تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802545313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال پایتخت؛ دولت و شهرداری تهران را رودروی هم قرار می‌دهد؟ /قناعتی: دولت آرام آرام پروژه انتقال را شروع کند /حکیمی: تردید دارم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: انتقال پایتخت؛ دولت و شهرداری تهران را رودروی هم قرار می‌دهد؟ /قناعتی: دولت آرام آرام پروژه انتقال را شروع کند /حکیمی: تردید دارم
گرچه دولت یازدهم از طرح انتقال سیاسی پایتخت استقبال کرده و رییس جمهوری بر اجرایی شدن هرچه سریعتر این طرح تاکید دارد اما شهردار تهرن حصول این امر را امکانپذیر نمی‌داند.
به گزارش نامه نیوز؛ «طرح امکان‌سنجی انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران» که بررسی و جمع‌بندی مطالعات صورت گرفته درباره تمرکززدایی و ساماندهی شهر تهران و الزامات و تمهیدات اجرایی و راهبردهای پیشنهادی برای ساماندهی تهران بزرگ را در صدر اهداف خود قرار داده و خوشبختانه از سوی مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسیده است، در صورت پیگیری جدی می‌تواند در افق‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت، مشکلات و تنگناهای موجود را به حداقل رسانده و به شکل مطلوب مرتفع سازد.


این بخشی از پیام حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان به همایش تمرکززدایی و ساماندهی پایتخت بود که طی آن موافقت دولت با طرح انتقال پایتخت را نشان داد. 


امری که بلافاصله با مخالفت خوانی شهردار تهران روبرو شد و قالیباف که در همان همایش سخنرانی می کرد طرح انتقال پایتخت را امکان پذیر ندانست « به اعتقاد من تا امروز همه کسانی که به جهت علمی به موضوع انتقال پایتخت پرداخته‌اند، بر این نکته تاکید می‌کنند که انجام این کارعمل درستی نیست و با نگاه به تجربه مدیریتی که در سطح ملی و محلی در حوزه‌های مختلفی از جمله انتظامی، اقتصادی، خدماتی و فنی داشته‌ام، فارغ از اینکه پول در کشور وجود داشته باشد، یا خیر؟ این کار امکان‌پذیر نیست.»


طرح انتقال پایتخت اما دیر زمانیست که بحث محافل سیاسی و اجتماعی است و هنوز به سرانجامی نرسیده است، طرح دوباره این امر از سوی رییس جمهور و اظهارات شهردار تهران بهانه ای شد تا به سراغ دو عضو شورای شهر تهران رفته و نظر آنها را جویا شویم.


دولت آرام آرام طرح انتقال سیاسی پایتخت را شروع کند



ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران در گفت‌گویی با خبرنگار نامه نیوز، با تاکید براینکه انتقال پایتخت سیاسی از تهران به شهری دیگر باید سریعتر کلید زده شود، گفت: بالاخره باید استارت این حرکت از یک جایی زده شود اگر همین امروز این پروژه را شروع کنیم 10 الی 15 سال طول می‌کشد تا به سرانجام برسد، لذا هرچه این کار را سریعتر انجام دهیم به نفع کشور است.

وی ادامه داد: دولت باید آرام آرام کار را شروع کند، مثلا وزراتخانه هایش را به  شهر مد نظر منتقل کند، مردم تهران چه گناهی کرده اند که باید ترافیک و آلودگی را تحمل کنند، از همه نقاط کشور مردم برای انجام کارهایشان به تهران می‌آیند که این خود باعث بروز مشکلاتی برای شهر و مردم تهران خواهد شد.

 قناعتی با بیان  اینکه این پایتخت سیاسی باید شهرهای نزدیک به تهران باشد، خاطر نشان کرد: شهر مورد نظر بای زیرساخت های مناسبی داشته باشد؛ مثلا استان سمنان اگر مشکل آب نداشته باشد و استان مرکزی شهرهای مناسبی هستند اما نظر من استان مرکزی است به دلیل اینکه در اطراف این شهر زمین‌های مناسب بسیاری وجود دارد و آب و هوای مناسبی نیز دارد.

عضو اصولگرای شورای شهر با اشاره به اینکه دولت یازدهم با این موضوع موافقت کرده است، تصریح کرد: دولت قبل  فقط از این موضوع استقبال می‌کرد، اما آقای روحانی با این موضوع موافقت کرده است که بسیار نشانه خوبی است.

وی ادامه داد: انتقال پایتخت سیاسی از شهر تهران می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی مردم بسیار تاثیرگذار باشد، رونق بهتر خواهد شد، ترافیک و آلودگی و آسیب های اجتماعی  نیز برطرف خواهد شد و بخش اعظم کارمندان دولت نیز از تهران خارج خواهند شد. در کل امیدواریم تا پایان دولت یازدهم و اگر دوره بعد هم در قدرت بودند درصد زیادی از این پروژه اجرایی شود.

تردید دارم که انتقال سیاسی پایتخت بهترین راهکار باشد

احمد حکیمی عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران نیز در گفت‌و‌گویی با خبرنگار نامه نیوز در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون انتقال پایتخت سیاسی، گفت: در این مورد باید کشورهای دیگر که این کار را انجام داده اند را مورد مطالعه قرار داد که چگونه در این مورد جواب گرفته اند؛ آیا این روش در کشور ما نیز جواب مثبت می‌دهد یا نه؟! 

وی با بیان اینکه باید این موضوع را در کشورهایی که از نظر فرهنگی به ما نزدیک هستند بررسی کنیم، ادامه داد: کشورهای مانند هند، پاکستان یا برزیل که این روش را انجام داده اند را باید مطالعه کنیم و همه جوانب را در نظر بگیریم که این موضوع در ایران چقدر جواب می دهد یا خیر. باید در این زمینه مطالعات تطبیقی انجام داد و کشورهای که از نظر فرهنگی مانند ترکیه با کشور ما نزدیکی را مطالعه کنیم و یک تصمییم عاقلانه را بگیریم. این بحث مدتها است به عنوان پیشنهاد عنوان می‌شود اما باید دید که طریقه  و راهکار این موضوع چگونه است.

نماینده اسبق مجلس در ادامه گفت: بالاخره دولت باید به این موضوع اهمیت دهد، زیرا این یک موضوع کلان کشور است و باید یک تصمیم راهبردی و صحیح گرفته شود. ما به عنوان اعضای شورای شهر باید این موضوع را بررسی کنیم و تبعات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ان را پیش بینی کنیم،

وی با تاکید براینکه در هر صورت تهران نیز مشکلات خاص خود را دارد که باید حل شود، اما در این مورد که این تنها راهکار حل مشکلات است تردید دارم، خاطرنشان کرد:  کارهایی البته از سوی دولت صورت گرفته و تصمیماتی نیز اتحاذ شده است اما اینکه چرا تاکنون اجرایی شدن این امر تاخیر داشته به علت اختلاف نظراتی که در این زمینه بوده است. 

این سیاستمدار اصلاح طلب خاطرنشان کرد: درباره اینکه این طرح چقدر می‌تواند در زندگی مردم موثر باشد، نمی‌توان به طور قطع به یقین صحبت کرد اما از نظر ترافیک  و آلودگی برای مردم تهران طبعا تاثیرگذار خواهد بود. 






۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن