واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: معظمي: سريال «موج و صخره» يك افتضاح تصويري است معظمي تصريح كرد: استفاده از اين آدمهاي ناهمگون به دنبال ايجاد موقعيت بهتر در زندگي هستند و فراز و فرود و تلخي و شيريني اين زندگي باعث شده مخاطب مشاقانه پيگير داستان اين مجموعه تا انتهاي كار باشد. فارس: يك منتقد گفت: در مجموع دو سريال «پايتخت» و «راه در رو» را نسبت به سريالهاي ديگر بيشتر مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته اما سريال «موج و صخره» به شدت ضعيف است و يك افتضاح تصويري است كه منجر به استهزاء مخاطب ميشود.«حسن معظمي» عضو شوراي مركزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در مورد سريالهاي نوروز سيما، اظهار داشت: با مشاهده سريالهاي نوروز سال 1390 ميتوان به نتيجه رسيد كه تلويزيون امسال براي جذب مخاطب توشه خوبي نداشته و كفيت را فداي كميت كرده كه اينكار اصلاً خوب نيست و رساندن برنامهها به هر طريق به آنتن و تعجيل در پخش به آثار ضربه وارد كرده است اما در مجموع دو سريال «پايتخت» و «راه در رو» را نسبت به سريالهاي ديگر بيشتر مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته است.** «سيروس مقدم» به كار خود كاملاً اشراف دارداين منتقد در ادامه در مورد سريال «پايتخت» ساخته سيروس مقدم، اظهار داشت: به نظر ميرسد كه «پايتخت» حاوي داستان و مضموني سفارشي است و بازخواني بصري تهران را در قالب روايت قصهاي تلخ با موقعيتهايي طنز دستمايه كار دارد اما آنچه مسلم است «سيروس مقدم» به كار خود كاملاً اشراف دارد و با استفاده از قصه و آدمهاي ناهمگون يك موقعيت شبه طنز ايجاد كرده و چينش شخصيت و ايجاد ابتكارات رفتاري، گويشي به جذب مخاطب در مقايسه با ساير توليدات نوروزي تلويزيون بيشتر نشان دهد.معظمي تصريح كرد: استفاده از اين آدمهاي ناهمگون به دنبال ايجاد موقعيت بهتر در زندگي هستند و فراز و فرود و تلخي و شيريني اين زندگي باعث شده مخاطب مشاقانه پيگير داستان اين مجموعه تا انتهاي كار باشد.** «راه در رو» از ضعف كارگرداني رنج ميبرداين منتقد در ادامه در مورد سريال «راه در رو» ساخته سعيد آقاخاني نيز، بيان داشت: خوشبختانه «سعيد آقاخاني» در مدت يك سال و اندي گذشته با اقبال و در محور نگاه مديران تلويزيوني قرار داشته و توانسته پركار نشان دهد هر چند كه اين كاري با تكرار و دلزدگي براي مخاطب همراه باشد.وي در ادامه افزود: «سعيد آقاخاني» در كارهاي اخير خود با بهرهگيري از عوامل، نوع بازي و دانش رفتاري آنها در اجراي نقش براي مخاطب قابل پيش بيني است هم تلاش دارد تماشاگر تلويزيوني را به خنده وا دارد هر چند كه اين امر به زهر خند مخاطب تبديل شود.عضو شوراي مركزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در ادامه گفت: سريال «راه در رو» بهرغم داشتن داستان مناسب و قابليت تعميم آن به لايههاي مختلف اجتماعي از ضعف كارگرداني، نبود انسجام در شخصيتپردازي و در نهايت گسست روايي رنج ميبرد هر چند كه بداههپردازي برخي بازيگران در داستان توانسته مخاطب را تا حدودي با اثر همراه كند اما آنچه مسلم است قصه سريال «راه در رو» در صورت تعمل بيشتر و دقت مضاعف در چينش بازيگران و اعمال ظرافت هنري در حوزه كارگرداني ميتوانست به يكي از مجموعههاي پر مخاطب در عين حال كيفي نوروز سيما بدل شود.معظمي ادامه داد: به هر سوي اين سريال به طور نسبي با اقبال مخاطبان روبه رو شده كه اميد ميرود اين دلبستگي ترغيبي به دلزدگي در انتها منجر نشود. بايد در نظر داشت كه دست اندركاران حوزه تصميمگيري و برنامهسازي تلوزيون ميبايست براي برون رفت از مشكل فعلي برنامههاي تلويزيون كه از ضعف كيفيقت رنج ميبرند از همين الان به فكر رسد و برنامهريزي براي توليد سريال نوروز 91 باشند.** «موج و صخره» به شدت ضعيف است«حسن معظمي» در پايان اين گفتوگو در مورد سريال «موج و صخره» ساخته مجيد صالحي، نيز خاطرنشان كرد: متاسفانه در مورد اين سريال نميتوانم صحبت كنم چرا كه به شدت ضعيف است و نميدانم چه اصراري است كه «مجيد صالحي» و گروه بازيگران همراهش به كيش رفته و اين همه هزينه تحميل كردند كه منجر به استهزا مخاطب ميشود و در مجموع اين افتضاح تصويري روي آنتن رفته است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]