تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تصويب آئين‌نامه اجرايي حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تصويب آئين‌نامه اجرايي حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس
"آئين‌نامه اجرايي حمل و نقل دانش‌ آموزان مدارس" براي ساماندهي و بهبود وضع نقل و انتقال دانش آموزان در كلان شهرها و كمك به آسايش خاطر خانواده ها، تصويب و ابلاغ شد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، وزيران عضو كميسيون امور زيربنايي، صنعت و محيط زيست دولت، آئين‌نامه اجرايي حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس را تصويب كردند كه بر اساس آن، فعاليت مؤسسه ها و شركت هاي پيمانكاري خودروهاي حمل و نقل دانش‌آموزان، منوط به دارا بودن شرايطي چون اجازه‌نامه تأسيس از مراجع مربوط، داشتن اساسنامه و شماره ثبت، معرفي خودروها و رانندگان واجد شرايط به مراجع صدور مجوز تأسيس و رعايت ديگر شرايط و ضوابط مندرج در اين آئين‌نامه است.

بر اساس اين آئين نامه، راننده خودروي حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس مي‌بايست افزون بر دارا بودن حداقل 23 سال تمام، گواهينامه معتبر براي رانندگي با وسيله نقليه مربوط و مبتلا نبودن به بيماري هاي مسري، صرع و نداشتن اعتياد به مواد مخدر يا الكل با ارائه گواهي از مراجع مربوط، شرايط ديگري چون نداشتن سوء پيشينه مؤثر كيفري و همچنين نداشتن محكوميت به محروميت يا محدويت هاي رانندگي، نداشتن سوء شهرت به تاييد مراجع صالح و تاهل را داشته باشد.

بر اين اساس، خودروهاي حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس بايد تابع شرايط و ضوابط خاصي چون ظرفيت چهار نفر به بالا، دارا بودن برگ معاينه فني و بيمه شخص ثالث و سرنشين، مجهز بودن به وسايل ايمني از جمله كمربند، كمك هاي اوليه و كپسول اطفاي حريق و دارا بودن علائم مميزه روي بدنه خودرو باشد.

بر اساس اين مصوب، پيمانكاران و آموزش و پرورش بايد ترتيبي اتخاذ كنند كه مدت زمان رفت يا بازگشت دانش‌آموزان با خودروي مدرسه، از يك ساعت تجاوز نكند و پيمانكاران و رانندگان خودروهاي حمل و نقل مدارس موظف هستند از سوار كردن افراد غير مسئول در خودروهاي مدارس خودداري كنند.

بر اساس اين آئين نامه، هر گاه راننده خودروي مدارس، بيش از سه بار مرتكب تخلفات سرعت غير مجاز، سبقت غير مجاز، انحراف به چپ، رعايت نكردن حقّ تقدّم، عبور از چراغ قرمز و عبور از محل ممنوع شود، گواهي صلاحيت وي براي مدت يك سال ضبط خواهد شد.

همچنين، در صورتي كه راننده از ادامه كار رانندگي با خودروي مدارس منصرف شود، موظف است مراتب انصراف خود را يك ماه قبل، به صورت كتبي به اطلاع مدرسه مربوط و شهرداري يا بخشداري محل صادركننده گواهي صلاحيت، با تسليم گواهي ياد شده، اعلام كند.

پرويز داودي، معاون اول رئيس‌ جمهور، اين مصوب را به همه دستگاه هاي اجرايي ابلاغ كرده است.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن