تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804725164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در قطر در گفتگو با فارس: امير قطر حامل پيامي از غرب براي ايران نبوده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سفير ايران در قطر در گفتگو با فارس: امير قطر حامل پيامي از غرب براي ايران نبوده است
خبرگزاري فارس: سفير ايران در قطر با بيان اينكه امير قطر در سفر به تهران حامل پيامي از غرب براي ايران نبوده است، اين سفر را در راستاي پيشنهاد قطر براي برگزاري نشست مشترك ايران و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس عنوان كرد.


«محمدطاهر رباني» سفير جمهوري اسلامي ايران در دوحه در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، در خصوص سفر «شيخ حمد بن خليفه آل ثاني» امير قطر به تهران، اين سفر را در راستاي ابتكار عمل قطر براي برگزاري نشست مشترك ايران و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در آينده نزديك و به منظور حل و فصل مسائل منطقه‌اي و تاكيد بر همكاري‌هاي چند جانبه منطقه‌اي عنوان كرد و در پاسخ به اين پرسش كه آيا در اين سفر پيرامون برنامه هسته‌اي ايران گفتگو شده است؟ اظهار داشت: موضوع هسته‌اي مطرح نشد ولي امير قطر عنوان كرد كه ايستادگي جمهوري اسلامي ايران در مقابل فشار غرب و آمريكا در ارتباط با موضوع هسته‌اي، باعث شد كه آنها در سياست خود تجديدنظر كنند.
رباني همچنين در پاسخ به اين سؤال كه آيا امير قطر حامل پيامي از طرف غرب در مورد موضوع هسته‌اي ايران بوده است؟ تصريح كرد: ايشان پيامي نداشت و تنها ابتكار نشست چند جانبه بين ايران و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس را مطرح كرد.
سفير كشورمان در ادامه خاطرنشان كرد: امير قطر پيشنهاد داد به زودي نشست مشتركي براي حل و فصل مسائل منطقه‌اي برگزار شود كه اين پيشنهاد با استقبال آقاي احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان مواجه شد.
وي همچنين گفت: امير قطر كه در ايام تابستان و براي مدتي در غرب بود مشورت‌هايي با غربي‌ها داشت و در سفر به تهران عنوان كرد احساس من اين است كه غربي‌ها به دنبال بهانه‌ جويي‌هايي هستند و از اختلافات حاصل از مسائل جزيي ما سوء استفاده مي‌كنند.
رباني در خصوص زمان برگزاري اين نشست مشترك، خاطرنشان كرد: در اين ديدار قرار شد امير قطر پيگيري‌ها را در اين زمينه انجام دهد و ابتدا نشست كارشناسان و وزراي خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس و ايران برگزار شود و در صورتي كه اين نشست‌ها به نتيجه مثبت برسد نشست در سطح سران برگزار شود.
سفير كشورمان همچنين يادآور شد كه هنوز مكان برگزاري اين نشست مشخص نيست.
رباني در ادامه اين گفتگو در ارزيابي از نقش منطقه‌اي قطر با بيان اينكه قطري‌ها در ارتباط با حل بحران لبنان بسيار صادقانه رفتار كردند، اظهار داشت: امير قطر بعد از فروكش كردن و آتش بس بين رژيم صهيونيستي و لبنان اولين كسي بود كه به بيروت سفر كرد و كمك‌هاي مالي بسيار موثري داشت و قطري‌ها خرابي‌هاي حاصل از جنگ 33 روزه را با دقت پيگيري و به سرانجام رساندند.
وي با اشاره به برگزاري نشست دوحه پيرامون اوضاع لبنان و مشورت‌هاي دوحه و تهران در اين زمينه و نقشي كه قطر در اين خصوص ايفا كرد، گفت: سرانجام اين موضوع حل و فصل شد و دولت منتخب لبنان بر سر كار آمد و دولت ائتلاف ملي تشكيل شد.
سفير ايران در قطر همچنين خاطرنشان كرد: در حال حاضر كشورهاي اسلامي و گروه‌هاي فلسطيني و بسياري از كساني كه علاقمندند فلسطين داراي يك دولت واحده باشد باز هم چشم‌ها و اميدها را به ميزباني قطر دوخته‌اند كه البته ظاهراً قطري‌ها هنوز اعلام آمادگي نكرده‌اند و منتظر فرصتي هستند كه بتوانند اين نقش را ايفا كنند.
وي در عين حال يادآور شد: علاوه بر اين قطري‌ها ملاحظاتي دارند و با توجه به اينكه گروه‌هاي فتح و حماس در نشستي كه با حضور ملك عبدالله در مكه برگزار شد به توافقاتي دست پيدا كردند و پيماني بستند و پيمان آنها به شكست انجاميد در حال حاضر قطري‌ها خيلي در اين زمينه پيشقدم نيستند كه موجبات رنجش عربستاني‌ها نشوند.
رباني در پاسخ به اين پرسش كه آيا قطر مي‌خواهد يك موازنه منطقه‌اي جديد را با كمرنگ كردن نقش عربستان تشكيل بدهد؟ با اشاره به تلاش قطري‌ها براي عادي شدن روابطشان با عربستان، اظهار داشت: سفير عربستان در دوحه دو سه ماه است مشغول به كار شده و وليعهد عربستان نيز طي دو ماه اخير سفر سه روزه‌اي به دوحه داشت و همچنين طي اين مدت سه الي چهار بار امير قطر و نخست‌وزير اين كشور سفري به عربستان داشتند و تقريبا يخ‌هاي بين دو كشور ذوب شده و مشكلي ندارند و حتي مشكلات مرزي خودشان را حل كرده‌اند و اتباع دو كشور الان بدون اخذ ويزا با كارت مشترك اتباع حوزه خليج فارس مي‌توانند به راحتي رفت و آمد كنند و قطري‌ها هم مايل نيستند كه اتفاقاتي صورت بگيرد كه به روابط دو كشور آسيب برساند.
انتهاي پيام/ي
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن