تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806764388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصرالله: مقاومت با خون خود مانع از تجزيه منطقه شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نصرالله: مقاومت با خون خود مانع از تجزيه منطقه شد
دبير كل حزب الله لبنان گفت: مقاومت با خون خود طرح آمريكايي "خاورميانه بزرگ" را به شكست كشاند و مانع از تجزيه منطقه شد.

به گزارش "الف" از العالم، "سيد حسن نصرالله" كه پنجشنبه شب به مناسبت دومين سالگرد شكست رژيم صهيونيستي در تهاجم نظامي عليه لبنان و پيروزي مقاومت سخن مي گفت؛ با بيان اين مطلب خاطرنشان كرد: ما با خون خود جلوي اين طرح آمريكايي را گرفته و مانع تجزيه منطقه شديم و حال براي مقامات كاخ سفيد سخت است كه اعتراف كنند اين طرح از بين رفته است.

نصرالله شكست رژيم صهيونيستي در جنگ33 روزه عليه لبنان در سال 2006 ميلادي را معجزه الهي دانست و افزود: اين جنگ نشان داد كه لبنان سرشار از قدرت و انرژي پنهان در ميان همه طيف هاست.

دبيركل حزب الله لبنان گفت: دو سال از اين معجزه و پيروزي الهي مي گذرد ؛ اما پيامدهاي درخشان آن براي لبنان و اثرات شكست آن براي رژيم صهيونيستي همچنان ادامه دارد.

نصرالله در باره تبعات شكست اسراييل در جنگ 33 روزه افزود: نتايج جنگ تاثير زيادي بر شرايط دشمن گذاشت به طوري كه شاهد بوديم بيشتر رهبران رژيم صهيونيستي مانند ژنرال "دان حرش" بركنار شدند و به گرجستان پناه بردند.

وي درعين حال به جنگ گرجستان و حاميان اين كشور اشاره كرد و گفت: آنچه در گرجستان مي‌گذرد، تجربه‌اي است براي همه كساني كه به آمريكا تكيه كرده و آمريكا پشت آنها را خالي مي‌كند، چرا كه منافع اين كشور از همه چيز براي آنها مهم‌تر است.

دبيركل حزب الله لبنان خاطرنشان كرد: پس از جنگ 33 روزه عمر سياسي و نظامي بسياري از سران رژيم صهيونيستي پايان يافت و عمر سياسي "ايهود اولمرت" نخست وزير اين رژيم هم طي يك ماه آينده پايان مي يابد.

وي در مورد پيامدهاي شكست اسراييل در جنگ تابستان 2006 و تاثيرات آن در منطقه گفت: رژيم صهيونيستي به دليل شكست در اين جنگ هم اكنون در برابر غزه ناتوان شده و از تهديد كردن سوريه به جنگ نيز عاجز شده است به طوري كه راه گفت وگو و مذاكره را باز كرده بلكه بتواند رابطه سوريه با جمهوري اسلامي ايران و گروه هاي فلسطيني را قطع كند.

نصرالله افزود: رژيم صهيونيستي با قبول شكست از حزب الله هم اكنون در برابر جمهوري اسلامي ايران نيز قادر به هيچ كاري نيست و اين جنگ باعث افزايش و تقويت فرهنگ مقاومت در منطقه شده است.

وي گفت: از زمان جنگ اسراييل عليه مقاومت لبنان، واقعيت هاي فراواني درباره توطئه هاي بين المللي براي حمايت از رژيم صهيونيستي نيز آشكار شده است.

دبيركل حزب الله لبنان همچنين بر ضرورت حفظ سلاح مقاومت تاكيد كرد و افزود: مقاومت در جنگ 33 روزه در برابر قوي ترين ارتش جهان كه همه دنيا آن را حمايت مي كرد، پيروز شد.

نصرالله گفت: امروز بيداري ملت هاي عربي و اسلامي منطقه به يك مشكل جدي در برابر زياده خواهي هاي رژيم صهيونيستي تبديل شده است.

وي افزود: مقاومت هم اكنون به فرهنگي در كشورهاي منطقه تبديل شده به طوري كه نشانه هاي آن را مي توان در مقاومت ملت بزرگ عراق براي خروج اشغالگران از اين كشور ديد.

نصرالله با اشاره به توطئه هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي براي انزواي حزب الله تاكيد كرد همه اين توطئه ها باطل شدند، به طوري كه شاهد بوديم "ايهود باراك" وزير جنگ، "تزيپي ليوني" وزير امور خارجه، "شائول موفاز" وزير ترابري و "گابي اشكنازي" رييس ستاد ارتش رژيم صهيونيستي خودشان به قدرت حزب الله اعتراف كردند.

وي خطاب به صهيونيست ها گفت: ما از شما نمي ترسيم و هرگز هم نترسيده‌ايم، هر كاري مي‌خواهيد بكنيد و ما مي‌دانيم كه شما طرحي براي ترور رهبران مقاومت داريد، ولي اين موضوع نيز باعث عقب گرد ما نمي شود، شما پيش از اين شيخ "راغب حرب"، "عباس موسوي" و "عماد مغنيه" را به شهادت رسانده ايد.

نصرالله با بيان اين كه در شهادت بر روي ديگر رهبران مقاومت نيز باز است؛ اظهارداشت: فرهنگ شهادت متعلق به رهبران مقاومت نيست بلكه در ميان كودكان ما نيز وجود دارد، ما شب و روز فعاليت مي‌كنيم و هدف نهايي ما قدرتمندتر شدن لبنان است.

دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به اوضاع داخلي كشورش گفت: با وجود تبليغات منفي برخي گروه ها درباره تشكيل دولت وحدت ملي بايد اذعان كنم كه دولت وحدت ملي در لبنان تشكيل شده است و حزب الله خواهان تشكيل دولتي قدرتمند است و آماده همكاري با همه وزارتخانه ها براي غلبه بر مشكلات معيشتي و ساماندهي اقتصادي كشور است.

وي با اشاره به طرح مباحثي درباره سلاح مقاومت نيز خاطرنشان كرد: تاكنون رژيم صهيونيستي تلاش بسياري براي خلع سلاح مقاومت انجام داده كه همه اين تلاش ها با شكست مواجه شده است بنابراين خلع سلاح مقاومت هدف اعلام شده اسراييل است از اين رو هر كس كه از اين تفكر حمايت كند در جهت اهداف اسراييل گام بر مي دارد.

دبيركل حزب الله لبنان همچنين افزود: من قصد داشتم برخي از جزئيات عمليات رضوان را بيان كنم ولي چند روز ديگر صبر مي‌كنم تا نتايج آزمايش دي.ان.آ مشخص شود و سرنوشت دلال مغربي و يحيي اسكاف روشن شود. پس از آن كنفرانسي مطبوعاتي تشكيل داده و در مورد جزئيات اين عمليات و سرنوشت ديپلمات‌هاي ايراني و گزارش اسراييل در اين زمينه و حتي چهار افسر بازداشت شده امنيتي لبناني به اتهام دست داشتن در ترور رفيق حريري سخن خواهم گفت.

متن كامل سخنان نصرالله به نقل از پرس تي وي بيروت، به شرح زير است:

«در ابتداي سخنان خود و پيش از اينكه وارد بحث در مورد اين مناسبت عزيز و دومين سالگرد پيروزي الهي و پيروزي مقاومت و لبنان و امت شوم، به خانواده شهداي ارتش لبنان و مردم خوب خود در شهر طرابلس تسليت مي‌گويم كه روز گذشته توسط دست‌هاي تروريست‌ها كه كشور را هدف قرار گرفتند، شهيد شدند. اميدوارم مجروحان به سرعت شفا بگيرند و خدا به خانواده مجروحان و شهدا صبر اعطا نمايد. جنايتي كه روز گذشته صورت گرفت بايد از طرف تمامي لبناني‌ها محكوم شود و بايد همه ما را از حالت درگيري و تنش خارج كرده و وارد مرحله همكاري براي بهبود شرايط كشور در برابر تهديدات پيش رو شويم.

در دومين سالگرد پيروزي الهي كه در پيروزي مقاومت و لبنان و امت تجلي يافت و شكستي تاريخي به دشمن صهيونيستي وارد كرده و مانع تحقق اهداف آن شد، در برابر كساني كه فداكاري كردند از شهداي مقاومت و ملت و ارتش و در راس آنها شهيد عماد مغنيه و مجروحان و كساني كه آواره شدند و كساني كه مقاومت كردند، تعظيم احترام مي‌كنم. از تمامي كساني كه در كنار لبنان، مقاومت، ارتش و ملت آن ايستادند تشكر مي‌كنم.

بعد از دو سال و در جريان اين دو سال عظمت جنگ و وسعت تجاوز و خطر و حجم غيرقابل باور امكانات ارتش و توطئه بين‌المللي و در مقابل ميزان ايستادگي در برابر اين تجاوز بيش از پيش روشن شد. روز به روز اين موضوع مورد تاكيد قرار گرفت كه جنگ تابستان 2006 بيانگر حجم باورنكردني قدرت ملت‌هاي منطقه در صبر، تحمل و قدرت مواجهه با خطرها و درها و غصه‌ها بود. بسياري از مراكز پژوهشي كه از مناطق ويران شده بازديد كردند انتظار داشتند با اشخاصي نااميد و ويران مواجه شوند ولي در مقابل ديدند كه اين مردم از دستاوردهاي خود خوشحال هستند و به انجام وظيفه خود افتخار مي‌كنند. اين مراكز اعلام كردند كه اين تنها به مفاهيم ايماني و فرهنگ بالاي آنها و ريشه آنها در تاريخ باز مي‌گردد.

دو سال گذشته بيش از پيش به ما ثابت مي‌كند كه آنچه رخ داد واقعا معجزه بود. عده‌اي اندك در برابر بزرگ‌ترين و قدرتمندترين ارتش منطقه كه از طرف بزرگ‌ترين قدرت جهان حمايت مي‌شد، ايستادگي كردند.

در دومين سالگرد جنگ مشاهده مي‌كنيم كه پيامدهاي آن هنوز در همه زمينه‌ها ادامه دارد. پژوهش‌هاي صورت گرفته به خصوص در اسراييل و آمريكا ثابت مي‌كند كه اين پيامدها هنوز ادامه دارد. نتايج جنگ تاثير زيادي بر شرايط دشمن گذاشت بطوريكه شاهد بوديم بيشتر رهبران اسراييلي مانند ژنرال دان حرش بركنار شدند كه به گرجستان رفته و مسئول بازسازي و تمرين ارتش و نيروهاي مسلح آن شد كه ديديم در برابر روسيه شكست سختي خورد. آنچه در گرجستان مي‌گذرد تجربه‌اي است براي همه كساني كه به آمريكا تكيه كرده و بعد پشت آنها را خالي مي‌كند چرا كه منافع آمريكا از همه چيز برايش مهم‌تر است.

در هر حال اين مرحله براي ارتش اسراييل پيامدهاي ناگواري داشت بطوريكه ايهود باراك در برابر همگان اعتراف كرد كه دليل شكست اسراييل كمبود تجربه رهبران به خصوص رهبران نظامي اسراييلي بود.

چه كسي واقعا تجربه دارد اگر رهبران اسراييلي به كم بودن تجربه خود اعتراف مي‌كنند؟ باراك و اشكنازي هر دو در لبنان شكست خوردند. آيا بايد به اشكنازي يادآوري كنم كه چگونه در برابر مقاومت لبنان ناتوان شده بود؟! مقاومتي كه امكاناتي به مراتب كم‌تر از حال حاضر داشت. آيا بايد به باراك يادآوري كنم كه پيش از اين اعتراف كرده بود تمامي راه‌ها براي مقابله با مقاومت شكست خورده و اسراييل چاره‌اي جز عقب‌نشيني از لبنان ندارد؟ آيا باراك فراموش كرده كه چگونه در سال 2000 مجبور به عقب‌نشيني خفت‌بار از لبنان شد كه هيچ دستاوردي هم براي وي نداشت؟

اين دو شخص كساني هستند كه هر روز ما را تهديد مي‌كنند. اگر افراد جديدي را اسراييل معرفي مي‌كرد شايد مجبور مي‌شديم بيش از اين تامل كنيم ولي اشخاصي كه پيش از اين شكست خورده‌اند آيا مي‌خواهند شرايط را تغيير دهند؟!

شاهد هستيم كه حيات سياسي تمامي رهبران اسراييلي زمان جنگ خاتمه يافته است و اكنون منتظر كنار رفتن اولمرت هستيم و شنيديم كه گفته شد اولمرت در جنگ 2006 از بين رفته و چندي بعد قرار است دفن شود.

بيشتر صهيونيست‌ها اعتراف كردند كه با قوي‌ترين اشخاصي روبرو هستند كه عزم آنها در تاريخ بي‌سابقه بوده است.

پس از خاتمه جنگ گفتيم كه طرح خاورميانه جديد با شكست اسراييل خاتمه يافته است. ديگر هرگز نشنيديم كاندوليزا رايس در مورد خاورميانه جديد سخن بگويد. اين طرح حتما منجر به تجزيه بسياري از كشورهاي عربي مي‌شد.

ما با خون خود جلوي اين تقسيم را گرفته و مانع تجزيه منطقه شديم. براي رايس سخت است كه اعتراف كند خاورميانه جديد كه منتظر تولد آن بوديم از بين رفته است.

پيامدهاي جنگ تابستان 2006 در منطقه نيز هنوز ادامه دارد. اسراييل در برابر غزه ناتوان شده است. اسراييل از تهديد كردن سوريه به جنگ ناتوان شده و راه گفتگو و مذاكره را باز كرده تا بلكه بتواند رابطه سوريه با جمهوري اسلامي ايران و گروه‌هاي فلسطيني را قطع كند. اسراييل در برابر جمهوري اسلامي ايران نيز با ترس ايستاده و قادر به هيچ كاري نيست.

ديگر پيامدهاي جنگ 2006 افزايش و تقويت فرهنگ مقاومت در منطقه است. اين موضوع در بيشتر نظرسنجي‌ها و پژوهش‌ها مشخص شده است.

امروز مشاهده مي‌كنيم كه پس از پيروزي بر اسراييل تا چه اندازه ملت‌هاي عربي بيدار شده‌‌اند. اين سخن در مورد فلسطين صدق مي‌كند. مقاومت و راه آن تنها اميد ملت فلسطين است به خصوص اينكه راه هرگونه حل و فصل صلح‌آميز بسته شده و اسراييل هنوز شروط تحقيرآميز خود را تكرار مي‌كند.

در عراق نيز مقاومتي جدي و قدرتمند با اشغالگري خارجي مقابله مي‌كند. من هنگامي كه از مقاومت در عراق صحبت مي‌كنم منظورم نيروهاي مسلحي نيستند كه مردم بي‌گناه را مي‌كشند تا اختلافات مذهبي و نژادي را برانگيزند. اين گروه‌ها كه بي‌گناهان را به جاي نيروهاي آمريكا مي‌كشند به هيچ وجه مقاومت نيستند. من از مقاومتي سخن مي‌گويم كه عليه اشغالگري دست به عمليات مي‌زنند. اين مقاومت‌گران عراقي شريف در سخت‌ترين شرايط مشغول فعاليت هستند. بر اساس نتيجه نظرسنجي‌هاي بي‌طرف و بعضا طرفدار اشغالگران مشخص شده كه بيش از هفتاد درصد عراقي‌ها با مقاومت و حقانيت آن موافق هستند.

اين حمايت گسترده از مقاومت در عراق بدون تاكيد ناشي از بيدار شدن فرهنگ مقاومت در ملت‌هاي منطقه و از نتايج جنگ تابستان 2006 است.

همه مي‌دانند كه ملت مظلوم عراق آماده است تا تمامي راه‌ها را براي باز پس‌گيري كشور خود امتحان كند حال اين راه مقاومت باشد يا راه‌هاي سياسي و انتخابات.

به لبنان باز مي‌گردم. چندي قبل اسراي ما بدون هيچ منتي در زيباترين جشن‌ها به ميهن بازگشتند در حاليكه دشمن لباس عزا بر تن كرده بود.

من قصد داشتم برخي از جزئيات عمليات رضوان را بيان كنم ولي چند روز ديگر صبر مي‌كنم تا نتايج آزمايش دي.ان.آ مشخص شود و سرنوشت دلال مغربي و يحيي اسكاف روشن شود. پس از آن كنفرانسي مطبوعاتي تشكيل داده و در مورد جزئيات اين عمليات و سرنوشت ديپلمات‌هاي ايراني و گزارش اسراييل در اين زمينه و حتي چهار افسر بازداشت شده امنيتي لبناني به اتهام دست داشتن در ترور رفيق حريري سخن خواهم گفت.

دومين سالگرد پيروزي با تشكيل دولت وحدت ملي پس از دو سال تنش سياسي همراه بود. دولت جديد اساسنامه كاري ابراز كرد كه باعث نااميدي دشمن اسراييلي شد. اسراييل پس از جنگ تلاش كرد تا مقاومت را در زاويه قرار دهد ولي در همه طرح‌هاي خود شكست خورد.

اجازه دهيد در مورد برخي امور مهم صحبت كنم.

يك) سر و صداي اسراييل در مورد افزايش قدرت حزب‌الله كه توسط باراك، ليوني و موفاز و اشكنازي عنوان شد. آنها مي‌گويند حزب‌الله مجهز به سلاح‌هاي پيشرفته و ضدهوايي شده و لبنان را تهديد مي‌كنند.

اين گونه سخنان به خصوص پس از عمليات تبادل اسرا بيشتر از قبل ايراد مي‌شود كه بيانگر نااميدي دشمن صهيونيستي است.

من اين موضوع را به خاطر اهميت آن در شرايط داخلي لبنان توضيح مي‌دهم. قصد ندارم بگويم كه ما سلاح جديدي داريم يا خير چرا كه چنين كاري جزو عادات ما نيست. مقاومت هميشه اسرار خود را حفظ مي‌كند و اين موضوع بخشي از قدرت مقاومت است.

اگر سلاحي را معرفي مي‌كنيم به خاطر فخرفروشي نيست و اگر چيزي را مخفي مي‌كنيم از ترس نيست. آنچه اعلام يا مخفي مي‌شود حكمتي دارد. شاهد بوديم هنگامي كه جنگ 2006 شروع شد دشمن شگفت‌زده شد. اسراييل به هيچ وجه نمي‌دانست كه مقاومت موشك زمين به دريا و سلاح ضد تانك در اختيار دارد. اكنون نيز ما قصد اعلام چيزي را نداريم. نه تائيد مي‌كنيم و نه تكذيب.

همه مي‌دانند كه مقاومت و به خصوص سلاح و قدرت آن باعث شكست اسراييل در سال 2000 و 2006 شد. از همان زمان اسراييل طرحي را شروع كرد تا با كمك جامعه بين‌الملل، مقاومت را خلع‌سلاح كند. در آن زمان بيشتر از هر كسي شالوم وزير خارجه سابق اسراييل در اين مورد سخن مي‌گفت. بر اساس اين طرح اسراييل بر كشورهايي كه ادعا مي‌شد مشغول تقويت مقاومت هستند فشار وارد مي‌كرد و كشورهايي كه به مقاومت كمك مالي مي‌كردند نيز فشار وارد شد. حزب‌الله در فهرست سياه بسياري از كشورها قرار گرفت و مصوباتي از قبيل قطعنامه 1559 تصويب شد.

تمامي اين طرح‌ها شكست خورد و دشمن در جنگ نيز شكست خورد. اكنون بار ديگر آن روند شروع شده است. ليوني گفته است كه اسراييل استراتژي روشني را در پيش مي‌گيرد كه هدف مشخصي مبني بر خلع‌سلاح حزب‌الله در لبنان دارد.

خلع‌سلاح حزب‌الله هدف اعلام‌ شده اسراييل است كه همه بايد به آن توجه داشته باشند. اين سر و صداهاي اخير بخشي از برنامه جديد اسراييل براي اعمال فشار بر مقاومت است كه اهداف زيادي دارد از قبيل اعمال فشار بر مقاومت و ممانعت از پيشرفت آن و اعمال فشار بر ميزگرد گفتگوهاي ملي در لبنان و تاثير منفي بر بحث و بررسي استراتژي دفاعي بطوريكه شاهد خواهيم بود رهبران لبناني روانه اين ميزگرد مي‌شوند و سر و صداهاي زيادي نيز بلند خواهد شد. هدف ديگر اسراييل بزرگ‌نمايي قدرت حزب‌الله براي دريافت كمك‌هاي بيشتر از جهان است كه اين كار بيشتر شبيه گدايي و كلاه‌برداري است. اسراييل قصد دارد اين چهره را از خود نشان دهد كه مظلوم است و نه جنايت‌پيشه. اين سياست قبل از اين شكست خورده و بازتاب‌هاي بدي هم داشته است. ملت اسراييل و ملت‌هاي عرب اين سخنان را مي‌شوند. اسراييلي‌ها با اين تبليغات دچار ترس از حزب‌الله مي‌شوند كه ما از مسئولان اسراييلي به اين خاطر تشكر مي‌كنيم كه تبليغاتي مجاني براي ما انجام مي‌دهند. در مقابل ملت‌هاي عرب نيز متوجه قدرت زياد مقاومت مي‌شوند. بنا بر اين چنين سر و صداها و تبليغاتي نتايجي برعكس براي اسراييل خواهد داشت. ما در برابر اين تبليغات با قدرت ظاهر مي‌شويم. كسي در لبنان حق ندارد تسليم اين تبليغات شود. اگر ما به متن اساسنامه كاري دولت پايبند باشيم با تكيه بر ملت و ارتش و مقاومت هيچكس از جمله اسراييل با رهبران آن قادر به ضربه زدن به لبنان نخواهند بود.

من به صهيونيست‌ها مي‌گويم كه ما از شما نترسيده و هرگز هم نترسيده‌ايم. هر كاري مي‌خواهيد بكنيد و ما مي‌دانيم كه شما طرحي براي ترور رهبران مقاومت داريد ولي اين موضوع نيز باعث عقبگرد ما نمي‌شود. شما پيش از اين شيخ راغب حرب، عباس موسوي و عماد مغنيه را به شهادت رسانديد و در شهادت بر روي ديگر رهبران مقاومت نيز باز است. فرهنگ شهادت متعلق به رهبران مقاومت نيست بلكه در ميان كودكان ما نيز وجود دارد. من به شما مي‌گويم كه ما شب و روز فعاليت مي‌كنيم و هدف نهايي ما قدرتمندتر شدن لبنان است.

شما اي صهيونيست‌ها بايد بدانيد كه خودتان و تهديدهاي شما به جهنم خواهيد رفت.

دو) ميزگرد گفتگوهاي ملي. در اين مورد انتظار مي‌رود كه بسياري از مسايل اساسي در چنين ميزگردي حل و فصل شود. به همين دليل بايد خود را براي چنين گفتگوهايي آماده كنيم. من پيش از اين نيز گفته بودم كه ما بيش از همه آمادگي بحث و بررسي استراتژي دفاعي را داريم. بايد دعوت‌هاي محق بسياري از جريان‌هاي سياسي را در نظر بگيريم كه خواستار نمايندگي عادلانه گروه‌ها در اين ميزگرد هستند. بايد بحث‌هايي اصولي و عادلانه با يكديگر داشته باشيم كه منافع و اهداف ملي را تامين كند.

ما خواستار بررسي برخي امور اصلي ديگر كه از استراتژي دفاعي كم‌اهميت‌تر نيست هستيم. موضوع اول استراتژي ملي براي تقويت دولت بر اساس پيمان طائف. دولت با توطئه و تهمت‌زني ساخته نمي‌شود بلكه نيازمند گفتگوهاي ملي هستيم. ما هميشه گفتيم كه در لبنان كسي نمي‌تواند ديگري را حذف كند. بنا بر اين ما بايد همه دور يكديگر نشسته و در مورد اموري بحث كنيم كه اهميت آنها از مقاومت و دفاع كم‌تر نيست. نكته دوم استراتژي ملي براي بهبود شرايط اجتماعي و معيشتي و اقتصادي است تا لبنان از اين مرحله سخت وارد مرحله‌اي سازنده و قابل تحمل شود. اگر جنگ مدتي طول كشيده و پيامدهايي نيز داشت اكنون ملت هر ثانيه با بحراني اقتصادي روبرو هستند كه جز با روحيه پاك و اراده حل نمي‌شود.

در هر حال همه ما بايد در گفتگوهاي آينده خود منافع ملت را در نظر بگيريم تا به نتايج مثبتي دست يابيم و تنها به سخنان بي‌نتيجه اكتفا نكنيم.

سه) روابط سوريه و لبنان. آنچه ظرف دو روز گذشته رخ داد و شاهد سفر ميشل سليمان به سوريه و ديدار با بشار اسد بوديم بايد با ديد مثبت مورد پيگيري قرار گيرد. ترديدي نيست كه اين سفر بيانگر شروع مرحله‌اي جديد در روابط ميان لبنان و سوريه است. اميدوارم هيچكس در راه اين روند جديد سنگ‌اندازي نكند. بر اساس اطلاعات و تجربه خود مي‌گويم كه روحيه مثبت مي‌تواند پرونده‌هاي معلق ميان دو كشور را به سود منافع ملي هر دو ملت حل و فصل كند.

چهار) روابط داخلي لبنان و دولت وحدت ملي. همه ما ظرف روزهاي گذشته جلسات و تنش‌هاي تند در مجلس نمايندگان در جريان بحث و بررسي اساسنامه دولت و راي اعتماد به آن را پيگيري كرديم. همه حملات تند عليه مقاومت و سلاح آن را نيز شنيديم. من هميشه دعوت به آرامش كردم و به برادران خود گفتم كه بايد صبر كنيم هر چند سخنان تندي شنيديم. من باز هم دعوت به آرامش مي‌كنم ولي در عين حال تاكيد مي‌كنم كه حملات رسانه‌اي عليه مقاومت و سلاح آن هيچ فايده‌اي ندارد و نمي‌توان هيچ خللي در عزم و قدرت آن ايجاد كنند. خورشيد مقاومت با پيروزي مشغول تابيدن است. اين گونه سخنان هيچ نتيجه‌اي جز افزايش تنش در سطح خيابان‌ها ندارد. من خواستار درس گرفتن از تمامي تجربه‌هاي گذشته هستم. اگر جنگ سال 2006 هيچ تاثيري بر مقاومت و قدرت آن نداشته بلكه باعث افزايش اين قدرت نيز شد، چند سخنراني تند و عصباني چه تاثيري مي‌تواند داشته باشد؟ من به اين دوستان مي‌گويم كه اين همه سر و صدا هيچ فايده‌اي نخواهد داشت. مقاومت يك طرح عاقلانه و بر اساس فرهنگ ملي و روحيه بالا است و فكر نمي‌كنم چنين حركات ساده‌اي بتواند تغييري در مسير مقاومت ايجاد كند.

بايد با مرحله جديد با مسئوليت برخورد كنيم. برخي مي‌گويند دولت وحدت ملي وجود ندارد ولي من مي‌گويم كه چنين نيست. درست است كه ما خواستار حضور نيروهاي بيشتري در دولت بوديم ولي در هر حال اين دولت، دولت وحدت ملي است و فرصتي پيش روي ماست تا در آن موفق شويم.

ديويد ولش چندي قبل سخناني گفت و ابراز داشت يك سوم اعضاي كابينه هيچ اهميتي ندارد. من مي‌گويم اگر چنين است چرا دو سال كشور را ويران كرديد؟ اگر اعطاي يك سوم از اعضاي كابينه به مقاومت مهم نيست پس چرا دو سال اين بحران طول كشيد؟ اين موضوع ثابت مي‌كند كه آنها بودند كه كشور را با تعطيلي مواجه كرده بودند.

ما از دولت مي‌خواهيم تا به شكل جدي فعاليت كرده و وقت را تلف نكند. تاكيد مي‌كنم كه حزب‌الله به شكل مخلصانه و دوستانه آماده است تا با تمام وزرا همكاري كند تا منافع ملي لبنان حفظ شود. به نيروهاي سياسي نيز مي‌گويم كه بياييد تا آرامش را برقرار كرده و از تنش‌ها بكاهيم. نه اينكه انتقاد را كنار بگذاريم ولي جا دارد تا از سطح تند سخنان كاسته شود. ما همه اين روزها در برابر اين مسئوليت ملي قرار داريم.

در چنين روزي دو سال قبل شاهد بوديم كه عليرغم اينكه جنگ به شكل رسمي خاتمه نيافته بود، ملت به جنوب و منازل خود بازگشتند. جا دارد تا امروز از شهدا و تمامي كساني كه تا امروز به خاطر پيامدهاي جنگ و بمب‌هاي خوشه‌اي جان خود را از دست دادند ياد كنم. اين تصوير بيانگر عزم و اراده راسخ ملت براي بقا در سرزمين خود عليرغم تمامي خطرات پيش رو دارد. اين ملت بر زندگي با افتخار مصمم است. بايد از تمامي كساني كه در زمان جنگ از آوارگان استقبال و پذيرايي كردند ياد كنم.

اين روزها مي‌شنويم كه از ما مي‌خواهند به بيروت نيز درود بفرستيم. ما از بيروت خارج نيستيم ولي با اين حال درود خود را به بيروت، جبل لبنان و پايداري تمامي گروه‌هاي سياسي آن، شمالي كه هنوز خون مي‌دهد، بقاع و جنوب كه با روحيه مبارزه مقاومت كردند، حومه جنوبي بيروت كه بيشترين سهم را از جنگ داشت، مي‌فرستم. به تمامي برادران فلسطيني كه همواره شريك باشرافت مقاومت بودند درود مي‌فرستم.

در دومين سالگرد پيروزي تاكيد مي‌كنم كه ما اكنون در زماني قرار داريم كه مي‌توانيم از قدرت‌هاي خود استفاده كرده و از نفرت‌هاي سابق دوري كنيم. ما در برابر مرحله‌اي جديد قرار داريم. بياييد به احترام شهداي ارتش، مقاومت و لبنان از اين مرحله استفاده كنيم».
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن