تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820842275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همكاري‌هاي موسيقي ايران و تونس گسترش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همكاري‌هاي موسيقي ايران و تونس گسترش مي‌يابد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گفت و گوي تمدنها

دكتر عصمتي، وابسته فرهنگي كشورمان در تونس با دكتر مراد الصقلي، مدير مركز موسيقي عربي و مديترانه‌اي تونس ديدار و بر گسترش ارتباطات فرهنگي موسيقي دو كشور تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين ديدار كه در «قصر نجمه الزهراء» و در منطقه‌ي گردشگري و زيباي سيدي بوسعيد واقع در شمال پايتخت تونس، صورت گرفت، وابسته فرهنگي كشورمان در تونس با اشاره به نقش مهم زبان موسيقي در انتقال مفاهيم معنوي و ارزش‌هاي اسلامي انساني از يك‌سو و علاقه‌ي بسيار مردم تونس به موسيقي اصيل ايراني و حضور كم اساتيد موسيقي ايراني در جشنواره‌هاي بين‌المللي خواهان گسترش ارتباطات فرهنگي موسيقي ايران و تونس شد كه با استقبال الصقلي مواجه شد.

دكتر مراد الصقلي، مدير مركز موسيقي عربي و مديترانه‌يي تونس كه زير نظر وزارت فرهنگ تونس اداره مي‌شود، ضمن اشاره به زيبايي و اصالت موسيقي ايراني و هارموني حاكم بر آن كه همراه با روح معنوي خاصي است، اظهار كرد: با توجه به برگزاري سومين دوره‌ي جشنواره‌ي بين‌المللي موسيقات در تونس كه در ماه مبارك رمضان هر سال و با حضور جمع كثيري از علاقه‌مندان تونسي و غير تونسي برگزار مي‌شود، ما خواهان حضور اساتيد ايراني مانند محمد رضا شجريان يا شهرام ناظري يا ديگر اساتيد هستيم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين ملاقات تعدادي از لوح‌هاي فشرده‌ي موسيقي ايراني به اين مركز ملي موسيقي تونس اهداء شد.

شايان ذكر است كه مكان فعلي مركز موسيقي عربي و مديترانه‌يي تونس در سال 1932 ميلادي و توسط بارون دير لانجي به مساحتي بالغ بر 3300 متر ساخته شده و در سال 1991 به مركز موسيقي عربي تبديل شده است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن