تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816218913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در راستاي استفاده بهينه از امكانات و توانمندي‌ها؛ منطقه آزاد قشم و منطقه ويژه اقتصادي سرخس تفاهم نامه همكاري امضا كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در راستاي استفاده بهينه از امكانات و توانمندي‌ها؛ منطقه آزاد قشم و منطقه ويژه اقتصادي سرخس تفاهم نامه همكاري امضا كردند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

منطقه آزاد قشم و منطقه ويژه اقتصادي سرخس براي استفاده بهينه از امكانات، توانمندي‌ها و موقعيت جغرافيايي همديگر تفاهم نامه همكاري امضا كردند.

به گزارش ايسنا، اين تفاهم نامه شش ماده‌اي كه با هدف استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي موجود دو منطقه قشم و سرخس، انتقال تجارب در زمينه جذب سرمايه گذاري‌هاي داخلي و خارجي، تقويت مزيت‌هاي نسبي دو منطقه به جهت واقع شدن در محور جنوب و شرق كشور و برقراري ترانزيت از مسير كريدور شمال ـ جنوب از حيث حمل و نقل ريلي و دريايي و همچنين تعامل سازنده به منظور گسترش توانمندي‌هاي بالفعل و بالقوه تهيه شده، همكاري‌هاي دو منطقه در زمينه راه‌اندازي دفاتر سرمايه گذاري بصورت متقابل و استفاده از پتانسيل‌هاي بالقوه ارتباط مداوم منطقه آزاد قشم با شوراي ايرانيان مقيم خارج از كشور (بويژه كشور امارات متحده عربي) و ارتباط منطقه ويژه اقتصادي سرخس با اتحايه بازرگانان كشورهاي CIS را مد نظر دارد.

از ديگر محورهاي مورد تاكيد در اين تفاهم نامه مي توان به استفاده از امكانات دو طرف در زمينه همكاري‌هاي نمايشگاهي اشاره كرد زيرا شركت نمايشگاهي منطقه آزاد قشم در حال تاسيس بوده و منطقه ويژه اقتصادي سرخس نيز امكان بهره مندي از140 غرفه موجود در بازارچه دوستي و همچنين امكانات نمايشگاه مشهد را دارد.

تاسيس بانك و بيمه، خارجي و استفاده از ظرفيت‌هاي اقتصادي آستان قدس رضوي، بهره مند شدن طرفين از پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي يكديگر از قبيل مزيت‌هاي منطقه‌اي، زيرساختي و تجهيزاتي، تجربي و مهندسي، پژوهشي و آموزشي، فرهنگي، اقتصادي و تعاملات بين المللي، شناخت نيازهاي بين المللي و منطقه اي در ارتقا فرصت‌هاي حمل و نقل ريلي، دريايي و هوايي، صنعتي، خدماتي و بازرگاني، همكاري و اجراي طرح هاي مشترك در سطح داخلي و بين المللي، برگزاري كنفرانس‌ها و سمينارهاي علمي و تخصصي و برگزاري پروازهاي تركيبي قشم ـ تهران ـ مشهد و بالعكس از ديگر محورهاي مورد توافق در تفاهم نامه منعقده ميان منطقه آزاد قشم و منطقه ويژه اقتصادي سرخس است.

محمد اصغري ـ مدير عامل منطقه آزاد قشم ـ و مهندس عليپور ـ مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس ـ طبق اين تفاهم نامه توافق كردند با توجه به موقعيت ويژه دو منطقه در توسعه محور شمال ـ جنوب و در راستاي همكاري‌هاي مشترك نسبت به تشكيل كميته‌هاي تخصصي حمل و نقل و ترانزيت، صادرات و سرمايه گذاري، خدمات بانك و بيمه و خدمات هوايي و توريستي، فعال سازي بازار دوستي منطقه ويژه اقتصادي سرخس و نمايشگاه دائمي قشم اقدام كنند.

طبق بخش ديگري از اين تفاهم نامه منطقه ويژه اقتصادي سرخس از يارد 102 هكتاري متعلق به سازمان منطقه آزاد قشم در بندر شهيد رجايي و سازمان منطقه آزاد قشم از انبارهاي موسسه منطقه ويژه اقتصادي سرخس جهت توسعه حمل و نقل و ترانزيت و صادرات مجدد استفاده خواهند كرد.

پيش از انعقاد تفاهم نامه صلاحي ـ مشاور رييس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي ـ درسخناني با اشاره به توانمندي‌ها و پتانسيل هاي مناطق آزاد و ويژه كشور، تعامل و همكاري آنها با يكديگر براي استفاده هر چه بيشتر از ظرفيت‌هاي موجود و تكميل حلقه‌هاي مختلف توليد، صادرات و ترانزيت را لازم شمرد.

صلاحي تكميل زيرساخت‌هاي مناطق را از ضروري ترين اقدامات براي تحقق اهداف مورد انتظار از ايجاد اين مناطق دانست و گفت: خوشبختانه گام‌هاي موثر و جدي براي ايجاد زيرساخت‌هاي مورد نياز مناطق در حال برداشته شدن است به عنوان مثال دكتر بهبهاني وزير جديد راه و ترابري اولين سفر كاري خود را به چابهار اختصاص داده و در حال بررسي روند توسعه اسكله هاي شهيد بهشتي و شهيد كلانتري و همچنين راههاي تسريع در اتصال ريلي بندر چابهار به خط آهن سراسري است. با تكميل اين زيرساخت‌ها تحولي اساسي در چابهار بوجود خواهد آمد. در مورد ساير مناطق نيز با ايجاد و يا تكميل زيرساخت‌ها رونق و شكوفايي در توليد، صادرات و صادرات مجدد و ترانزيت را شاهد خواهيم بود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن