تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814952388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توافق لبناني‌ها در انتخاب رئيس‌جمهور و دولت؛انتظارها همچنان ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توافق لبناني‌ها در انتخاب رئيس‌جمهور و دولت؛انتظارها همچنان ادامه دارد


اعتمادملي:‌پنجمين روز مذاكرات رهبران احزاب و جريان‌هاي سياسي لبنان با وساطت قطر در هتل شرايتون دوحه ادامه يافت و در حالي كه خطر آن مي‌رفت تا اين مذاكرات باز هم به بن‌بست برسد و به وقت ديگري موكول شود، گزارش‌ها از محل مذاكرات حاكي از آن است كه طرف‌هاي حاضر بر سر برخي از موضوعات به توافق رسيده‌اند. روز گذشته پيش از آنكه وزير امورخارجه قطر كه رياست اين مذاكرات را بر عهده دارد به همراه دبيركل اتحاديه عرب به كنفرانس مطبوعاتي آمده و براي اولين بار ظرف 5 روز گذشته با خبرنگاران گفت‌وگو كند، معاون سياسي رئيس پارلمان لبنان تاكيد كرد، گروه‌هاي لبناني درخصوص چارچوب نهايي دو مساله‌انتخاب رئيس‌جمهور و تشكيل دولت متحد ملي به توافق رسيدند.

علي حسن خليل، معاون سياسي نبيه بري، رئيس پارلمان لبنان كه در نشست‌هاي دوحه حضور دارد، اعلا‌م كرد درباره‌دستيابي به راه‌حل فراگير در زمينه‌انتخاب رئيس‌جمهور و تشكيل دولت بر اساس معيار 16، 11، 3 166 حزب حاكم، 11 معارضان و 3 پست از سوي رئيس‌جمهور) توافق نهايي حاصل شده است. وي عنوان داشت مشكل درخصوص قانون انتخابات و برخي مسائل ديگر از جمله سلا‌ح همچنان به قوت خود باقي‌است. معاون بري افزود: معارضان بر ادامه مذاكرات تاكيد دارند و گفته‌اند تا قبل از دستيابي به نتايج مثبت دوحه را ترك نخواهند كرد. در همين حال رئيس هيات حزب‌الله در نشست دوحه دوشنبه‌شب اظهار داشت: اجراي پيشنهاد قطر مبني بر موكول كردن بررسي قانون انتخابات به بعد از انتخاب رئيس‌جمهوري مشروط به تشكيل يك دولت بي‌طرف است كه موافقان دولت سنيوره با اين مساله مخالف هستند. ‌

به گزارش شبكه تلويزيوني المنار، محمد رعد خاطرنشان كرد: ائتلا‌ف طرفدار تشكيل دولت وحدت ملي آماده است تا زمان دستيابي به راه‌حلي براي بحران سياسي لبنان در قطر باقي بماند.

درخواست براي اعزام نيروي عربي

به‌نظر مي‌رسد رهبران جريان 14 مارس همچنان تمايل دارند پاي نيروهاي عربي به لبنان را بازكنند. پس از آنكه برخي از كشورهاي عربي از لزوم اعزام نيروهاي عربي به لبنان براي پايان دادن به مخاصمات سخن رانده بودند، سمير جعجع كه يكي از طرف‌هاي حاضر در نشست دوحه است بار ديگر اين طرح را اعلا‌م كرد و گفت: اگر مذاكرات دوحه با موفقيت روبه‌رو نشود بهتر است يك نيروي عربي به بيروت اعزام شود. جعجع گفت: طرح من، حضور يك نيروي پاسدار صلح عربي در بيروت است و اين طرح را به همه محافل و كميته وزارتي اتحاديه عرب ارائه داده‌ام. وي افزود: در صورت شكست مذاكرات دوحه، اين درخواست بيش از پيش ضروري خواهد شد.

جعجع در پاسخ به سوالي درباره احتمال شكست تجربه نيروهاي پاسدار صلح عربي نظير تجربه گذشته گفت: اگر تجربه در آن دوره ناگوار بود، بنا نيست كه تجربه جديد نيز همانطور شود به‌ويژه كه اگر ايده استقرار يك نيروي پاسدار صلح را مطرح كنيم، اين نيرو متشكل از نيروهاي كشورهاي دوست لبنان خواهد بود كه منافعي در لبنان و يا خصومت‌هايي با اين كشور ندارند. در همين حال محمد رعد رئيس هيات اعزامي حزب‌الله به دوحه در مورد پيشنهاد جعجع گفت: اين ايده به طور جدي مطرح نيست.

نشست دمام با محوريت لبنان

سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در نشست مشورتي روز گذشته خود در شهر دمام عربستان به بررسي تحولا‌ت لبنان و نتايج سفر اخير رئيس‌جمهوري آمريكا به منطقه پرداختند. ‌ عبدالرحمن العطيه دبيركل شوراي همكاري خليج فارس درباره اين نشست اعلا‌م كرد: سران كشورهاي عضو شوراي همكاري حاشيه خليج فارس در كنار مساله فلسطين و تحولا‌ت عراق به مذاكرات گروه‌هاي مختلف لبناني كه در حال حاضر در دوحه - پايتخت قطر- در حال برگزاري است، خواهند پرداخت. ‌ در عين حال روزنامه الا‌خبار لبنان نيز به نقل از عبدالرحمن العطيه نوشت: سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در اين نشست درباره نتايج سفر جورج بوش رئيس‌جمهوري آمريكا به منطقه بحث و تبادل‌نظر خواهند كرد.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن