تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816291565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدل جديد فورد در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۵۹ق.ظ)
مدل جديد فورد در راه است مدل جديد فورد يک هيولاي به تمام معنا.
به گزارش خبرگزاري موج، کمپاني فورد در اتوشو بين‌المللي آمريکاي شمالي امسال که در ديترويت آمريکا برگزار شد از نسل جديد مدل افسانه‌اي GT خود (Ford GT Prototype) پرده برداشت. حال پس از گذشت حدود دو ماه از آن روزها خبر توليد آن قطعي شده و خود کمپاني نيز آن را تأييد کرده است.
قرار است در نمايشگاه ژنو امسال هم به نمايش درآيد و بعد از آن در اواخر سال آينده روي خط توليد رفته و در سراسر دنيا به فروش برسد.
«موراي کـالوم» سر طراح کمپاني تصريح کرده که در حدود چند صد دستگاه از آن توليد خواهد شد و قبل از رونمايي رسمي در ديترويت تنها کمتر از 50 نفر آن را ديده بودند.
همچنين «راج ناير» رئيس بخش فني و سخنگوي کمپاني در سخنانش درباره GT جديد گفته است: «اين يک پرتو جديد و يک محصول به‌اصطلاح ultimate است. اين نسل از مدل 2005 هم منحصربه‌فردتر است و تيراژ توليد آن محدود خواهد بود. طراحي دقيق و آئروديناميک فعال آن بسيار کارآمد بوده و علاوه بر نقش بسزايي که در افزايش بازدهي ايفا مي‌کند باعث کاهش ضريب درگ نيز مي‌شود. البته کارهاي زيادي نيز در راستاي هيبريد بودن آن صورت گرفت اما از آنجايي که تمرکز ما روي بازدهي بالا بود و نيز تکنولوژي هيبريد افزايش وزن را به دنبال دارد از آن صرف‌نظر کرديم و کاهش وزن را اولويت خود قرار داديم. ساختن چنين خودروهايي در خون و دي‌ان‌اي ما رخنه کرده و کمپاني بدون اين دسته از محصولاتش حتي قابل تصور هم نيست. »
GT جديد در تأسيسات Moltimatic Motorsport در کانادا ساخته مي‌شود که بيش از سي سال است در پروژه‌هاي مسابقه اي با فـورد همکاري مي‌کند. درواقع توليد آن براي بزرگداشت جشن 50 سالگي کسب مقام اول تا سوم در مسابقات 24 ساعته لـمـانـز توسط فـورد جي‌تي مسابقه‌اي در سال 1966 است و به همين خاطر نسل جديد نيز سال آينده در مسابقات شرکت خواهد کرد.
سخنگوي کمپاني در اظهار نظر ديگري مي‌افزايد: «اين خودرو براي ما مجموعه اي از اختراعات و نوآوري‌هاست، تمامي نوآوري‌ها از رينگ‌ها و آئروديناميک و پيشرانه مدرن اِکوبوست گرفته تا باقي تکنولوژي‌هاي جديد آن براي آينده فـورد بسيار مهم هستند و GT جديد به‌عنوان پرچم‌دار اين اختراعات روي خط توليد خواهد رفت.»
در بخش بيروني طراحي آن شبيه پدربزرگش بوده و همان اسلوب را دارد يعني ارتفاع پايين، عرض زياد و رينگ‌هاي غول‌پيکر بيست اينچي، اما جالب اينجاست که در کل طراحي و خطوط آن بي‌شباهت به فــــراري لافــراري نيست! بيشتر قسمت‌هاي بدنه از فيبرکربن ساخته شده و داراي قطعات آلومينيومي در جلو و عقب براي در بر گرفتن پيشرانه و سيستم تعليق است که به نظر مي‌رسد سبب کاهش وزن قابل توجهي شده است. در قسمت عقب باله‌اي وجود دارد که ارتفاع و زاويه آن بر پايه شرايط و نوع رانندگي تغيير مي‌کند. همچنين بخش انتهايي سپر عقب يک ديفيوزر بزرگ را در بر گرفته است. سيستم ترمز در هر چهار چرخ از نوع ديسکي کربن-سراميک است. 4 حلقه لاستيک ميشلين نيز به‌صورت استاندارد رينگ‌ها را دربر مي‌گيرند. سيستم تعليق نيز داراي قابليت تنظيم ارتفاع بوده و به گفته خود کمپاني هندلينگي مثال‌زدني را به ارمغان مي‌آورد.
در جلوي محور عقب و زير يک درپوش کشيده که قسمتي از آن از جنس شيشه است، پيشرانه 3.5 ليتري 6 سيلندر اِکوبوست با قدرتِ بيش از 600 اسب بخار جاي گرفته که طبق ادعاي کمپاني در بين خودروهاي موجود يکي از بهترين نسبت‌هاي قدرت به وزن را داراست و به نسبت نمونه 6.2 ليتري 8 سيلندر قبلي قوي‌تر و به‌صرفه‌تر است.
با باز کردن درها روي رکاب پايين نوشته بزرگ GT به چشم مي‌خورد. فضا تنگ به نظر نمي‌رسد و براي دو نفر راحت و کافي است. فرمان خوش‌دست و داراي دکمه‌هاي فراوان است، پدال‌هاي تعويض دنده‌ها نيز در پشت آن قرار دارند. کنسول وسط و جلوداشبورد نسبتاً ساده‌اند اما طراحي خاص و دل‌نشيني دارند. يک نمايشگر در وسط داشبورد و خروجي‌هاي دوبل سيستم تهويه در دو طرف آن جاي گرفته‌اند. فضاسازي و طراحي کابين دقيقاً همان‌طوري است که فـورد آن را هدفمند مي‌خواند.
قيمت رسمي آن هنوز اعلام‌نشده اما حدس و گمان‌ها رقمي حدود 200 هزار دلار را نشان مي‌دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن