تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816867749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار گلستان: ساخت راه‌آهن گرگان - مشهد سال آينده آغازمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاندار گلستان: ساخت راه‌آهن گرگان - مشهد سال آينده آغازمي‌شود
استاندار گلستان از آغاز احداث راه آهن گرگان - مشهد طي سال آينده خبر داد.

"يحيي محمودزاده" روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: اين تصميم در جلسه‌اي با حضور استانداران سه استان خراسان رضوي، خراسان شمالي و گلستان با رييس جمهوري و معاون برنامه‌ريزي و همچنين وزير راه و ترابري اتخاذ شده است.

وي اضافه كرد: رييس جمهوري در اين جلسه بر اجراي سريع‌تر اين مصوبه تاكيد كرد.

به گفته محمودزاده، مطالعات مرحله اول و دوم احداث راه آهن گرگان مشهد امسال به پايان مي‌رسد و براساس تفاهمنامه‌اي كه با شركت‌هاي اتريشي و آلماني منعقد شده است، يك ميليارد و ‪ ۸۰۰‬ميليون يورو اعتبار براي احداث آن پيش‌بيني شده است.

به گزارش ايرنا استان سرسبز گلستان در ايام مختلف سال و بخصوص تعطيلات نوروزي و تابستان پذيراي گردشگران و مسافران بسياري از نقاط مختلف است و علاوه بر آن سالانه محل عبور هزاران زائر امام رضا (ع) است كه براي رفتن به مشهد مقدس از مسير اين استان عبور مي‌كنند و احداث راه‌آهن گرگان به مشهد كه از آرزوهاي ديرينه مردم اين منطقه است نقش مهمي در انتقال اين مسافران خواهدداشت.

استاندار گلستان در ادامه با اشاره به ايجاد يك مركز بزرگ پرورش ماهيان خاوياري در استان يادآور شد: از سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي كه تمايل به سرمايه‌گذاري در اين بخش داشتند دعوت كرديم از ظرفيت‌ها و امكانات استان بازيد كنند.

محمودزاده همچنين با بيان اينكه با يك شركت آلماني تفاهمنامه همكاري امضا شده است، گفت: شركت آلماني ‪ ۱۵‬درصد در اين بخش سرمايه‌گذاري مي‌كند.

به گفته وي براي تكميل سرمايه‌گذاري با شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي و سازمان بازنشستگي مذاكراتي انجام شد و قرار گرديد در اين بخش سرمايه- گذاري كنند.

گفتني است ره‌آورد سفر دوم هيات دولت به استان گلستان، دو مصوبه را در بخش استحصال خاويار به ارمغان داشت كه حكايت از عزم جدي دولت در توسعه اين بخش دارد.

اين مصوبات شامل ايجاد بزرگترين مركز پرورش ماهيان خاوياري در استان گلستان و نيز تهيه و اجراي طرح ويژه حفاظت، تكثير، پرورش و توليد ماهيان خاوياري در اين استان است.

برابر آمار، در آبهاي ساحلي استان گلستان در پايان فصل صيد گذشته، پنج هزار و ‪ ۴۴۰‬كيلوگرم خاويار استحصال شد كه موقعيت اين استان را در كسب مقام اول صيد ماهيان خاوياري در كشور، همچنان تثبيت كرد.

مدير امور ماهيان خاوياري گلستان در اين‌باره مي‌گويد: با توجه‌به موقعيت اين استان در استحصال بيش از ‪ ۵۲‬درصد خاويار كشور، ايجاد بزرگ‌ترين مركز پرورش ماهيان خاوياري كشور در اين استان ضمن ايجاد اشتغال، در ارتباط با جايگاه خاويار ايران در عرصه بين‌المللي، به ويژه بهره‌گيري از فناوري روز دنيا، آثار بسيار مثبتي در بر داشته باشد.

ماهيان خاوياري از بي‌نظيرترين ذخاير آبزي جهان محسوب مي‌شود كه پيدايش و قدمت آن را به حدود ‪ ۱۵۰‬ميليون سال پيش و در دوره زمين‌شناسي "ژوراسيك" عنوان كرده‌اند و به همين دليل، اين ماهيان را فسيل زنده مي‌نامند.

اين آبزيان از رده ماهيان غضروفي استخواني بوده كه طي يكسري تغييرات تكاملي به شكل امروزي درآمده‌اند.

درياي خزر، مهمترين منبع و محل زندگي ماهيان خاوياري در جهان است و حدود ‪ ۹۰‬درصد از خاويار غيرپرورشي عرضه شده به بازارهاي جهاني، از اين دريا به دست مي‌آيد.

شرايط زيستي حاكم بر سواحل جنوبي درياي خزر، به همراه مديريت دقيق و مهارت خاويارسازان ايراني، خاويار ايران را از بالاترين كيفيت در بازارهاي جهاني برخوردار كرده و به رغم تلاش ساير كشورها، هنوز خاويار ايران از معروفيت و مرغوبيت جهاني برخوردار است. ك/‪۲‬
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن