تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815317508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناطق نوري: انتخاب لاريجاني براي رياست مجلس هشتم با يك شناخت خوب صورت گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ناطق نوري: انتخاب لاريجاني براي رياست مجلس هشتم با يك شناخت خوب صورت گرفت
تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: علي اكبر ناطق نوري با اشاره به نتيجه انتخابات هيات رئيسه در فراكسيون اصولگرايان گفت: بنظر مي رسد انتخاب لاريجاني براي رياست مجلس هشتم براساس يك شناخت خوب از ايشان صورت گرفت.
به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" مشاور مقام معظم رهبري
در حاشيه مراسم افتتاحيه مجلس هشتم در جمع خبرنگاران افزود: لازمه وجود يك مجلس آزاد اين است كه خيلي آزاد و دموكراتيك تصميم مي گيرند و اين بار هم به نظر من فراكسيون اصولگراها از دوره هاي قبل بهتر عمل كردند.
وي اظهار داشت : جمعي قيم مابانه ننشستند تصميم بگيرند كه از نظر اين فراكسيون چه كسي رئيس و چه كسي نايب رئيس شود، بلكه بصورت آزاد اين امكان براي همه نمايندگان فراهم بود كه آزادانه بتوانند تصميم بگيرند و همه در راي گيري شركت كنند.
ناطق نوري گفت: از نظر من اين امر نتيجه يك برخورد آزاد و دموكراتيك است كه پسنديده هست و بنده هم اينكار را مي پسندم.
وي در پاسخ به اين سوال كه تا بحال سابقه نداشته كه رياست مجلس پس از يك دوره تغيير كند، ارزيابي شما از اتمام كار رياست آقاي حدادعادل چيست؟ گفت: آقاي حداد چهار سال اين دوره را با متانت و سنگيني و هماهنگي خوبي كه با ساير قوا داشتند گذراندند.مقام معظم رهبري هم در پيامشان به اين مساله اشاره و تشكر كردند.
وي در پاسخ به اين سوال كه فاصله آراي حدادعادل با لاريجاني را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ گفت: طبيعي است كه نيروي جديد جذاب تر است. البته آقاي لاريجاني هم نيروي جديدي نبود و نمايندگان هم كارش را در صدا و سيما وهم در شوراي عالي امنيت ملي ديده بودند.
ناطق نوري گفت: بنظر مي رسد انتخاب لاريجاني براي رياست مجلس هشتم براساس يك شناخت خوب از ايشان صورت گرفت.
ناطق نوري در پاسخ به اين سوال كه آيا براي انتخابات رياست جمهوري برنامه اي داريد؟ گفت: نه من برنامه اي براي رياست جمهوري ندارم.
خبرنگار ديگري پرسيد يعني شما مي خواهيد كشور به بن بست برسد؟ كه وي در پاسخ گفت: نه من نمي خواهم كشور به بن بست برسد، هيچ ايراني نمي خواهد كشور به بن بست برسد. هر كسي كمترين عرق ملي داشته باشد غير از عرق ديني نمي خواهد كشور به بن بست برسد. همه مي بايد كمك كنيم. اگر مشاوره فكري و تجربه است بايد منتقل كنيم و با همكاري نگذاريم كشور به بن بست برسد.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه از نظر شما اولويت هاي مجلس هشتم كدامند؟ گفت: بايد نشست و فكر كرد. امروز كه نمي شود به يكباره گفت اولويت هاي مجلس كدامست.
ناطق نوري در پاسخ به اين سئوال كه آيا مجلس هشتم پشت دولت خواهد بود يا اينكه ممكن است انتقاداتي را از دولت داشته باشد؟ گفت: اينها مسايلي نيست كه همين طوري پيش بيني كند و تحليل داشته باشد. بنظر من اين سوال را بكنيد كه رسالت مجلس با توجه به قانون اساسي چيست؟ در غير اين صورت اينها همه پيش بيني و تحليل است.
وي افزود: به هر حال قائل هستم كه مجلس ما از نظر قانون اساسي مقتدرترين مجلس دنيا است، چرا كه در دنيا هيچ مجلس حتي كنگره آمريكا را نمي توانيد پيدا كنيد كه مصوباتش را هيچ مقامي نتواند وتو كند.
ناطق نوري گفت: اما اگر در مجلس، ما مصوباتي داشته باشيم كه تبديل به قانون شد هيچ مقامي نمي تواند آن را وتو كند و از سويي براساس قانون اساسي هيچ كس نمي تواند مجلس را منحل كند، در حالي كه مجلس مي تواند دولت و رئيس جمهور را استيضاح كند و بر همه امور نظارت كند.
رئيس دوره چهارم و پنجم مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: براين اساس اگر مجلس هشتم رسالت خودش را خوب انجام دهد بايد با اين نگاه قانون اساسي به مجلس كارش را انجام دهد و اقتدار مجلس را حفظ كند. به عبارت ديگر مجلس استقلال خود را هم در باب قانوگذاري بايد حفظ كند و هم در بعد نظارتي. اين دو رسالت بزرگي است كه مجلس بايد داشته باشد و استقلال مجلس وعزت مجلس را حفظ كردن منافات با هماهنگي با ساير قوا ندارد.
وي تاكيد كرد: يك مجلس هم مي تواند هماهنگ باشد و هم در عين استقلال خودش را حفظ كند.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه ارزيابي شما از تورم موجود در جامعه و مشكلات اقتصادي چيست؟ گفت: بنظر مي رسد جاي طرح اين سوال اينجا نيست و عكسش اينست كه اينها مسايل كارشناسي است و بايد سر فرصت علت يابي شود و بر مبناي آن راهكار بدهند. در يك جمله نمي توان اظهار نظر كرد. مجلس مي تواند كار كارشناسي خوب بكند، مركز پژوهش ها كار كارشناسي بكند و در اختيار مجلس بگذارد و در مجموع با يك نگاه باز مسايل اقتصادي آسيب شناسي شود و در نهايت يك راهكار دقيق و كاربردي ارائه شود./120
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 365]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن