تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815674000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش «يادگار ماه» برگزار شدگفت‌وگوي صميمانه جوانان با حجت‌الاسلام سيدحسن خميني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همايش «يادگار ماه» برگزار شدگفت‌وگوي صميمانه جوانان با حجت‌الاسلام سيدحسن خميني
گروه سياسي: جوانان باران در قالب همايش «يادگار ماه» ديدگاه‌ها، گلايه‌ها و حرف‌هاي ناگفته خود را با فرزند يادگار امام (ره) در ميان گذاشتند.
حسينيه جماران كه روزي جوانان نسل اول انقلاب را گرد شمع نوراني و جاويدان ايران اسلامي خميني كبير جمع مي‌كرد، شب گذشته (11 خرداد) نسل سومي‌ها را براي تجديد پيمان با آرمان‌هاي آن بزرگ مرد دور هم جمع كرده بود؛ اما نقطه پرگار اين محفل صميمي جوانان كشورمان، جوانمردي بود كه يادگار ماه جماران است.

به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) همايش «يادگار ماه» كه شب گذشته در حسينيه جماران و با همت بنياد ياران برگزار شد، فرصتي را براي جمعي از جوانان نخبه كشور فراهم كرد تا در كنار يادگار امام (ره) با هم هم‌قسم شوند كه راه بنيانگذار انقلاب اسلامي را ادامه دهند.

اين همايش كه در تجديد پيمان با آرمان‌هاي والاي امام راحل و به منظور بسترسازي براي ايجاد گفتمان جديد بين بيت امام (ره) و نسل سوم انقلاب برگزار شد، حجج اسلام سيدحسن خميني و سيدعلي خميني، فرزندان يادگار امام (ره)، مرتضي حاجي، مديرعامل بنياد ياران، مصطفي معين، وزير سابق علوم، معصومه ابتكار، عضو شوراي شهر تهران، هادي خانيكي، مديرعامل مؤسسه گفت‌وگوي تمدن‌ها، سيد سراج‌الدين موسوي از اعضاي دفتر امام(ره) به همراه رحيم عبادي، رئيس سابق سازمان ملي جوانان حضور داشتند.

همايش يادگار ماه ساعت 20 با قرائت قرآن توسط يكي از حضار و اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام ‌والمسلمين سيدحسن خميني آغاز شد.

در ابتداي اين ديدار، پاليزبان يكي از جوانان حاضر در جلسه در گفت‌وگويي صميمانه با حجت‌الاسلام سيدحسن خميني، به همايش اخير سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي و فعاليت 90 گروه خيريه و جهادي از سراسر كشور تحت مديريت جهاد دانشگاهي اشاره كرد و تقويت اينگونه فعاليت‌هاي جهادي را خواستار شد.

در ادامه جلسه ‌واقفي يكي ديگر از جوانان ضمن ابراز تجديد پيمان انجمن‌هاي اسلامي دانشگاه‌هاي كشور با آرمان‌هاي انقلاب و امام و در حضور فرزند يادگار ايشان با اشاره به نامه نصحيت‌آميز امام (ره) به حاج شيخ حسنعلي انصاري در تبيين برخي اختلاف نظرها ميان علما تصريح كرد: اگر اختلافي ميان سران نظام هست، صرفا سياسي است و نبايد وجه اعتقادي به آن داد.

پس از آن، شهاب طباطبايي با بيان اينكه سخنان بزرگان در كشور كليشه‌اي و منحصر به ارائه آمار و ارقام است، تأكيد كرد: در نظام جمهري اسلامي هيچكس با استفاده ابزاري و سليقه‌اي از مفاهيم مقدس به حذف رقبا نپردازد.

وي با اشاره به اهميت اقتصاد در تأمين و تشكيل خانواده گفت: اگر امام (ره) زنده بود و تورم بالاي 20 درصد و وضعيت نابسامان بين‌المللي و صداي خرد‌شدن گرده مستضعفان زير بار گراني را مي‌ديد، سكوت را جايز نمي‌شمرد و نهيب مي‌زد و به خواب رفتگان را بيدار مي‌كرد.

وي در خاتمه سخنانش، اصلاحات در درون را گزينه‌اي براي رسيدن به آن اهدافي دانست كه انقلاب اسلامي از ابتدا در پي آن است.

در ابتدا اين جلسه فريد مدرسي با اشاره به به تأكيد حجت‌الاسلام سيدحسن خميني بر اجتهاد در سيره امام (ره) گفت: اين روش كمك مي‌كند كه آراء گذشتگان در لابه‌لاي كتا‌ب‌هاي پوسيده قديمي گم نماند؛ اگرچه شايد برخي از آنها نقض ‌شود. امروز آناني در برابر اجتهاد در سيره امام ايستادگي مي‌كنند كه خود در زمان حيات امام (ره) به نقد عملكرد امام (ره) مي‌پرداختند. اجتهاد در سيره امام (ره) راه مقابله با تحريف در نهضت وي است.

در ادامه اين ديدار صميمي جوانان با سيد حسن خميني، روح‌الله اوحدي با تأكيد بر اينكه جوانان بايد بر ايراني بودن خود و امام خميني‌(ره) افتخار كنند، گفت: اگر تفكر امام (ره) نبود، ما امروز دچار شبه‌طالبانيزم مي‌شديم.

در ادامه اين ديدار، نوه امام (ره) در پاسخ به سؤالات جوانان حاضر و در تكميل سخنان يكي از جوانان درباره نقش انديشه‌هاي بلند امام در هدايت مسير انقلاب گفت: اگر انديشه‌هاي امام (ره) نبود ما امروز يا بي‌دين بوديم و يا شبه طالبانيسم؛ عده‌اي بي‌دين مي‌شدند و برخي ديگر راهي مي‌رفتند كه طالبان رفت.

وي پيرامون اجتهاد در سيره امام خميني(ره) گفت: آن موضوع اجتهادي كه به من نسبت دادند آن نبود كه من گفته‌ام.

وي در پايان در نصيحتي برادرانه به جوانان حاضر در حسينيه جماران گفت: براي هر كاري كه مي‌خواهيد بكنيد لحظه‌اي تأمل كنيد و بگوييد همن فردا صبح اگر بخواهند من را در قبر بگذارند، براي توجيه اين كارم حرفي دارم يا نه؟

اين ديدار و گفت‌وگوي صميمانه در خاتمه با عكس يادگاري جمعي از جوانان در كنار سيدحسن خميني همراه شد. البته همه حضار شام را ميهمان يادگار امام (ره) بودند.

ساعت يازده‌و‌نيم شب بود كه حسينيه خالي شد؛ اما دل بچه‌ها پر شد؛ پر از اميد؛ اميد به اصلاح، اصلاح هزار و يك دغدغه، دغدغه‌هايي كه شايد روزي خداي ناكرده ...
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن