تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816868218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/نشست ارائه گزارش روند اجراي مصوبات دولت در تهران/ فرماندار: مسوول تامين سيمان براي شهرداري نيستيم ‌٦٠ درصد سيمان در اختيار را به شهرداري و مترو مي‌دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /نشست ارائه گزارش روند اجراي مصوبات دولت در تهران/ فرماندار: مسوول تامين سيمان براي شهرداري نيستيم ‌٦٠ درصد سيمان در اختيار را به شهرداري و مترو مي‌دهيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

فرماندار تهران گفت: تنها ‌٥ / ‌١٢ درصد سهميه سيمان شهرستان تهران در اختيار فرمانداري براي پروژه‌هاي عمراني قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «حسين طلا» كه در نشست خبري ارائه گزارش پيشرفت مصوبات سفر استاني رييس‌جمهور به تهران، سخن مي‌گفت، افزود: استانداري و فرمانداري‌ها مسوول تامين سيمان براي شهرداري‌ها نيستند، بلكه مسوول تامين سيمان براي پروژه‌هاي مصوب هستند.

وي ادامه داد: مصوبه‌اي كه دولت داشته اين بوده كه سيمان براي پروژه‌هاي مسكوني و رفع نياز مردم باشد. ‌٧٤ درصد از سهميه‌ي اختصاص يافته به شهرستان تهران به مصارف مردمي كه از طريق اتحاديه‌ها در حال توزيع است و مشاغل و صنايع سيمان‌بر مثل سراميك‌سازي و موزاييك‌سازي و غيره اختصاص يافته و فقط ‌٥ / ‌١٢ درصد به فرمانداري تهران براي پروژه‌هاي عمراني داده شده است.

حسين طلا گفت: دولت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را مكلف كرده سيمان مورد نظرشان را وارد كنند. با اين وصف ‌٦٠ درصد سيماني كه هست به لحاظ اين‌كه دولت در نظر دارد پروژه‌هاي داخل شهر تهران انجام شود فقط به شهرداري‌ها در پروژه‌هاي مختلف اختصاص پيدا كرده است كه قريب به ‌٣٠ هزار تن است، مثل پروژه‌هاي مترو، تونل توحيد، باغ كتاب، برج ميلاد، فاضلاب تهران و بازسازي مدارس و ...

طلا با بيان اين كه تا شهريورماه بايد كار بازسازي مدارس تمام شود، گفت: مجبوريم اين سيمان‌ها را براي توزيع مديريت كنيم. وي هم‌چنين با اشاره به انتقادات گفت: با همه‌ي صحبت‌هايي كه در رسانه‌ها هست، دولت با همه‌ي حسن نظر، چشم بر همه‌ي اين بي‌مهري‌ها بسته و سعي در تامين سيمان پروژه‌هاي شهري دارد.

فرماندار تهران افزود: ‌٣١٣ هزار و ‌٢٦٠ ميليون ريال اعتبار اختصاص يافته به ‌٤٦ دستگاه اجرايي از محل سفر رييس‌جمهور به شهرستان تهران در سال ‌٨٥ مبلغ ‌١٨٧ هزار و ‌٣١٠ ميليون ريال براي ‌١٧ فصل و ‌١٤٦ پروژه اختصاص يافته است.

حسين طلا گفت: در سال ‌٨٦ مبلغ ‌١٢٥ هزار و ‌٩٥٠ ميليون ريال نيز از محل اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي و هم‌چنين مازاد درآمد وصولي به ‌٤٥ پروژه اختصاص داده شده است.

وي در ادامه به گزارش اهم پروژه‌هاي مطرح شده در اين سفر پرداخت و گفت: پروژه‌ي تكميل دانشكده‌ي داروسازي – پرستاري و مامايي با حدود ‌٨٥ درصد، پروژه‌ي بهسازي و روكش آسفالت جاجرود – بومهن با ‌٩٩ درصد، تكميل و تجهيز و راه‌اندازي ‌١٢ مركز فرهنگي و هنري ‌١٠٠ درصد، تكميل سالن ورزشي امام رضا ‌١٠٠ درصد، ساماندهي شبكه برق خوابگاه‌هاي دانشگاه تهران ‌١٠٠ درصد، تخريب و بازسازي مدرسه‌ي سلمان فارسي منطقه هفده ‌١٠٠ درصد، تخريب و بازسازي مدرسه شهيد محسني منطقه هفده ‌١٠٠ درصد، احداث كانال آبياري كشاورزي ‌١٠٠ درصد، اجراي طرح هادي و بهسازي معابر روستا ‌١٠٠ درصد، تكميل سالن ورزشي قدس مسعوديه تهران ‌١٠٠ درصد، تكميل استخر سرپوشيده قائم، تكميل سالن ورزشي دانشگاه علوم پزشكي ايران ‌٩٧ درصد، مطالعه‌ي مجتمع آبرساني سنگان‌ها ‌١٠٠ درصد، سالن ورزشي سعيدآباد ‌١٠٠ درصد و سالن ورزشي يادگار امام ‌٧٠ درصد پيشرفت فيزيكي داشته‌اند.

فرماندار تهران در ادامه، در پاسخ به اين پرسشي مبني بر اين كه پروژه‌ي بزرگراه پرديس – تهران به دليل كمبود سيمان با مشكلاتي روبه‌رو شده است، گفت: در مورد سيمان بايد گفت فقط ميزان درخواستي كه به فرمانداري تهران در خردادماه رسيده است يك ميليون و ‌٤٠٠ هزار تن است؛ چرا كه پروژه‌هايي با ابعاد شهرستاني و استاني و ملي در داخل شهر تهران وجود دارد.

وي افزود: با پي‌گيري‌هايي كه با معاونت عمراني استانداري تهران داشتيم در تلاش هستيم مقداري سيمان از شهرستان مهريز يزد بياوريم كه با فرمانداري و ترابري هماهنگ شده است. از آن محل حدود ‌١٠ هزار تن حواله براي آزادراه تهران – پرديس در نظر گرفته‌ايم تا به تكميل پروژه سرعت ببخشيم.

وي هم‌چنين گفت: اين ‌٣٥ هزار تن سهميه‌ي ماهانه است و براي سه شهر تهران، پرديس و بومهن در نظر گرفته شده است.

استاندار نيز گفت: بهتر است اين توضيح داده شود كه اگر مقداري سيمان به شهرداري‌ها داده مي‌شود كمكي است و طلب آنها نيست، كمك با طلب متفاوت است.

در ادامه فرماندار افزود: گاهي سوال‌هايي مي‌شود مبني بر اين‌كه تهران غير از مترو و پروژه‌هايي كه شهرداري دارد پروژه‌هاي ديگري ندارد؛ در حالي كه شهرداري مديريت خدمات شهري را بر عهده دارد و امور خدمات شهري را پي‌گيري مي‌كند، اما پروژه‌هاي ديگري در مجموعه‌ي دولت انجام مي‌شود، مثل سد ماملو كه آبرساني به تهران و قسمتي از ورامين را دارد، هم‌چنين پروژه‌ي فاضلاب تهران كه دولت بايد در زمان مقرر آن را به اتمام برساند كه در صورت تاخير باعث از بين رفتن منابع مي‌شود. آزادراه تهران – پرديس، پروژه‌هاي بازسازي مدارس كه بايد تا اول مهر نزديك ‌٦٠-70 مدرسه‌اي كه در شهرستان تهران داريم و در حال پي‌گيري است زود به اتمام برسد. بحث پروژه‌هاي صنايع، معادن و مخابرات و دانشگاه‌هاي شهيد بهشتي، شريف، تهران، علوم پزشكي‌ها، راه آهن، پارك فناوري كه مهد امور تحقيقاتي در اطراف شهر تهران است و در حال شكل‌گيري است و كار بزرگ و حجيم عمراني است، نيز هست. مجموعه ساختمان‌هاي امدادي هلال احمر، ايجاد كانال‌هايي كه جهاد سازندگي براي انتقال آب و مصارف كشاورزي و آبخيزداري دارد، پروژه‌هاي تربيت بدني، پروژه‌هاي استخر، سالن‌هاي ورزشي، سالن‌هاي ورزشي جانبازان و ... مواردي است كه غير از پروژه‌هاي نظامي و امنيتي در تهران پيش مي‌رود.

طلا گفت: با اين اوضاع و احوال ما بحث مترو و تونل توحيد، برج ميلاد، باغ كتاب، مصلي، حرم حضرت امام (ره) و ... را نيز داريم. دولت به جهت اين‌كه مردم براي رفع مشكلشان نمي‌توانند سيمان وارد كنند، عمده‌ي سهميه را براي مردم گذاشته است. در كنار آن مقداري را نيز براي صنايع و مجموعه كارهاي عمراني گذاشته است و مجموعه‌ي خود را وادار و ملزم كرده تا سيمان مورد نياز خود را وارد كنند تا مشكلات عمراني مرتفع شود. هم‌چنين مجموعه‌اي مثل مترو و شهرداري حدود ‌٥٠ يا ‌٦٠ درصد سهميه‌ي اختصاص يافته را به جهت نظر مثبتي كه استاندار و دولت براي رفع مشكل مردم در تهران دارند، در اختيار دارند. اما به نظر مي‌رسد شهرداري تهران نيز بايد در اين زمينه موضوع را جدي‌تر پي‌گيري كند. هم‌چنين به دليل نيازلازم مترو به سيمان به نظر مي‌رسد به دنبال ايجاد و واردات سيمان از خارج از كشور برود، اما با همه اين اوضاع و احوال ما براي اين‌كه كمك كنيم مشكلات تهران حل شود اين سهميه را در اختيارشان قرار داديم.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ي اين نشست خبري، فرمانداران شهرستان‌هاي كرج، شميرانات، ري، ورامين، دماوند، شهريار، ساوجبلاغ، رباط كريم، پاكدشت، نظرآباد و اسلامشهر به ارايه‌ي گزارش روند اجرا و پي‌گيري مصوبات سفر استاني رييس‌جمهور به تهران پرداختند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن