تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798678378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هکر ایرانی روی میز معامله ترکیه و آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
هکر ایرانی روی میز معامله ترکیه و آمریکا




آیا تحویل نیما، هکر متهم ایرانی از سوی پلیس ترکیه به آمریکا در راستای فشار سیاسی در پرونده فتح الله گولن شکل گرفته است؟











روزنامه هفت صبح - فرید عطارزاده: آیا تحویل نیما، هکر متهم ایرانی از سوی پلیس ترکیه به آمریکا در راستای فشار سیاسی در پرونده فتح الله گولن شکل گرفته است؟

روز گذشته روزنامه «دیلی صباح» چاپ کشور ترکیه یک خبر عجیب را به چاپ رساند و خیلی زود در صدر اخبار رسانه های فارسی زبان قرار گرفت. این روزنامه مدعی شده دولت ترکیه یک هکر ایرانی در این کشور را دستگیر کرده و به مقام های آمریکایی تحویل داده است.

آنگونه که از توضیحات این روزنامه پیداست، او در زمینه سرقت نرم افزار فعال بوده و متهم به کلاهبرداری کامپیوتری و سرقت میلیون ها دلار نرم افزار بوده است. گفته می شود دولت ترکیه او را در ماه فوریه تحویل مقامات آمریکا داده است.

روزنامه «دیلی صباح» همچنین گمانه زنی کرده که این تصمیم درکیه در پی افزایش فشارهای دیپلماتیک به دولت باراک اوباما برای استرداد فتح الله گولن، رهبر جماعت خدمت، به این کشور اتخاذ شده است.

به گزارش این روزنامه، نیما گلستانه که خبرگزاری تسنیم نام او را بازنشر کرده، یک دانشجوی 29 ساله، در 12 فوریه (23 بهمن) در استانبول به مقامات آمریکایی تحویل داده شد. گلستانه که پلیس بین الملل نیز «اخطار قرمز» درباره او صادر کرده بود به ورمونت آمریکا منتقل شد، جایی که قاضی یک دادگاه دستور بازداشتش را صادر کرده است. پلیس ترکیه این هکر را در دسامبر 2013 در منطقه توریستی سلطان احمد در استانبول دستگیر کرده بود.


هکر ایرانی روی میز معامله ترکیه و آمریکا


فتح الله گولن


بر اساس این گزارش پلیس بین الملل به درخواست اف بی آی، بازداشت این فرد را در دستور کار خود قرار داده بود. او در صورت اثبات جرم ممکن است با 30 سال زندان مواجه شود.

نرم افزارهایی به قیمت 40 تا 800 هزار دلار

روزنامه «دیلی صباح» در ادامه مدعی شده دولت ترکیه پس از اینکه او را برای چندین ماه تحت بازداشت قرار داده بود در اقدامی ناگهانی تصمیم گرفت او را تحویل آمریکایی ها دهد تا شاید به اولت اوباما نشان دهد که دولت احمد داود اوغلو معاهدات استرداد متقابل را جدی گرفته و امیدوار است که آنها نیز مقابله به مثل کنند.

اسناد قضایی نشان می دهند گلستانه متهم است از راه دور به کامپیوترهای یک شرکت آمریکایی در ورمونت دسترسی یافته و یک نسخه کامل از نرم افزار این شرکت را بین آوریل 2012 تا می 2013 به سرقت برده است. این نرم افزار در تحلیل و طراحی آیرودینامیک مورداستفاده قرار گرفته و معمولا بین 40 هزار تا 800 هزار دلار قیمت دارد. در طرف دیگر دادگاهی در استانبول حکم بازداشت فتح الله گولن، رییس جنبش خدمت، که متهم به نفوذ به پلیس و قوه قضاییه به منظور سرنگون کردن دولت است را صادر کرده است. او اکنون ساکن ایالت پنسیلوانیا در آمریکا است.

فتح الله گولن کیست؟

از سال گذشته به دنبال ماجرای دستگیری رضا ضراب، فرزندان چند تن از وزیران کابینه اردوغان نخست وزیر ترکیه به همراه مدیرعامل هالک بانک و تعداد زیادی از افراد نزدیک به او به اتهام اختلاس مالی و رشوه که با واکنش شدید اردوغان و به عنوان طرح کودتای نرم علیه وی و کابینه اش همراه شد.

بیش از همه اسم «فتح الله گولن» و نیروهای تحت نفوذ او و اینکه این ماجرا توسط عوامل نفوذی وی در درون دستگاه قوه قضاییه ترکیه و نیروی پلیس این کشور با هدف سرنگون کردن دولت اردوغان و بستن پرونده سیاسی او و حزب اعتدال و توسعه صورت گرفته مطرح شد.

این در حالی است که پیش از آن از اردوغان و گولن به عنون دو دوست و متحد و حمایت های بی دریغ گولن و جماعت او از نخست وزیر و حزب حاکم صحبت می شد.

درباره او صحبت های مختلفی مطرح می شود و در واقع یکی از تاجران قدرتمند در عرصه طلا و نفت در جهان است. جالب اینکه در کلیه کشورهایی که گولن و گروه او اقدام به تاسیس مدارس ترک زبان کرده اند، فارغ از اینکه این کشور ترک زبان باشد یا نه، معادن طلا وجود دارد. فعالیت گولن به همین موضوع ختم نمی شود.

گفته می شود فتح الله گولن در چهل و هشت کشور از پنجاه کشور جهان که بیش از 95 درصد طلا در جهان را تولید می کنند، فارغ از اینکه این کشور ترک زبان باشد یا نه، اقدام به تاسیس مدارس ترکی زبان کرده و متعاقب آن به این کشورها سیستم های پالایش فروخته است. در واقع سبک زندگی گولن در یکی از ایالت های معروف آمریکا و رسیدگی به امور تجاری چندین میلیارد دلاری در هر روز علامت سوال های بسیاری را با خود به همراه داشته است...

سفر به آمریکا به بهانه درمان

گولن در سال 1999 به بهانه درمان به آمریکار فت و از آن زمان در آنجا ساکن است. در سال های گذشته اردوغان از گولن به عنوان یکی از افراد بانفوذ در امور قضایی و پلیس های ترکیه نام برده که با نفوذ خود در سیستم قضایی ترکیه توانسته بود بسیاری از چهره های نزدیک به اردوغان را به پای میز محاکمه بکشاند. به همین دلیل است که اردوغان در یک سال گذشته تغییرات گسترده ای در این کشور به وجود آورده و بسیاری از افراد نزدیک به گولن را از مناصب دولتی کنار گذاشته است.


هکر ایرانی روی میز معامله ترکیه و آمریکا


رسانه های ترکیه مدعی شدند این تصویر متعلق به هکر متهم ایرانی است


معاوضه هکر ایرانی با فتح الله گولن؟

گمانه زنی روزنامه «دیلی صباح» چقدر صحت دارد و آیا واقعا دولت آمریکا قصد معاوضه گولن با هکر ایرانی را دارد؟ کارشناسان آگاه به مسائل ترکیه اعتقاد دارند چنین موضوعی دور از ذهن است و بعید به نظر می رسد چنین موضوعی صحت داشته باشد.

گفته می شود در ماه های اخیر دولت اردوغان برنامه های گسترده ای برای مبارزه با طرفداران گولن آغاز کرده و در رسانه های نزدیک همواره به آنها هشدار داده و از احتمال انتقال گولن به ترکیه خبر می دهد.

بنابراین کارشناسان پیش بینی می کنند که طرح موضوع معاوضه این هکر ایرانی با گولن نیز در همین راستا و برای هشدار به طرفداران او صورت گرفته است.

از طرف دیگر در گزارش این روزنامه ترکیه ای عنوان شده که فرد دستگیر شده به پلیس اف بی آی تحویل داده شده است. به گفته این روزنامه، کارشناسان عنوان می کنند پلیس اف بی آی معمولا به مواردی ورود پیدا می کند که مسائل امنیتی مهمی در آن دخیل نباشد و همچنین طبق گزارش نیز گفته شده که او به دلایل سرقت نرم افزاری و احتمالا مالی دستگیر شده است؛ بنابراین به نظر نمی رسد فرد بازداشت شده دارای چنان اهمیتی باشد که دولت آمریکا حاضر به معاوضه او با گولن شود و کارشناسان گمانه زنی می کنند انتشار این خبر در راستای فشار روانی بیشتر اردوغان روی مخالفان خود صورت گرفته است.








تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن