تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815193520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينه فونداسيون بهترين‌هايش را شناخت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سينه فونداسيون بهترين‌هايش را شناخت


جشنواره- امروز پرونده شصت و يكمين دوره جشنواره كن هم با اعلام برندگان آن بسته مي‌شود.

البته جريان معرفي بهترين‌هاي اين جشنواره از روز گذشته و با اعلام برگزيدگان بخش جنبي سينه فونداسيون و دوهفته با كارگردانان آغاز شده تا تب و تاب‌ها براي مراسم اختتاميه و حدس و گمان براي برنده نخل نو دوربين طلايي بيشتر شود.
برندگان بخش سينه‌فونداسيون و فيلم كوتاه جشنواره فيلم كن توسط هيات داوران مخصوص اين بخش به رياست هو هسيائو هسين فيلمساز تايواني اعلام شدند و جايزه اول آن به فيلم 36 دقيقه‌اي «سرود» به كارگرداني ايلاد كيدان از سرزمين‌هاي اشغالي رسيد كه داستان آن در بيت‌المقدس روي مي‌دهد.

جايزه دوم بخش سينه فونداسيون هم به فيلم فرانسوي Forbach ساخته كلر بورژيه رسيد كه مستندي درباره يك بازيگر تلويزيوني جوان اما معروف است كه به شهر زادگاه خود باز مي‌گردد.

دو فيلم «توقف» به كارگرداني پارك جائه - اوك از كره‌جنوبي و «جاده‌سازان» فين ياهو كوشمانن از فنلاند، به طور مشترك جايزه سوم اين بخش را گرفتند.

«توقف» يك انيميشن سياه و سفيد درباره مردي است كه مي‌كوشد پس از يك تصادف رانندگي مادر پيرش را پيدا كند. درام روانشناختي «جاده سازان» نيز درباره تنش‌هاي پنهان ميان سه كارگر است كه مسئوليت خط كشي جاده‌اي خارج از شهر در فنلاند را به عهده دارند.

امسال17 فيلم از كشورهاي روماني، آرژانتين، فرانسه، بريتانيا، جمهوري چك، فنلاند، برزيل، روسيه، كره‌جنوبي، آلمان، آمريكا، بلژيك و... در بخش سينه‌فونداسيون حضور داشتند كه سوزان بير كارگردان دانماركي، ماريانا هندز بازيگر زن فرانسوي، اوليويه آساياس كارگردان فرانسوي و لورنس كارديش متصدي موسسه فيلم و سينما «موما» از آمريكا، اعضاي هيات داوران بخش سينه‌فونداسيون و بخش فيلم كوتاه، بهترين‌هاي آنها را انتخاب كردند.

ديروز علاوه بر اين، برندگان بخش دو هفته با كارگردانان نيز اعلام شدند و فيلم «الدورادو» به كارگرداني «بولي لانزر» از بلژيك»، جايزه بهترين فيلم اروپايي را از آن خود كرد.

هيات داوران اين بخش در بيانيه‌اي اعلام كرد: «اين فيلم بلژيكي تركيب زيبايي از حس طنز و زواياي تاريك داستان را ايجاد كرده بود. «الدورادو» اين قدرت را دارد تا طيف وسيعي از تماشاگران سينماهاي اروپا را به خود جذب كند.»

يك جايزه عجيب كن هم با عنوان «نخل سگ» اهدا شد. اين جايزه غيررسمي براي بهترين بازي يك سگ در يك‌فيلم، به سگي به‌نام «لوسي» تعلق گرفت كه براي بازي در فيلم آمريكايي «وندي و لوسي» ساخته «كلي ريچارد» اين جايزه را به‌دست آورد.

اين جايزه به همراه تنديس «قلاده الماس‌نشان» كه كلمات «نخل سگ» بر روي آن نوشته شده به «ريچارد» اعطا شد.

همشهري امارات

تاريخ درج: 4 خرداد 1387 ساعت 20:08 تاريخ تاييد: 4 خرداد 1387 ساعت 23:50 تاريخ به روز رساني: 4 خرداد 1387 ساعت 23:49
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن