تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803945240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاردین: کمکی که نتانیاهو به ایران و آمریکا کرد!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گاردین: کمکی که نتانیاهو به ایران و آمریکا کرد!
روزنامه گاردین، چاپ انگلیس نوشت: نخست وزیر اسرائیل موجب شده است ایران و آمریکا به توافق هسته ای بسیار نزدیک شوند.
به گزارش نامه نیوز، ادامه مذاکرات طولانی و پیچیده بر سر برنامه هسته ای ایران روز چهارشنبه در حالی به آینده موکول شد که گفته می شود بر سر یک توافق هسته ای جامع پیشرفت هایی حاصل شده است اما هنوز لازم است تصمیمات سیاسی سختی اتخاذ شود.


مذاکرات 15 مارس ، احتمالا در ژنو، از سر گرفته می شود و این در حالی است که ضرب الاجل دستیابی به توافق تا پایان ماه در افق نمایان است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درگفتگو با شبکه ان بی سی گفت توافق «بسیار نزدیک» است و او و تیم مذاکره کننده ایران آماده اند کارشان را تا پایان تعطیلات سال نو ایرانی که از 21 مارس آغاز می شود ادامه دهند.

وی گفت :«ما می خواهیم به توافق برسیم. جزئیاتی وجود دارد که باید روی آنها کار شود. ما آماده ایم 24 ساعته کار کنیم تا به این توافق برسیم.»

ظریف بارها گفته است که مناقشه بر سر بلندپروازی های هسته ای ایران غیرضروری و حل کردن آن آسان است زیرا تهران هیچ قصدی برای تولید بمب ندارد و در نتیجه ، شفافیت زیاد را برای اطمینان خاطر دادن به جامعه بین المللی خواهد پذیرفت.

جان کری ، همتای آمریکایی ظریف در حالی از مذاکرات ده ساعته در مونترو سوئیس بیرون آمد که نگاهش بیشتر به نیمه خالی لیوان بود. او هشدار داد :«هنوز شکاف های بزرگ و گزینه های مهمی باقی است که باید انتخاب شود.»

در خصوص هدف فوری نیز اختلافاتی وجود دارد. کری متعهد است تا پایان ماه مارس به یک چارچوب توافق دست یابد و بر سر جزئیات نیز تا پایان ماه ژوئن توافق حاصل شود. این رویکردی است که دفعه قبل که مذاکرات در ماه نوامبر تمدید شد بر سر آن توافق شد و دموکرات های کنگره نیز موافقت کرده اند تا پایان ماه مارس تصویب تحریم های جدید را عقب بیندازند که این نیز یک ضرب الاجل سیاسی اضافی برای مذکراه کنندگان است.

اما تهران با توافق دو مرحله ای مخالفت کرده است. ظریف در مصاحبه ان بی سی گفت :«سخن گفتن از یک توافق سیاسی دشوار است. ما می خواهیم یک توافق داشته باشیم.» او همچنین تصریح کرد که پایان ماه ژوئن را تنها مهلت اصلی تلقی می کند.

اما وقتی مسئله مخالفت با نقش بینامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در بحث مسئله هسته ای به میان می آید کری و ظریف در یک موضع قرار می گیرند. ظریف بارها به سخنرانی جنجالی روز سه شنبه نتانیاهو در کنگره آمریکا با عنوان «هیستری» (حمله عصبی) اشاره کرده است. کری در سفر به عربستان سعودی برای گفتگو با مقامات کشورهای خلیج فارس درباره پیشرفت مذاکرات هسته ای سخت کوشید تا بی اعتنایی اش را به دیدگاههای نخست وزیر اسرائیل پنهان کند.

وی گفت هیچ کس یک گزینه عملی تر و پایدار برای چگونگی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای عرضه نکرده است. بنابراین ، اینکه یک عده فقط بخواهند ایران تسلیم شود طرحی عملی نیست.

نتانیاهو پس از حمله جنجالی اش در واشنگتن در بازگشت به اسرائیل ادعا کرد «گزینه ای عملی» برای راهبرد مذاکراتی کنونی غرب عرضه کرده است. این حرف ظاهرا اشاره به این ادعایش بود که افزایش فشار به شکل تحریم ، تهران را مجبور می کند امتیازات بیشتری بدهد.

کری گفت فکر نمی کند این کار عملی باشد زیرا هیچ کدام از شرکای آمریکا در مذاکرات هسته ای (انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین) موافقت نخواهند کرد که یکباره از روند مذاکراتی چند ماه گذشته که آمریکا پیشتاز آن بوده است جدا شوند. دیپلمات های اروپایی با این موافق بودند که چنین اقدامی موجب متلاشی شدن گروه پنج به اضافه یک خواهد شد که یکپارچگی اش تاکنون بزرگترین دارایی راهبردی غرب برای حفظ فشار بر ایران بوده است. اگر این یکپارچگی نباشد برنامه تحریم ها به شکست خواهد انجامید و دو گزینه سخت برای انتخاب میان پذیرش برنامه هسته ای سرعت یافته ایران یا اقدام نظامی پیش روی غرب خواهد ماند.

ترس از این سناریوست که مذاکره کنندگان را در سوئیس به حرکت وامی دارد. آنها فعلا بر سر یک دوراهی قرار گرفته اند و به نظر می رسد که هیچ کدام از طرفین نمی خواهد آخرین امتیاز بزرگ را بدهد، اما هیچ کدام از آنها نیز قادر نیستند راهشان را بکشند و بروند. نمایش نتانیاهو در واشنگتن هزینه شکست مذاکرات را به آنها یادآوری کرده است.


منبع: تیک


۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن