تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815652745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره تئاتر كودك 16 مهرماه در اصفهان آغاز مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جشنواره تئاتر كودك 16 مهرماه در اصفهان آغاز مي‌شود
پانزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان 16 مهرماه در بخش‌هاي رقابتي بين‌الملل، ايران، دانش‌آموزي و نمايشنامه‌نويسي در اصفهان برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبري پانزدهمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان با حضور مصطفي رحماندوست دبير جشنواره، سيدعليرضا حسيني مدير كل ارشاد اصفهان، سيدفرهاد عريضي دبير اجرايي جشنواره و سيدصادق موسوي مدير دفتر تئاتر كودك و نوجوان اداره كل هنرهاي نمايشي امروز دوشنبه 28 مردادماه در سالن كنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

رحماندوست در ابتداي اين نشست با اشاره به شروع اقدام‌هاي جشنواره پانزدهم بلافاصله بعد از به پايان جشنواره چهاردهم تئاتر كودك گفت: تلاش من و همكارانم اين بود كه جشنواره تئاتر كودك و نوجوان از حالتي كه تا دوره دوازدهم داشته خارج و بتواند در حد كودك ايراني برگزار شود.

وي ادامه داد: در جشنواره سيزدهم انرژي زيادي صرف برطرف كردن لختي چند ساله حاكم بر جشنواره شد و با رشد كمي و كيفي خوبي مواجه بوديم. سعي داريم در دوره پانزدهم بيشتر به رشد كيفي و محتوايي جشنواره برسيم. سال گذشته براي تشويق هنرمندان آماتور از گروههاي حرفه‌اي اين حوزه دعوت شد. اما اين دوره هنرمندان حرفه‌اي بدون دعوت در جشنواره حاضرند.

دبير جشنواره تئاتر كودك درباره فقدان تئاتر نوجوانان در جشنواره اظهار داشت: اين درد تنها درد تئاتر نيست بلكه در ادبيات و سينماي كودك و نوجوان هم وجود دارد. حتي وقتي وارد كتابخانه كانون پرورش فكري مي‌شويم فقط كودكان را مي‌بينيم. سال گذشته كه داور جشنواره فيلم كودك و نوجوان بودم فيلمي براي گروه سني نوجوان در آن نبود و در ادبيات نيز اين كمبود هست.

رحماندوست يادآور شد: اين مشكل تنها براي كشور ما نيست و در ساير كشورها و جشنواره‌ها هم به چشم مي‌خورد. متعقدم تئوري حذف نوجوانان از حيطه سني كودكان درست است و بچه‌هاي بالاي 10 سال را نبايد كودك در نظر گرفت. متأسفانه در جامعه به گونه‌اي رفتار شده كه نوجوانان با آثاري بيش از سن خود در ارتباط هستند و از دوران نوجواني خود لذت نمي‌برند.

وي در ادامه سخنان خود درباره حمايت از گروههاي توليدكننده آثار نمايشي مختص نوجوانان گفت: در دو سال گذشته همواره فرياد من اين بوده كه اهل هنر منتظر حمايت نباشند و تلاش كنند روي پاي خود بايستند. هنرمندي كه در انتظار حمايت باشد هنرمند نيست، زيرا در صورت نبود حمايت‌هاي گلخانه‌اي توانايي انجام كار را نخواهد داشت.

دبير جشنواره تئاتر كودك درباره آمار كمي و كيفي جشنواره گفت: آمار دقيق آثار جشنواره تا 31 مردادماه مشخص مي‌شود. به طور حتم بخش تئاتر كودك و نوجوان براي كودكان رقابتي است و بخش بين‌الملل نيز در صورت ايجاد شرايط مناسب به صورت رقابتي برگزار خواهد شد. تقاضاهايي از روسيه، هلند، كانادا، كره، آلمان، تاجيكستان و هند داشته‌ايم كه در حال بررسي است.

رحماندوست محدوديت‌هاي موجود براي حضور و اجراي آثار خارجي در داخل كشور و همچنين روابط سياسي كشورهاي مختلف با ايران را به عنوان عوامل تأثيرگذار در انتخاب و حضور آثار خارجي در پانزدهمين جشنواره تئاتر كودكان و نوجوانان ذكر كرد و از حضور بخشي ويژه به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب در جشنواره خبر داد.

وي افزود: در جشنواره پانزدهم بخش تئاتر دانش‌آموزي به صورت رقابتي برگزار مي‌شود. يكي از مشكلات عمده ما در تئاتر كودك فقدان متن خوب است. قصد داشتيم بخش اقتباس از ادبيات كودك را راه‌اندازي كنيم كه ميسر نشد و مسابقه نمايشنامه‌نويسي را در جشنواره گنجانديم. اين بخش رقابتي است و از آثار حاضر در اين بخش حمايت‌هايي جهت توليد و چاپ به عمل مي‌آيد.

اين فعال عرصه ادبيات كودك و نوجوان درباره بخش انتشارات جشنواره پانزدهم گفت: سعي كرديم در اين دوره در بخش انتشار و چاپ كتاب‌هاي تئوري تئاتر كودك و نوجوان نيز فعال باشيم. سه كتاب "تئاتر نوجوان" ترجمه سيدحسين فدايي حسين، "فلسفه و روش در تئاتر كودك" نوشته گلدبرگ و "مجموعه مقالات" داود كيانيان به چاپ رسيده و در ايام جشنواره رونمايي مي‌شود.

مدير كل ارشاد اصفهان نيز درباره برگزاري جشنواره پانزدهم گفت: امسال سومين سالي است كه جشنواره تئاتر كودك و نوجوان در اصفهان برگزار مي‌شود و شاهد استقبال بيشتر خانواده‌ها و كودكان خواهيم بود. زيرا اجراي مستمر آثار نمايشي در محل برگزاري جشنواره از ماههاي گذشته به صورت جدي آغاز شده و اين اجراها باعث گرمي جشنواره خواهد شد.

حسيني درباره هدف از برگزاري جشنواره اظهار داشت: هدف جشنواره بايد ايجاد و تقويت بستري مناسب براي تئاتر كودك و نوجوان باشد و در ايام برگزاري جشنواره بايد شاهد وقوع اين امر باشيم. با تلاشي كه صورت گرفته امسال به اهداف مد نظرمان نزديكتر شده‌ايم.

وي درباره تغيير زمان برگزاري جشنواره نسبت به دوره‌هاي گذشته گفت: تجربه برگزاري چند دوره جشنواره فيلم كودك و نوجوان ما را به اين نتيجه رساند كه بهترين ماه براي برگزار جشنواره مهرماه است. زيرا در اين ماه مدارس فعاليت خود را آغاز كرده و در عين حال دانش‌آموزان درگير امتحان نيستند. ضمن اينكه 17 مهرماه هم مصادف با روز جهاني كودك است.

عريضي مدير اجرايي جشنواره نيز در اين نشست درباره مراسم افتتاحيه و اختتاميه جشنواره پانزدهم گفت: سعي مي‌كنيم به دليل آب و هواي مناسب اصفهان در مهرماه از فضاهاي باز براي برگزاري مراسم افتتاح و اختتام جشنواره استفاده كنيم. همچنين رايزني‌هايي با برنامه كودك شبكه‌هاي يك و دو داشته‌ايم تا به صورت گسترده جشنواره را پوشش دهند.

وي افزود: در طول ايام جشنواره بيش از 50 مدرسه در شهرستان‌هاي مختلف استان اصفهان ميزبان گروههاي نمايشي خياباني خواهند بود. همچنين گروههايي نظير فيتيله نيز در شهرستان‌هاي مختلف اجرا خواهند داشت. امسال قصد داريم جشنواره را در بيش از 15 شهرستان در سطح استان اصفهان برگزار كنيم.

موسوي مدير تالار هنر نيز در بخش ديگر نشست درباره حمايت و توليد نمايش‌هاي مربوط به گروه سني نوجوان اظهار داشت: تالار هنر تنها تالار ويژه نمايش‌هاي كودك و نوجوان اداره كل هنرهاي نمايشي است. ولي آنچه در اين تالار رخ مي‌دهد اجراي آثاري با ذائقه گروه سني كودك است.

وي تأكيد كرد: كمتر شاهد پيشنهاد آثار مختص گروه سني نوجوانان هستيم. متأسفانه سالني مختص تئاتر نوجوان در تهران و كشور نداريم. با همچنين با كمبود بخش‌هايي نظير تئاتر درباره كودكان يا نوجوانان در جشنواره‌ها با مخاطبان بزرگسال هستيم كه اكثر آنها را خانواده‌ها تشكل مي‌دهند. در صورتي كه در طول سال به نمايش‌هاي ويژه كودك يا نوجوان بيشتر توجه مي‌شود.

مدير دفتر تئاتر كودك و نوجوان اظهار داشت: امسال براي اولين بار جشنواره تئاتر كودك و نوجوان فراخوان بين‌المللي منتشر كرد و نام آن را در تقويم جهاني ثبت شد. مثل دوره گذشته اثر برگزيده به يك جشنواره بين‌المللي مي‌رود. شرط حضور نمايش‌ها در جشنواره داشتن اجراي عمومي است و به همين دليل تنها بخش جنبي و آثار بدون اجراي عمومي از اين حمايت برخوردارند.

پانزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان اصفهان از 16 تا 20 مهرماه در اصفهان برگزار مي‌شود.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن