تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806629749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه‌هايي بر مراسم تجهيز مدارس تهران به كامپيوتر


واضح آرشیو وب فارسی:آی تی ایران: حاشيه‌هايي بر مراسم تجهيز مدارس تهران به كامپيوتر
- زنگ اول
جلسه افتتاح چهارصد آزمايشگاه رايانه‌اي در مدارس تهران است. وزير ارتباطات پشت تريبون قرار مي‌گيرد و به طعنه به همكارش در هيات دولت مي‌گويد كه وزارتخانه مطبوعش 26‌ميليارد تومان براي اجراي اين پروژه كمك كرده ولي نبايد دست روي دست گذاشت تا وزارت ارتباطات در اين زمينه اقدام كند. وزير آموزش و پرورش هم زماني كه تريبون را دردست مي‌گيرد، از اين طعنه نمي‌گذرد و مي‌گويد: «فكر نكنيد با تجهيز 400 مدرسه از بين 6‌هزار مدرسه تمامي ‌مشكلات حل مي‌شود».

طعنه‌ها و تكه‌پراني‌ها كه با خنده و شوخي همراه است، در تمام طول مراسم ادامه مي‌يابد، دانش‌آموزان و معلمان مدرسه نرگس در منطقه 14 به صحبت‌ها و خنده‌هاي ميهمانان گوش مي‌دهند و به 15 كامپيوتر جديدي كه براي اين مراسم كنار هم قرار داده شده زيرچشمي‌ نگاه مي‌كنند. اين پانزده كامپيوتر بايد به نوبت براي استفاده 400 دانش‌آموز در اختيار آنان قرار گيرد. به‌واقع مي‌توان گفت سرانه دسترسي به كامپيوتر در اين مدرسه از صفر به 75/3درصد رسيده است.
زنگ دوم
سخنرانان مراسم افتتاحيه از اهداف اين طرح مي‌گويند. از اين كه قرار است با تجهيز كردن مدارس سطح مهارت‌هاي تئوريك و كارگاهي دانش‌آموزان ارتقا يابد يا فرصت مناسب براي رشد و شكوفايي استعدادهاي خلاق و نوآور فراهم شود يا مسائلي از اين قبيل. عبدالمجيد رياضي، معاون فناوري اطلاعات وزير ارتباطات كه همه او را به خاطر طرح اينترنت ملي خوب به ياد مي‌آورند، خاطر نشان مي‌كند كه 6‌هزار مدرسه در حال حاضر با هزينه وزارت ارتباطات به اينترنت متصل شده‌‌اند. باز جاي شكرش باقي است كه از شبكه هوشمند مدارس حرفي به ميان نمي‌آيد دو سال قبل در يكي از مدارس آقاي رياضي از شبكه هوشمند مدارس سخن گفته بود ولي برخي خبرنگاران با تماس با مدير مدرسه متوجه شدند كه اتصال صرفا با اينترنت پرسرعت يكي از شركت‌هاي خدمات‌دهنده اينترنت صورت گرفته است.
زنگ سوم
آقاي رياضي البته افتتاح حساب بانكي اينترنتي را براي يك و نيم‌ميليون دانش‌آموز را هم جزو عملكرد خود و مجموعه‌اش ذكر مي‌كند. طرحي كه 200‌ميليارد ريال هزينه براي وزارت ارتباطات داشت و به هر دانش‌آموز پنج‌هزار تومان در اين حساب دادند تا آنها بتوانند با بانكداري الكترونيكي آشنا شوند. وزير آموزش و پرورش البته در همين مدرسه نرگس اعلام مي‌كند كه: «در زماني كه در راه مي‌آمدم چرتكه انداخته و حساب كردم تنها نيم‌درصد مدارس كشور به اينترنت اتصال دارند.» شما مي‌توانيد حساب كنيد با توجه به صحبت‌هاي وزير آموزش و پرورش و معاون وزير ارتباطات چند درصد از دانش‌آموزان به حساب اينترنتي شان دسترسي دارند؟
زنگ چهارم
وزير ارتباطات در سخنان خود مي‌خواهد بحث پورتال سازي را به مدارس هم بكشاند. او مي‌گويد: دانش‌آموزان بايد به جاي روزنامه ديواري در ساخت پرتال با هم مشاركت داشته باشند. گفتني است وزارت ارتباطات پس از راه‌اندازي بحث پورتال‌ها يك سايت تحت عنوان پورتال ملي را راه‌اندازي كرده كه البته اين پورتال بيشتر شبيه يك لينكستان بزرگ است. دانش‌آموزان جهت ديدن يك الگو مي‌توانند به سايت www.iran.ir مراجعه كنند.
زنگ پنجم
از وزير آموزش و پرورش سوال مي‌شود چند درصد مدارس دروس مجازي را تدريس مي‌كنند. او پاسخ نمي‌دهد اما در عين حال رقم 20درصد آموزش مجازي را كه سال گذشته از طريق همين وزارتخانه اعلام شده بود، تكذيب مي‌كند. علي احمدي همچنين به دانش‌آموزاني كه توانايي خريد رايانه را ندارند توصيه مي‌كند كه از رايانه‌هاي مدارس استفاده كنند.
زنگ ششم
از آنجا كه همواره بحث استفاده‌هاي نامناسب از تكنولوژي مقدم بر استفاده از تكنولوژي است، اين موضوع نيز مطرح مي‌شود كه در صورت دسترسي دانش‌آموزان به سايت‌هاي نامناسب چه وضعيتي پيش مي‌آيد. وزير ارتباطات مي‌گويد: «نگراني‌هايي از اين بابت وجود دارد كه بايد با درايت معلمان و مديران مدارس برطرف شود».
زنگ تفريح اول
يكي از دانش‌آموزان مدرسه نرگس مي‌گويد: طبق اعلام مدير مدرسه در ساعات بيكاري يا زنگ‌هاي تفريح مي‌توانيم از اين آزمايشگاه استفاده كنيم. يكي ديگر نيز مي‌گويد به نظر مي‌آيد اين تعداد كامپيوتر براي يك مدرسه كم باشد اما بايد با شرايط موجود كنار آمد.
زنگ آخر
شيرزاد عبداللهي، كارشناس آموزش و پرورش مي‌گويد: طبق آمار هم اكنون 50‌درصد مدارس به كامپيوتر مجهز هستند و هم‌اكنون سرانه مصرف رايانه در مدارس كشور يك دستگاه به ازاي هر 48 دانش‌آموز است. اين سرانه در ساير كشورها به ازاي هر 18 دانش‌آموز يك كامپيوتر است. به گفته عبداللهي هم‌اكنون در بسياري از مدارس از كامپيوتر به عنوان يك كالاي لوكس استفاده مي‌شود، چراكه 5/95درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش صرف حقوق معلمان مي‌شود. ضمن اين كه در حوزه محتوا نيز صرفا شبكه رشد وجود دارد و عدم مهارت بسياري از دبيران و معلمان با رايانه و نبود محتواي درسي نيز چالش‌هاي ديگر است.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آی تی ایران]
[مشاهده در: www.itiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 443]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن