تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816732006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست هفتگي قشقاوي؛ كشورهاي مسلمان به وظايف خود در قبال تجاوزگري‌هاي آشكار رژيم صهيونيستي عمل كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح نشست هفتگي قشقاوي؛ كشورهاي مسلمان به وظايف خود در قبال تجاوزگري‌هاي آشكار رژيم صهيونيستي عمل كنند
خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه كشورمان اقدامات خصمانه رژيم صهيونيستي در بيت المقدس را مغاير با قطعنامه‌هاي سازمان ملل خواند و از كشورهاي اسلامي خواست تا به وظايف خود در قبال اين تجاوزگري‌هاي آشكار عمل كنند.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، «حسن قشقاوي» سخنگوي وزارت خارجه امروز دوشنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و هفته دولت گفت: اميدواريم همانطور كه مقام معظم رهبري در ديدار رئيس جمهور و هيئت دولت فرمودند فرصتي براي بيان و عرضه هنرمندانه خدمات و دستاوردهاي دولت فراهم شود.
وي افزود: دست‌اندركاران سياست خارجي دولت تاكيدات رهبر معظم انقلاب داير بر لزوم برخورد عزت‌مدارانه جمهوري اسلامي در محيط بين‌المللي و ديگر كشورها را پشتوانه ارزشمندي براي تداوم رويكرد موجود سياست خارجي مي‌دانند.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين روز كارمند را نيز تبريك گفت.

* برنامه‌اي براي كاهش سطح روابط‌ با انگليس نداريم

يكي از خبرنگاران با اشاره به درخواست اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در خصوص كاهش روابط ايران با انگليس از قشقاوي پرسيد كه آيا وزارت خارجه در اين زمينه برنامه‌اي در دستور كار دارد؟ كه وي در پاسخ اقدام كميسيون امنيت ملي در دعوت از سفراي جمهوري اسلامي در خارج از كشور را اقدامي بسيار مثبت خواند و گفت: با عنايت به جايگاه مجلس در قانون اساسي جمهوري اسلامي، دستگاه سياست خارجي همواره بر تعامل سازنده با مجلس و به ويژه كميسيون امنيت ملي تاكيد دارد.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه توصيه‌ها و رهنمودهاي نمايندگان قابل احترام است، خاطرنشان كرد: اينكه مشخصاً در حال حاضر وزارت خارجه برنامه‌اي در جهت كاهش روابط با انگليس در دستور كار داشته باشد، در دستور كار قرار ندارد.

* تحليل سقوط هواپيماي قرقيزستاني منوط به دريافت جزئيات بيشتر است

يكي از خبرنگاران به سقوط يك فروند هواپيما كه از قرقيزستان عازم ايران بود و براساس آخرين اطلاعات تعدادي از هموطنان ايراني نيز در اين هواپيما بودند، اشاره كرد و آخرين اطلاعات را در اين زمينه جويا شد كه قشقاوي با ابراز تاسف از اين حادثه، بررسي و تحليل نهايي راجع به علت حادثه را منوط به دريافت كامل جزييات از مبادي ذيربط عنوان كرد.
وي همچنين اين واقعه تلخ و كشته شدن سرنشينان آن را به خانواده‌هاي داغدار تسليت گفت.

* روند خوب همكاري ايران و روسيه در مورد پيش راه اندازي نيروگاه بوشهر

قشقاوي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص زمان سفر «سرگئي كرينكو» رئيس روس اتم به تهران، با بيان اينكه روند همكاري ايران و روسيه به ويژه در خصوص تمهيدات پيش راه‌اندازي نيروگاه بوشهر به خوبي پيش مي‌رود، گفت: اين سفر به همين منظور و در چارچوب تداوم همكاري‌هاي سازنده، براي راه‌اندازي نيروگاه انجام مي‌شود.
وي زمان دقيق اين سفر را نيز منوط به تنظيم كامل برنامه‌ها دانست و در عين حال خاطرنشان كرد كه در زمان مقتضي تاريخ اين سفر اعلام خواهد شد.

* حضور احمدي‌نژاد در اجلاس شانگهاي در دوشنبه

قشقاوي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس در خصوص حضور محمود احمدي‌نژاد در هشتمين نشست سران سازمان شانگهاي در تاجيكستان، اظهار داشت: آقاي رئيس ‌جمهور براي حضور در اجلاس شانگهاي كه اواخر هفته در دوشنبه پايتخت اين كشور تشكيل مي‌شود حضور مي‌يابد.
وي همچنين گفت كه علاوه بر حضور در جلسات اين سازمان، برنامه‌هاي ديدار با روساي ديگر كشورهاي عضو اين سازمان نيز در دستور كار قرار دارد كه در زمان آن انجام خواهد شد.

* گسترش همكاري‌هاي منطقه‌اي

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سؤالي در مورد حضور محمود احمدي‌نژاد در اجلاس آتي سران شوراي همكاري خليج فارس و اينكه با توجه به مواضع اخير اين كشورها در خصوص جزاير 3 گانه ايراني هدف از اين سفر چيست؟ مهم‌ترين هدف سفر امير قطر به جمهوري اسلامي را بيان درخواست كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس براي تعامل بيشتر، گسترش رايزني‌ها و همفكري‌ها با جمهوري اسلامي به منظور ثبات، صلح و توسعه همكاري‌ها در زمينه‌هاي مختلف عنوان كرد.
وي ادامه داد: حضور موفق آقاي احمدي‌نژاد در اجلاس قبلي شوراي همكاري خليج فارس در دوحه زمينه‌اي شد كه پيشنهادهاي آقاي احمدي‌نژاد براي همكاري‌ها از جمله همكاري‌هاي اقتصادي و ديگر مسائل در دستور كار و تبادل نظر بين ايران و اين شورا قرار گيرد.
قشقاوي خاطرنشان كرد: فكر مي‌كنيم اين روند ادامه دارد و فرصت براي زمان دقيق اجلاس و نحوه حضور طرف ايراني وجود دارد كه به موقع اعلام خواهد شد.
سخنگوي وزارت خارجه اراده جدي طرفين براي گسترش همكاري‌ها، رفع سوء‌تفاهمات و تعميق مناسبات در ابعاد سياسي، اقتصادي و فرهنگي را امري دانست كه وجود دارد و در عين حال افزود: ما از اين همكاري‌ها استقبال مي‌كنيم و آن را براي مردم منطقه مفيد مي‌دانيم.

* ايران همواره آماده پاسخ به سؤالات احتمالي آژانس است

يكي از خبرنگاران با اشاره به اظهارات روز گذشته محمد سعيدي معاون بين‌الملل سازمان انرژي اتمي مبني بر اينكه همكاري‌هاي ايران و آژانس بر اساس مداليته پيش مي‌رود و با بيان اينكه در دوره قبل اين همكاري در چارچوب مداليته پايان يافته و بحث مطالعات ادعايي مطرح بوده است، از سخنگوي وزارت خارجه پرسيد كه آيا مطالعات ادعايي در دستور كار مذاكرات ايران و آژانس قرار دارد؟ كه وي پاسخ داد: همكاري‌هاي ما با آژانس همكاري معمولي است كه در چارچوب موافقتنامه پادماني به صورت عادي ادامه دارد و طرفين در فضاي سازنده اين كار را انجام مي‌دهند.
قشقاوي اضافه كرد: در همين چارچوب ايران همواره آمادگي دارد به سؤالات احتمالي آژانس پاسخ دهد.

* سكوت خبري نبود

يكي از خبرنگاران با اشاره به سفر هفته گذشته اولي هاينونن معاون البرادعي به تهران در خصوص علت سكوت خبري اين مذاكرات سؤال كرد كه وي در پاسخ اظهار داشت: همكاري‌هاي ايران و آژانس عادي است و هميشه وجود دارد و ايران و آژانس در چارچوب موافقتنامه پادماني به همكاري ادامه مي‌دهند و چارچوب همكاري‌ها در آينده ادامه دارد.
وي با اشاره به همكاري‌ ايران و آژانس همانند ديگر اعضاي اين سازمان، تصريح كرد: سكوت عمدي در خصوص سفر هاينونن در كار نبوده است.

* برخورد شايسته با حجاج ايراني

«حسن قشقاوي» در ادامه نشست هفتگي امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي در خصوص ادامه روند اهانت به حجاج ايراني و اقدامات دستگاه ديپلماسي در اين زمينه، با بيان اينكه اين برنامه در دستور كار سفير ايران در عربستان قرار دارد، يادآور شد: علاوه بر اين، تعامل مثبتي نيز با سفارت عربستان در تهران وجود دارد.
وي ادامه داد: انتظار ما همواره اين است كه در چارچوب برخورد احترام آميز و برادرانه، با زائرين ايراني آن گونه كه شايسته احترام به مهمانان خداست و دستور موكد دين ما نيز هست، برخورد شود.

* پيگيري‌ها در مورد ايرانيان ربوده شده در افغانستان و كشتي ربوده شده ايراني

قشقاوي در خصوص وضعيت ايرانيان ربوده شده در افغانستان كه سؤال يكي ديگر از خبرنگاران بود، با بيان اينكه كنسولگري ايران در هرات در اين زمينه فعال است، خاطرنشان كرد: موضوع در دست بررسي است و اجازه دهيد آخرين تحولات را از مبادي ذيربط و دستگاه‌هاي مسئول گرفته و خدمت شما ارائه دهيم.
سخنگوي وزارت خارجه درباره اقدامات انجام شده در خصوص كشتي ايراني ربوده شده با بيان اينكه پيگيري تنگاتنگي بين كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و وزارت خارجه وجود دارد، افزود: به دليل وضعيت خاص سومالي ما در اين كشور سفارت نداريم و سفارت ما در اتيوپي و معاونت آفريقايي وزارت خارجه پيگير اين موضوع هستند.
وي ابراز اميدواري كرد كه اين قضيه ختم به خير شود و در عين حال يادآور شد: موضوع تنها منحصر به ايران نيست و كشتي‌هاي چند كشور ديگر نيز هست.
قشقاوي همچنين گفت كه دريانوردي بين‌المللي در اين خصوص حضور فعال دارد و پيگير اين موضوع است.

* گمانه زني رسانه‌ها

سخنگوي وزارت خارجه درباره تاسيس دفتر حافظ منافع آمريكا در تهران كه سؤال يكي ديگر از خبرنگاران بود، طرح اين موضوع را گمانه‌زني برخي از روزنامه‌ها عنوان كرد و افزود: هيچ درخواست رسمي در اين خصوص داده نشده است.

* تداوم گفتگوهاي جليلي و سولانا

وي در پاسخ به پرسشي درباره گفتگوهاي سولانا و جليلي، با بيان اينكه روند گفتگو و رايزني بين سولانا و جليلي همچنان ادامه دارد، گفت: طرفين در فضاي مثبت و سازنده به پيش مي‌روند.

* هرگونه پيشرفت علمي ايران با انكار و ترديد آمريكايي‌ها مواجه شده است

خبرنگاري به ادعاي مقامات پنتاگون مبني بر ناموفق بودن پرتاب موشك ماهواره بر «سفير اميد» اشاره كرد كه قشقاوي با بيان اينكه معمولاً هرگونه پيشرفت علمي و تكنولوژيكي ايران همواره با انكار و ترديد طرف آمريكايي مواجه شده است، خاطرنشان كرد: هيچ سابقه‌اي وجود ندارد كه طرف آمريكايي دستاوردهاي فني ملت ايران را تاييد كرده باشد، ولي به تدريج واقعيت خود را تحميل مي‌كند و متوجه اين واقعيت مي‌شود كه گمانه زني‌ها داير بر شكست و عدم دستاورد، مقرون به واقعيت و صحت نيست.
وي ادامه داد: به لطف الهي روند توسعه فني و دستاوردهاي علمي دانشمندان جوان ايران از جمله در حوزه موشكي و امور فضايي ادامه دارد.

* سفر طالباني به تهران

يكي از خبرنگاران علت تعويق سفر هيئت عراقي در خصوص عهدنامه 1975 و مشخص كردن مرزها را جويا شد كه سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ گفت:‌ شما از كجا خبر تعويق را شنيده‌ايد؟ ما با دولت عراق در سطوح مختلف همكاري بسيار فعالي داريم.
وي همكاري‌هاي گسترده اقتصادي، سياسي و فرهنگي دوجانبه و مرز مشترك يك هزار و 400 كيلومتري ايران و عراق را مورد اشاره قرار داد و افزود: اين موارد گواه اين واقعيت است كه ما در سطوح مختلف اين همكاري را بر اساس خواست و اراده مقامات و مردم دو كشور ادامه مي‌دهيم.
قشقاوي به تبادل گرم و صميمانه هيئت‌هاي دو كشور در سطوح مختلف اشاره كرد و با تاييد سفر جلال طالباني رئيس جمهور عراق به تهران، خاطرنشان كرد: زمان اين سفر براساس توافق طرفين تنظيم و اعلام خواهد شد.
وي همچنين از سفر هفته جاري 15 نفر از سردبيران معروف رسانه‌هاي عراقي و مقامات مسئول آنها بنا به دعوت خود به ايران خبر داد.

* كشورهاي مسلمان به وظايف خود در قبال تجاوزگري‌هاي آشكار رژيم صهونيستي عمل كنند

خبرنگار فارس موضع ايران را در قبال اقدامات خصمانه رژيم صهيونيستي در بيت المقدس و تغيير منطقه حرم قدسي جويا شد كه سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه متاسفانه خبرها بسيار نگران‌كننده است، گفت: اقدامات رژيم صهيونيستي در اين خصوص كاملاً مغاير با قطعنامه‌هاي سازمان ملل و در جهت جريحه‌دار شدن احساسات بيش از يك ميليارد مسلمان جهان است.
وي از همه كشورهاي مسلمان خواست به وظايف خود در قبال اين تجاوزگري‌هاي آشكار عمل كرده و به ايفاي مسئوليت بپردازند.

* سيگنال‌هاي غلط براي خدشه وارد كردن به امنيت منطقه حساس قفقاز

يكي از خبرنگاران از قشقاوي پرسيد اگر آبخازي و اوستياي جنوبي روزي بخواهند مستقل شوند موضع ايران در اين زمينه چه خواهد بود؟ كه وي در پاسخ به بيان اينكه آغاز اين درگيري‌هاي نظامي براساس اشتباه در محاسبات و سيگنال‌هاي غلط به منظور خدشه‌ وارد كردن به امنيت اين منطقه حساس قفقاز و بازي سياسي قدرت‌ها بوده است، يادآور شد: در حالي كه ما معتقديم حل اختلافات اين چنيني نيازمند گفتگو و اتخاذ راه‌حل‌هاي مسالمت‌آميز است.
وي با اشاره به تماس و رايزني وزارت خارجه جمهوري اسلامي با طرف‌هاي اختلاف در منطقه، ابراز اميدواري كرد كه در چارچوب همكاري منطقه‌اي و گفتگو و تعامل مشكل اين منطقه و به ويژه آسيب‌هاي وارده به بيگناهان و غيرنظاميان، حل شود.

* سفر بسيار موفق احمدي‌نژاد به تركيه

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سؤالي درباره سفر وزير خارجه تركيه به تهران در خصوص همكاري‌هاي انرژي بين دو كشور، به سفر اخير محمود احمدي‌نژاد به تركيه اشاره كرد و گفت: برخلاف گمانه‌زني بعضي‌ها، سفر بسيار موفقيت آميز آقاي احمدي‌نژاد به تركيه در ابعاد مختلف از جمله در زمينه همكاري‌هاي انرژي بين ايران و تركيه سازنده بود و طرفين مصمم به پيشبرد اين همكاري هستند.
وي با بيان اينكه اين مسئله به لحاظ فني و پيچيدگي‌هاي ذاتي آن نيازمند تبادل نظر بيشتري است، خاطرنشان كرد: به همين منظور طرف ترك اعلام كرده كه به زودي راهي ايران است كه اين بحث را ادامه دهد.
قشقاوي با تاكيد بر اينكه اراده طرفين در جهت اين موضوع بسيار جدي است، تصريح كرد: همانگونه كه مقامات تركيه بيان كردند هيچ گونه فشار و تحميل خارجي تاثيري در اين موضوع ندارد.
سخنگوي وزارت خارجه در مورد تاريخ سفر وزير انرژي و وزير خارجه تركيه به تهران گفت: آنها اعلام كردند كه بنا دارند به ايران سفر كنند.
وي با بيان اينكه تمامي اهداف سفر احمدي‌نژاد به تركيه به خوبي محقق شد، اظهار داشت: يكي از سفرهاي بسيار پر بار آقاي احمدي‌نژاد به اين كشور بوده است و مواففتنامه‌هاي فراواني امضا شده كه بايد عملي شود.
به گفته قشقاوي اقتضاي همسايگي و ثبات ايجاب مي‌كند كه كشورها به دور از هر گونه نظر بيگانه و طرف ثالث، براساس منافع ملي و مصالح مردمشان در اين خصوص تصميم بگيرند.

* همكاري ايران و روسيه در مورد نيروگاه بوشهر ارتباطي به 1+5 ندارد

به گزارش خبرنگار فارس، «حسن قشقاوي» سخنگوي وزارت خارجه در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي با تاكيد بر اينكه همكاري ايران و روسيه در زمينه نيروگاه بوشهر هيچ ارتباطي به 1+5 ندارد، گفت: دو طرف مصمم به تسريع در راه‌اندازي نيروگاه بوشهر هستند.
وي با بيان اينكه تمهيداتي براي فرآيند كار و پيش راه اندازي اين نيروگاه توسط 2 طرف ديده شده است، تصريح كرد: هيچ مشكل خاصي در اصل تحقق آن نيست.
قشقاوي ادامه داد: برخلاف بسياري گمانه‌زني‌هاي سياسي، پروسه بسيار مهم در اين خصوص كه موضوع تحويل سوخت بوده به عنوان مقدمه راه‌اندازي صورت گرفته و عملي شده است.
سخنگوي وزارت خارجه تحويل سوخت را نشانگر تصميم جدي طرفين به تسريع در راه‌اندازي اين نيروگاه عنوان كرد.

* روح سفر امير قطر به تهران

وي در پاسخ به سؤال يكي ديگر از خبرنگاران در مورد حضور احمدي‌نژاد در اجلاس سران نشست شوراي همكاري خليج فارس و اينكه آيا ايران پيش شرطي براي شركت در اين اجلاس دارد؟ اظهار داشت: هنوز زمان به برگزاري اين اجلاس باقي مانده است و اجازه دهيد اصل آن انجام شود تا بعد به فروعات برسيم.
قشقاوي روح سفر امير قطر به تهران را دعوت به گسترش همكاري و تعامل با ايران و تداوم رايزني‌ها براي توسعه پايدار روابط خواند و افزود: ما با نظر مثبت اين موضوع را در دست بررسي داريم.

* توفيق دستگاه سياست خارجي

سخنگوي وزارت خارجه درباره مهم‌ترين توفيق دولت نهم در عرصه سياست خارجي به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در ديدار هيئت دولت و رضايتمندي ايشان از عملكرد دستگاه سياست خارجي اشاره كرد و آن را دستاورد و توفيق بزرگ فرزندان ايشان و كليه دست اندكاران سياست خارجي برشمرد.

* از روس‌ها بپرسيد

يكي از خبرنگاران به اظهارات لاوروف وزير خارجه روسيه كه عنوان كرده بود به تلافي رفتار آمريكا در گرجستان در بحث هسته‌اي ايران برخورد خواهد كرد، اشاره كرد و نظر قشقاوي را در اين زمينه جويا شد كه وي پاسخ داد: اين موضوع را بايد از طرف روسي بپرسيد و به خود روس‌ها برمي‌گردد.
وي همچنين گفت: موضع ايران در مورد گرجستان مشخص است.
انتهاي پيام/خ
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن