تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 6 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818661311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«بزنگاه» ضعیف‌ترین كار عطاران است


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: منوچهر اكبرلو گفت: سریال «بزنگاه» تا اینجا نسبت به كارهای دیگر رضا عطاران ضعیف‌ترین كار او به شمار می‌رود چرا كه برای خنده‌گیری...     یك منتقد سینما و تلویزیون معتقد است مجموعه تلویزیونی «بزنگاه» ضعیف‌ترین كار «رضا عطاران» در مقام كارگردانی محسوب می‌شود.   منوچهر اكبرلو  گفت: سریال «بزنگاه» تا اینجا نسبت به كارهای دیگر رضا عطاران ضعیف‌ترین كار او به شمار می‌رود چرا كه برای خنده‌گیری از تماشاگر از تمهیداتی استفاده می‌كند كه بسیار نخ نما شده است و حتی نمونه‌های این شوخی‌ها را در فیلم فارسی‌های دهه 40 در سینمای پیش از انقلاب شاهد بوده‌ایم. وی افزود: به نظر می‌رسد رمز موفقیت عطاران در كارهای قبلی نقد رفتارهای اجتماعی ایرانیان به زمان طنز بوده است. اما در این مجموعه دیدگاه مشخصی برای این نقد اجتماعی وجود ندارد و صرفا مضمون مكرر دعوا بر سر میراث را عرضه می‌كند. عطاران در این كار خلاف آثار پیشین صرفا متكی بر توانایی‌های بازیگری بازیگران كمدی است و طبیعی است كه بازیگر كمدی صرفا در بستر موقعیت‌های جذاب است كه می‌تواند ابتكارات خود را عرضه كند. اكبرلو تصریح كرد: در كارهای پیشین «رضا عطاران» نقد رفتار اجتماعی وجود دارد اما در اینجا هدف صرفا شوخی است و از آنجائیكه دیدگاهی وجود ندارد، این شوخی‌ها هیچ گاه به نقد تبدیل نمی‌شود. در نتیجه تاثیر آن صرفا در حد هجو و ضد ارزش تلقی شدن آن آداب اجتماعی تلقی می‌شود. تاثیر نهایی آن هم هجو ارزشهای اجتماعی است بدون آنكه با نقد صحیح، پیشنهاد اصلاحی برای آنها وجود داشته باشد. وی درباره تاثیر نتیجه‌گیریهای مثبت سریال‌ها و تاثیر آن بر مخاطب در مقابل القاءات منفی كه در طول پخش به مخاطب ارائه می‌شود، گفت: آنچه از تركیب دانش روانشناسی و نحوه تاثیر‌گذاری هنر سینما وجود دارد، این است كه این گونه بیان مضمون هیچ گاه به انتقال مفهوم منجر نخواهد شد و تماشاگر صحبت شدن درباره این مضامین را تحمل می‌كند، اما صرفا به جنبه سرگرم كنندگی كلیت اثر توجه می‌كند.نتیجه آنكه هیچ گاه پیام مورد ادعای تولید كننده اثر منتقل نخواهد شد. وی گفت: گرچه در این گونه كارها به طور آشكاری حتی تماشاگر عام متوجه می‌شود كه هدف اصلی نه انتقال پیام بلكه فقط تولید یك اثر تفننی است.این امر هم در قصه و هم شیوه كارگردانی خود را نشان می‌دهد.بنابراین می‌ماند ادعای تهیه‌كننده و مدیران شبكه‌ها كه اظهار می‌دارند این گونه آثار را برای حل مشكلات اجتماعی تولید كرده‌اند. اما در نهایت هم تماشاگر خاص و نیز تماشاگر عام این ادعاها را هرگز جدی نگرفته‌اند.             گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ /culture منبع: خبرگزارى فارس




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 483]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن