تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816617145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/بررسي طرح مسكن مهر در ميزگرد ايسنا/‌٢/ مدير يك تعاوني مسكن: * به بهانه آماده‌سازي زميني داده نشده است * نمي‌دانيم با توجه به تاخيرها چه پاسخي به اعضا بدهيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /بررسي طرح مسكن مهر در ميزگرد ايسنا/‌٢/ مدير يك تعاوني مسكن: * به بهانه آماده‌سازي زميني داده نشده است * نمي‌دانيم با توجه به تاخيرها چه پاسخي به اعضا بدهيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

در تفاهم نامه‌هايي كه يك طرفه ميان شركت‌هاي تعاوني مسكن مهر و شركت‌ عمران شهر جديد پرند براي تحويل زمين‌ها بسته شده است، كليه اختيارات از تعاوني‌ها سلب شده، تعاوني‌ها بايد همه مسئوليت‌هايي كه برعهده دارند، به شركت عمران شهر جديد پرند واگذار كنند و متاسفانه رايزني‌ها با اداره كل تعاون و سازمان مسكن و شهرسازي در اين زمينه تا كنون بي‌نتيجه بوده است.

به گزارش خبرنگار تعاون ايسنا اجتنابي ـ مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي مسكن مهر شهر تهران ـ در ميزگرد تحليلي ايسنا با موضوع «بررسي ويژگي‌هاي طرح مسكن مهر» درباره چگونگي آغاز طرح، روند اجرا و مشكلات موجود در اين طرح ابراز عقيده كرد و گفت: براي آنكه اقشار كم درآمد و آسيب‌پذير جامعه صاحب مسكن شوند، دولت با اجراي طرح مسكن مهر، قيمت زمين را از كل مسكن حذف كرد و از سوي ديگر بازار پر التهاب مسكن را كه هر روز تورم در آن بيشتر مي‌شد، تا حدودي تحت كنترل خود در آورد.

وي ادامه داد: در دهه اول انقلاب زاد و ولد به شكل فزاينده‌اي در ايران افزايش يافت و پس از دو دهه با ورود جمعيت جوان به جامعه، كمبود مسكن احساس شد و البته زودتر از آن بايد اقداماتي انجام مي گرفت.

* اجراي طرح مسكن مهر بدون حمايت دولت و كمك تعاوني‌ها امكان‌پذير نبود

اجتنابي تصريح كرد: طرح مسكن مهر اولين طرحي است كه پس از انقلاب اسلامي با چنين حجم و شكلي اجرا مي شود، به طوري كه نه وزارت تعاون و نه وزارت مسكن و شهرسازي، هيچ‌يك به لحاظ مالي و نيروي انساني، توان سازماندهي اين طرح بزرگ نداشتند و بر اين اساس دولت از مردم در اين طرح كمك گرفت و مردم هم با تشكيل تعاوني‌ها و سازماندهي آن ها از دولت حمايت كردند.

مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي مسكن مهر شهر تهران ‌افزود: دولت متقابلا با توجه با سياست‌هاي كلي اصل44، در راستاي جلوگيري از كارفرماي مطلق شدن دولت و حمايت از تشكل‌هاي تعاوني، موافقت خود را با تشكيل اتحاديه تعاوني‌هاي مسكن مهر اعلام كرد تا به اين وسيله كار سازماندهي و تشكيل تعاوني‌هاي مسكن مهر به اتحاديه واگذارشود؛ اما اين طرح در عمل با مشكلات خاصي مواجه شده و آن طور كه بايد و شايد اتحاديه تعاوني هاي مسكن مهر شهر تهران در تعامل ميان اداره كل تعاون و تعاوني‌هاي مسكن مهر به كار گرفته نمي‌شود.

* تنها به تعاوني‌هاي مسكن كارگري و كارمندي زمين تحويل شده است

وي آگاهي از پيامدهاي مثبت طرح مسكن مهر را نيازمند اطلاع‌رساني دقيق‌ و جدي دانست و گفت: متاسفانه اطلاع رساني در اين خصوص اندك بوده و مردم اطلاع دقيقي از ابعاد طرح ندارند؛ لذا يكي از وظايف اتحاديه، اطلاع رساني در اين زمينه است و در اين فرآيند بر ضرورت ورود رسانه‌ها به اين موضوع تاكيد دارد.

مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي مسكن مهر شهر تهران در ادامه از تحويل نشدن زمين‌ها به تعاوني‌هاي مسكن مهر سخن گفت و افزود: بيش از 200 تعاوني مسكن مهر در شهر تهران تشكيل شده كه بسياري از آنها به شهر جديد پرند معرفي شده‌اند؛ اما به جز تعدادي از تعاوني‌هاي مسكن مهر كارگري و كارمندي، هيچ كدام از تعاوني‌هاي مذكور هنوز زميني تحويل نگرفته‌اند.

* به بهانه آماده‌سازي، زميني به تعاوني‌ها داده نشده است

اجتنابي در توضيح علت تحويل ندادن زمين‌ها گفت: در هر بار مراجعه به ما اظهار مي‌كردند كه زمين‌ها در دست آماده سازي است ولي اينكه آماده سازي چه زماني به پايان برسد، در جريان نيستيم. اگر هم كار آماده سازي‌ تمام شود، مشكلات ديگري وجود دارد كه يكي از آن‌ها منابعي است كه دولت به اين طرح‌ اختصاص داده است.

وي تصريح كرد: اگر قرار به تخصيص اعتبارات است بايد سريعا كار آغاز شود تا مراحل اوليه پروژه انجام گيرد و وقتي به مرحله پرداخت اعتبارات رسيد، ديگر معطل بروكراسي‌هاي اداري نباشد.

مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي مسكن مهر شهر تهران در بخش ديگري از سخنان خود، حمايت نهادهاي خيريه از افراد تحت پوشش خود را كه عضو طرح مسكن مهر هستند، خواستار شد و اظهار كرد: با وجود آنكه طرح مسكن مهر بيشتر كساني را تحت پوشش قرار مي‌دهد كه از قشر ضعيف و آسيب‌پذير جامعه هستند و به لحاظ مالي مشكل دارند، ولي نهادهاي خيريه كميته‌ امداد و بهزيستي، تاكنون كمترين كمكي به اين افراد نكرده‌اند.

اجتنابي ادامه داد: بسياري از اعضاي تعاوني‌ها در همان مبالغ اوليه‌اي كه بايد پرداخت كنند، دچار مشكل هستند، چه برسد به اعضاي تحت سرپرستي نهادهاي خيريه كه بضاعتي ندارند و بايد اين افراد را حمايت كنند.

وي متذكر شد: اتحاديه به سهم خود نامه‌نگاري‌هايي را با كميته امداد و سازمان بهزيستي انجام داده است تا شايد به شكل كمك‌هاي بالاعوض يا وام‌هاي بلند مدت بتوان اين افراد را مورد حمايت قرارداد ولي تاكنون نتيجه‌اي نداشته و نتوانستيم كمكي از جانب آن‌ها جذب كنيم.

* تعاوني‌ها به دليل يك طرفه بودن تفاهم‌نامه‌ها از امضاي آن خودداري كردند!

به گزارش خبرنگار تعاون ايسنا، مديرعامل اتحاديه‌ تعاوني‌هاي مسكن مهر شهر تهران در ادامه ميزگرد از تفاهم نامه‌هايي كه ميان شركت‌هاي تعاوني مسكن مهر و شركت‌ عمران شهر جديد پرند بسته شده سخن گفت و اظهار كرد: در اين تفاهم نامه‌ها كه برخي از شركت‌هاي تعاوني به دليل يك‌طرفه بودن از امضاي آن خودداري كرده‌اند، كليه اختيارات از تعاوني‌ها سلب شده و تعاوني‌ها بايد همه مسئوليت‌هايي كه برعهده دارند، به شركت عمران شهر جديد پرند واگذار كنند!

اجتنابي خاطرنشان كرد: اتحاديه‌، رايزني‌ها و مذاكراتي را در اين خصوص با اداره كل تعاون و سازمان مسكن و شهرسازي داشته ولي نتيجه در خور توجهي به دنبال نداشته است و مسئولان مربوطه اظهار كردند كه بايد تفاهم نامه‌هاي مورد نظر را امضا كنيم درغير اين صورت نوبت دريافت زمين‌ها به تعويق خواهد افتاد!

وي ادامه داد: يكي از نگراني‌هايي كه تعاوني‌ها از پيامد اين اقدام دارند، اين است كه اگر شركت عمران شهر جديد پرند پيمانكاراني را براي شروع كار به خدمت گرفت و آن‌ها هم كار را آغاز كردند ولي پس از مدتي نيمه كاره رها كردند، در آن صورت شركت‌هاي تعاوني نمي‌توانند به آنها مراجعه و مجبور به ادامه كار كنند.

* تعاوني‌ها در برابر وعده‌هاي مسئولان چه جوابي به اعضاء بدهند؟

مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي مسكن مهر شهر تهران اضافه كرد: آنچه بيش از هر چيزي محل تامل است، موضوع اعضاي تعاوني است. هر تعاوني 500 نفر عضو دارد كه قطعا براي پيگيري زمين‌هاي خود مراجعه خواهند كرد و خواهند پرسيد كه چرا با وجود وعده‌ سه ساله خانه‌ها به آن‌ها تحويل نشده است؟ در آن صورت تعاوني‌ها به لحاظ حقوقي و منطقي چه جوابي دارند كه به اعضاي خود بدهند؟

وي در عين حال با اشاره به زمين‌ها و بافت‌هاي فرسوده داخل شهرها، خواستار در اختيار قرار دادن اين زمين‌ها به تعاوني‌ها شد و گفت: در مورد زمين‌هاي بلااستفاده درون شهرها، رييس جمهور دستور داده بودند كه از اين زمين‌ها و همين طور بافت‌هاي فرسوده، در طرح مسكن مهر استفاده شود. اگر دولت مساعدت‌هاي لازم را انجام دهد و زمين‌هايي كه بلااستفاده رها شده‌اند، در اختيار تعاوني‌هاي مسكن مهر قرار گيرد، تاثير مثبت و بسزايي در حفظ بافت فرهنگي مناطق شهرداري خواهد داشت.

اجتنابي ادامه داد: در حال حاضر موقعيت‌ شهر جديد پرند به گونه‌اي است كه از تمام نقاط شهر به آن مراجعه مي‌كنند و به لحاظ بافت فرهنگي و جمعيتي و دوري و نزديكي به محل كار مشكل دارند، اگر بتوان براي تعاوني‌ها در مناطق خودشان، زمين‌هاي دولتي موجود در آن مناطق را كه بلا استفاده رها شده‌اند اختصاص داد، قطعا موثر خواهد بود و مشكلات موجود نيز تا حد زيادي حل خواهد شد.

* بايد از تمام ظرفيت‌هاي دولت و مردم در اين طرح استفاده كنيم

وي در پايان با بيان اينكه در طرح مسكن مهر بايد از تمام ظرفيت‌هاي دولت و مردم استفاده شود، افزود: براي آنكه كار به سرعت پيش رود و مردم صاحب خانه شوند و همچنين از هزينه‌هايي كه به دليل طولاني شدن طرح به آن تحميل كاسته شود،‌ بايد از همه ظرفيت‌ها و امكانات دولتي و مردمي استفاده كنيم. لازم به ذكر است كه دولت با تشكيل كارگروه‌هاي مسكن در جهت روانسازي طرح بزرگ و ملي مسكن مهر، اقدامات اساسي و موثري انجام داده كه خود قابل تقدير و تشكر است.

گزارش ميزگرد از خبرنگار ايسنا: ندا خسروشاهي

انتهاي پيام
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن