال گذشته در اعطاي تسهيلات كندتر عمل كنند.
وي افزود: با توجه به ركود اقتصادي در سال جاري منابع چنداني در سيستم بانكي سپرده‌گذاري نشده است ولي بانكهاي خصوصي توانسته‌اند بدليل تفاوت نرخ سودي كه در بانكهاي دولتي و خصوصي به سپرده‌ها پرداخت مي‌شود، منابع بانكهاي دولتي را به سمت خود جذب كنند.
صدقي با بيان اينكه كل تسهيلات بانكهاي خصوصي در سال گذشته 84 هزار ميليارد ريال بود، افزود: اين بانك سال گذشته 108 هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت كرد كه 40 درصد آن در بخش صنايع بوده است.
مدير عامل بانك ملي با اشاره به نرخ سود 7 تا 16 درصدي كه بانكهاي دولتي مجاز هستند به سپرده‌هاي مردم بپردازند، گفت: اين در حاليست كه با تبليغات گسترده‌اي كه توسط بانكهاي خصوصي به منظور جذب سپرده انجام مي‌شود، واضح است كه محدوديتي از اين نظر براي اين دسته از بانكها وجود ندارد.
وي تاكيد كرد: اين سياست دوگانه در حال حاضر موجب زيان ديدن بانكهاي دولتي شده است و به نظر مي‌رسد كه بيش از اين امكان تحديد بانكهاي دولت و باز گذاشتن فضا براي بانكهاي خصوصي وجود نداشته باشد.
صدقي با بيان اينكه در سال جاري نقدينگي رشد چنداني نداشته است، اظهار داشت: رشد منابع بانكهاي خصوصي طي اين مدت ناشي از جابجايي منابع از بانكهاي دولتي به سمت بانكهاي خصوصي بوده است.
وي ميزان تسهيلات ارائه شده توسط بانك ملي را 25 درصد كل تسهيلات ارائه شده توسط بانكهاي دولتي اعلام كرد و با بيان اينكه بابت سالهاي 84 تا 86 معادل 98 هزار ميليارد ريال به منظور ارائه تسهيلات بنگاههاي زودبازده در اختيار بانك ملي قرار گرفته است سهم تسهيلات اين بانك را در بخش بنگاههاي زودبازده 40 درصد ذكر كرد.
مدير عامل بانك ملي در ادامه با بيان اينكه مجموع سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري اين بانك از ابتداي سال تا كنون با 6 هزار و 798 ميليارد ريال افزايش به 160 هزار و 598 ميليارد ريال رسيده است، از كاهش 72/4 درصدي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه و 43 درصدي سپرده‌هاي دولتي خبر داد و گفت: تسهيلات اين بانك در سال جاري حدود 2/1 درصد افزايش يافته است.
صدقي با بيان اينكه در پايان تير ماه سال جاري حجم تسهيلات اين بانك به 35 هزار ميليارد ريال رسيده و اين رقم از محل وصوليها تامين شده است، گفت: تا پايان سال 83 ميزان بدهي دولت به بانكها 34 هزار ميليارد ريال بوده است كه 50 درصد از آن مربوط به بانك ملي است.
مدير عامل بانك ملي افزود: اين بانك پيش از نهايي شدن تحريمها برنامه‌ريزيهاي خاصي را براي مقابله با اثرات آن انجام داده بود و تا كنون نيز قادر به مديريت شرايط ناشي از تحريم شده است.
وي همچنين از اقدام بانك ملي براي تاسيس شعبه و يا بانك در برخي كشورهاي آسيايي، اروپايي، آفريقايي و آمريكاي لاتين خبر داد و گفت: بسياري از اين كشورها بدليل مسائل سياسي، در عين حال كه درخواست ايران را قبول نمي‌كنند آن را رد نيز نمي‌كنند و بنابراين نامه‌نگاريها همچنان ادامه دارد.194/120
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن