تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817211355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان خدمات فرهنگي معيشتي رفاهي و پزشكي به آزادگان و جانبازان ارائه شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: توسط سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان خدمات فرهنگي معيشتي رفاهي و پزشكي به آزادگان و جانبازان ارائه شد
اشاره :
26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان عزيز به ميهن اسلامي از مهمترين رويدادهاي تاريخ پرافتخار ايران اسلامي است .
در اين روز آزادگان سرافراز ما پس از سال ها اسارت در چنگال بعثيون و تحمل شكنجه ها و صدمات جسمي و روحي با صلابت و افتخار و بدون كرنش در مقابل ستم گران با حفظ آرمان هاي مقدس خود و استقامت در راه و خط امام بزرگوار مقتدرانه و در ميان استقبال بي نظير مردم به ميهن اسلامي بازگشتند و دشمنان دين و آزادگي را رسوا نمودند.
آزادگان سرافراز ايران سندهاي پرافتخار مظلوميت ملت ايران هستند سندهايي كه هيچگاه از تاريخ بشريت حذف نخواهند شد.
بمناسبت سالروز ورود آزادگان عزيز به ميهن اسلامي در گفت وگويي با آقاي احمد اسماعيلي رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان وضعيت آزادگان استان اصفهان را مورد بررسي قرار داديم كه بخش هايي از آن تقديم حضورتان مي گردد.

وي با تبريك اعياد خجسته شعبان بويژه ولادت با سعادت يگانه منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج ) 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلاميمان را گرامي داشت و با تجليل از نقش آزادگان گفت : استان اصفهان تعداد 3 هزارو 500 نفر آزاده سرافراز دارد كه جز استان هاي برتر كشور مي باشد.
وي ويژه برنامه هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران بمناسبت سالروز ورود آزادگان را مورد اشاره قرار داد و افزود : همايش بزرگ استاني با حضور تمامي آزادگان شهرستانها در شهر اصفهان از مهمترين برنامه هاي اين ايام است كه با هدف تجديد خاطرات دوران اسارت ديدار با يكديگر انجام مصاحبه هاي راديوئي و تلويزيوني و نيز ثبت خاطرات گرانسنگ عزيزان آزاده كه روز جمعه در محل اردوگاه هلال احمر در شهر پيربكران برگزار گرديد.
وي ادامه داد : سخنراني تعدادي از آزادگان در خطبه هاي نماز جمعه شهرستانها ديدار مسئولين استان با آزادگان در منزل آنها حضور آزادگان در گلستان شهدا و تجديد عهد و ميثاق با شهيدان والامقام ايجاد ميزگرد با حضور آزادگان درخصوص مسائل مختلف نصب بنر و پلاكاردهاي تبليغاتي در سطح استان برگزاري مسابقات فرهنگي بمناسبت سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده در اين ايام فرخنده است .
وي ادامه داد : ديدار با حضرات آيات مظاهري و طباطبائي استاندار و ساير مسئولين و شخصيتهاي استان برنامه هاي ديگري است كه بمناسبت سالروز ورود آزادگان انجام مي شود.
رئيس سازمان بنياد شهيد انقلاب اسلامي استان اصفهان توجه به مسائل فرهنگي آزادگان مورد تاكيد قرار داد و گفت : مسائل فرهنگي آزادگان عزيز همانند ساير ايثارگران سرويس دهي و خدمات دهي انجام مي شود.
وي با بيان اينكه آزادگان عزيز تماما جانباز نيز هستند افزود : آزادگان صبور ما به آزادگي خود بيشتر افتخار مي كنند آنها عليرغم اينكه دوران اسارت را همراه با محروميت و مصدوميت هاي شديد تحمل مي كردند اما همچنان بر آزادگي خود تاكيد مي كنند.
وي اضافه كرد : بنياد شهيد براساس ميزان و درصد از كار افتادگي اين افتخارات ايران اسلامي خدمات و سرويس هاي مختلف ارائه مي دهد.
آقاي اسماعيلي گفت : علاوه بر اين برنامه هاي مختلف فرهنگي ورزشي براي آزادگان و فرزندان آنها از جمله استفاده از سهميه شاهد اعزام آزادگان در برنامه هاي اردويي راهيان نور سفر به مشهد مقدس اعزام آزادگان به عتبات عاليات سوريه حج تمتع عمره مفرده برگزاري مسابقات ورزشي استاني منطقه اي و كشوري و نيز ميزباني جشنواره هاي كشوري را در طول سال برگزار مي كنيم .
وي افزود : ميزباني اصفهان براي مسابقات كشوري نقش مهمي در جهت تقويت زيرساخت ها و تجهيزات و امكانات ورزشي بنياد شهيد استان دارد.
وي چاپ زندگي نامه وصيت نامه هاي آزادگان سرافراز جانبازان گرانقدر و شهداي والامقام تهيه انيميشن از ايثارگران و جانبازان در حوزه پژوهش ديدار و سركشي از آزادگان و جانبازان پيگيري مسائل و مشكلات آنها از طريق مشاوره و صدور كارت شناسائي جديد براي استفاده از تسهيلات و خدمات قانوني بدون نياز به نامه نگاري را از ديگر برنامه ها و اقدامات اين نهاد براي جامعه ايثارگري بيان كرد.
مسكن آزادگان
وي گفت : بحث مسكن عزيزان آزاده و پيگيري مسائل و مشكلات آنها در اين زمينه از طريق تعاوني مسكن آزادگان و جانبازان درحال انجام است و درحال حاضر عليرغم مساعدت هاي مسئولين و پيگيري بسيار خوب استاندار اصفهان بخشي از اين ولي نعمتان ما فاقد مسكن هستند.

وي افزود : علاوه بر اين بحث مناسب سازي مسكن آزادگان جانباز بالاي 70 درصد مطابق با وضعيت جسماني آنها در اولويت كاري ما است .
درمان و اشتغال آزادگان محور فعاليت هاي بنياد
آقاي اسماعيلي با اشاره به صدمات و جراحات آزادگان در جنگ تحميلي و عدم توجه به وضعيت درماني آنها در طول دوران اسارت گفت : مسائل درماني اين عزيزان محور اصلي فعاليت هاي بنياد مي باشد لذا بخشي از مسائل درماني آنها در بيمارستانها و كلينيك هاي مربوط به بنياد شهيد و بخشي ديگر از طريق خريد خدمات پزشكي خصوصي انجام مي شود.
وي افزود : هزينه هاي درماني آنها از طريق دفترچه هاي بيمه يا از طريق صندوق ذخيره تامين مي شود.
وي با اشاره به اينكه در بين آزادگان جانبازان زيادي داريم ادامه داد : تمامي آزادگان بيمه همگاني هستند و بخش اعظمي از آنها بيمه تكميلي مي باشند كه البته برخي دستگاه ها نتوانسته اند آزادگان مشغول بكار خود را تحت پوشش اين خدمات تكميلي قرار دهند.
وي درخصوص اشتغال آزادگان گفت : اشتغال آزادگان عزيز براساس شرايط جسمي و اعلام آمادگي آنها پيگيري مي شود.
وضعيت تحصيلي آزادگان
رئيس سازمان بنياد و شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان افزود : آزادگان عزيز در دوران اسارت از آموزش غفلت نكردند به طوريكه بسياري از آنها در اسارت زبان خارجي را آموختند و پس از ورود به كشورمان به طور جدي مباحث تحصيلي خود را دنبال كردند به طوريكه درحال حاضر از مجموع 3 هزارو 453 نفر آزاده سرافراز 75 نفر موفق به كسب دكتري دكتري تخصصي 483 نفر كارشناسي 66 نفر كارشناسي ارشد شده اند كه در سنگر خدمت رساني به نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم عزيز كشورمان در دانشگاه ها ادارات نهادها و سازمان هاي مشغول فعاليت هستند و به علاوه ساير آزادگان بزرگوار درحال تحصيل مي باشند و ثابت كردند در بحث هاي علمي فرهنگي و تخصصي نيز پيشتاز هستند.
وي با اشاره به اينكه 42 درصد از آزادگان استان بيش از5 سال در اسارت بودند گفت : به ميزان 32 درصد از اين عزيزان از جانبازان بالاي 50 درصد و مابقي زير 50 درصد هستند .
وي افزود : شهر اصفهان و نجف آباد به ترتيب با يك هزارو 400 نفر و 430 نفر بيشترين تعداد آزاده را داشته اند .
وي ادامه داد بيش از يكصد تن از آزادگان گرانقدر استان در دوران اسارت و پس از آن بر اثر جراحات ناشي از جنگ يا شكنجه هاي بعثيون به شهادت رسيدند كه ياد و خاطره اين عزيزان را در سالروز ورود آزادگان سرافراز گرامي ميداريم .
آقاي اسماعيلي تكريم و تجليل از خانواده شهدا ايثارگران و آزادگان را يك وظيفه عمومي دانست و گفت : همه بايد وظيفه خودشان را در مقابل جامعه ايثارگران به عنوان سند افتخار نظام مقدس جمهوري اسلامي انجام دهند.
وي افزود : آزادي امنيت و رفاه امروز ما و ايستادگي نظام اسلامي در برابر استكبار جهاني مرهون جان فشاني و ايثارگري هاي اين عزيزان بود و لذا بايد در عمل رفتار و اخلاق قدردان آنها باشيم .
وي با اشاره به فرمان 10 ماده اي حضرت امام براي رسيدگي به خانواده ايثارگران اولويت دادن به اين فرمان را مورد تاكيد قرار داد و گفت : خانواده شهدا و ايثارگران از ما انتظار ترحم ندارند اما وظيفه ملي و ديني ما ايجاب مي كند كساني را كه بخشي از اعضا و جوارح سلامتي و جواني خود را تقديم نظام و انقلاب اسلامي كرده مورد تكريم قرار دهيم و با ارائه خدمات فرهنگي معيشتي رفاهي پزشكي دين خود را ادا نمائيم .
وي در پايان بار ديگر 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي را گرامي داشت و اظهار اميدواري كرد آزادگان عزيز همچون گذشته در تمام عرصه هاي حضوري فعال با نشاط و با مسئوليت داشته باشند و توانمندي هاي خود را در سنگر خدمت رساني به نظام به منصه ظهور بگذارند.
وي همچنين همكاري هاي مسئولين دستگاه هاي اجرايي با مورد تقدير قرار داد و گفت : اميدواريم مسئولين عزيز دستگاه هاي اجرايي نيز با گرامي داشت ايام فرخنده سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي از تلاش هاي و زحمات آزادگان گرانسنگ تقدير بعمل آوردند.
اصفهان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي
آقاي اسماعيلي رئيس سازمان بنياد شهيد استان اصفهان : همه بايد وظيفه خودشان را در مقابل جامعه ايثارگران به عنوان سند افتخار نظام جمهوري اسلامي انجام دهند زيرا آزادي امنيت و رفاه امروز ما مرهون جانفشاني و ايثارگريهاي اين عزيزان مي باشد
خانواده شهدا و ايثارگران از ما انتظار ترحم ندارند اما وظيفه ملي و ديني ما ايجاب مي كند كساني را كه بخشي از اعضا و جوارح و نيز سلامتي و جواني خود را تقديم نظام و انقلاب نموده اند مورد تكريم قرار داده و با ارائه خدمات فرهنگي معيشتي رفاهي و پزشكي دين خود را به آنان ادا كنيم
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 538]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن