تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804609154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد اتکاء بودجه کشور به نفت قطع شود/ اگر بنا بر تحريم باشد، ملت ايران هم مي‌تواند تحريم کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۰ب.ظ)
رهبر معظم انقلاب اسلامي: بايد اتکاء بودجه کشور به نفت قطع شود/ اگر بنا بر تحريم باشد، ملت ايران هم مي‌تواند تحريم کند حضرت آيت الله خامنه اي صبح امروز با هزاران نفر از مردم آذربايجان شرقي ديدار کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم استان آذربايجان شرقي، ضمن تشکر و قدرداني فراوان از حضور پرشکوه ملت بزرگ ايران در راهپيمايي 22 بهمن امسال، در سخنان مهمي، به تشريح شرايط اقتصادي کشور و همچنين راهکارهاي علاج مشکلات، بويژه ضرورت اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي پرداختند و با اشاره به شاخ و شانه کشيدن ها و شرط و شروط هاي آمريکا و تحريم هاي جديد اعمال شده از سوي اروپا تأکيد کردند: ملت ايران همواره نشان داده است که اراده قوي دارد و در موضوع تحريم ها هم ملت ايران مي تواند، اين توطئه را ناکام بگذارد.
حضرت آيت الله خامنه اي در سخنان خود با اشاره به گزارش هاي دقيق درخصوص راهپيمايي 22 بهمن مبني بر حضور بيشتر و باشکوه تر مردم در راهپيمايي امسال نسبت به سال قبل، گفتند: زبان من براي تشکر از ملت بزرگ ايران، و توصيف حضور مردم در راهپيمايي واقعاً قاصر است.
ايشان به هواي سرد و باراني در برخي شهرها و همچنين طوفان خاک در اهواز و خوزستان اشاره کردند و افزودند: در اين شرايط و با وجود گذشت 36 سال از انقلاب، حضور امسال مردم در راهپيمايي، باشکوه تر و با عظمت تر از گذشته بود و اين، در دنيا بي نظير است.
رهبر انقلاب اسلامي دليل اصلي شکوه و عظمت راهپيمايي 22 بهمن را، حضور مردمي در صحنه و محول شدن امور بدست مردم دانستند و خاطرنشان کردند: در هر زمان که در مسائل کشور، حضور مردمي وجود داشته است، ما اين چنين معجزه اي را همواره مشاهده کرده ايم.
حضرت آيت الله خامنه اي با تعميم اين قاعده کلي به مسائل اقتصادي، و تأکيد بر لزوم حضور برنامه ريزي شده مردم در عرصه اقتصادي و استفاده از ظرفيت هاي مردمي، به تبيين دلايل مشکلات اقتصادي کشور پرداختند و گفتند: يکي از مهمترين اين دلايل، برنامه ريزي قدرتهاي استکباري بعد از پايان جنگ تحميلي، براي جلوگيري از تبديل شدن ايران به يک قطب اقتصادي تأثيرگذار در منطقه و جهان است.
ايشان افزودند: غربي ها و عمدتاً آمريکاييها، با برنامه ريزي و با استفاده از شيوه هاي مختلف اقدام به کارشکني در طرحها و فعاليت هاي بزرگ اقتصادي ايران با کشورهاي منطقه و دور زدن ايران در خطوط انتقال نفت و گاز، خطوط زميني و هوايي و خطوط شبکه هاي ارتباطاتي کردند و عملاً سال ها پيش از قضاياي هسته اي، تحريم بي سر و صدايي را آغاز کردند که اين مقابله اقتصادي تا به امروز ادامه داشته است.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: بنابراين در تحليل شرايط و مشکلات اقتصادي کشور، نبايد برنامه ريزي دشمن را که آمريکا و چند کشور اروپايي دنباله رو آن هستند، ناديده گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه بايد در مقابل برنامه ريزي بدخواهان به گونه اي تلاش شود که ضربه دشمن، تأثيرگذار نشود و يا کم اثر شود، افزودند: علاوه بر برنامه ريزي مستمر و گسترده جبهه استکبار، اقتصاد کشور از دو اشکال بزرگ «نفتي بودن» و «دولتي بودن» نيز به شدت رنج مي برد.
ايشان خام فروشي نفت و صرف آن در امور جاري کشور و استفاده نکردن از فرآورده هاي گسترده ناشي از ارزش افزوده نفت را، ميراث شوم رژيم طاغوت و خسارتي جبران ناپذير خواندند و گفتند: اين روش، آسان ترين راه پول درآوردن است که برخي از مسئولان در طول زمان هاي مختلف، ترجيح دادند از اين پول آسان، استفاده کنند.
رهبر انقلاب اسلامي درخصوص مشکل دولتي بودن اقتصاد کشور نيز به ابلاغ سياستهاي اصل 44 در چندين سال قبل، و تأکيدات مکرر براي اجراي اين سياستها اشاره کردند و گفتند: مسئولان انصافاً تلاش مي کنند اما اين تلاش ها کافي نيست و بايد يک نفَس جديدي به تلاش هاي اقتصادي دميده شود.
حضرت آيت الله خامنه اي 29 بهمن را مصادف با اولين سالگرد ابلاغ سياستهاي کلي اقتصاد مقاومتي دانستند و تأکيد کردند: اقتصاد مقاومتي که براي کشور، در هر شرايطي اعم از تحريم يا غيرتحريم ضروري است، به معناي آن است که بنيان اقتصادي کشور بگونه اي ساماندهي شود که تکانه هاي جهاني در آن اثرگذار نباشد.
ايشان افزودند: اگر پايه اقتصاد کشور براساس استفاده از ظرفيت هاي مردمي و توليد داخلي برنامه ريزي و مستحکم شود، ديگر براي تحريم ها و کاهش قيمت نفت عزا نمي گيريم و دچار نگراني نمي شويم.
رهبر انقلاب اسلامي يکي از لوازم اصلي و مهم خروج از اقتصاد نفتي را، قطع وابستگي بودجه کشور به درآمد نفت دانستند و خاطرنشان کردند: بايد به اين نقطه برسيم و معتقدم اين کار سخت را مي توان با همت و با اعتماد به مردم و جوان ها و سرمايه هاي داخلي و بالاتر از همه، با اعتماد به خداوند متعال که وعده نصرت داده است، انجام داد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه يکي از راههاي قطع وابستگي بودجه به درآمد نفت، تکيه بر درآمد حاصل از مالياتِ توليد و تجارت است، گفتند: برخي سرمايه داران کلاني که از دادن ماليات خودداري و فرار مي کنند مرتکب جرم مي شوند زيرا کشور را به پول نفت بيش از پيش وابسته مي کنند و زمينه ساز بروز مشکلات بيشتر مي شوند.
ايشان موضوع ماليات را بسيار مهم و دادن ماليات را يک فريضه دانستند و افزودند: مسئولان مالياتي برنامه ها و اقدامات خوبي را براي درآمد مالياتي حاصل از توليد و تجارت طراحي کرده اند که بايد با کمک مردم، هرچه سريعتر اجرايي شوند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه يکي ديگر از نکات اساسي براي حل مشکلات اقتصادي، ارتقاء بهره وري است، خاطرنشان کردند: ارتقاء بهره وري عبارت است از کاهش هزينه توليد و بالا بردن کيفيت.
حضرت آيت الله خامنه اي برنامه ريزي مناسب براي استفاده حداکثري از ظرفيت ها و منابع داخلي را يکي ديگر از راههاي برون رفت از مشکلات اقتصادي برشمردند و در ادامه چند نکته را متذکر شدند.
استفاده از توليدات داخلي اولين نکته اي بود که رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره کردند و گفتند: مردم و همه کساني که علاقمند به ايران و آينده آن هستند و همچنين دستگاههاي دولتي بايد کالاهاي خارجي را که مشابه داخلي آن وجود دارد، استفاده نکنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بيان نکات ديگر، به لزوم پرهيز از اسراف و جلوگيري از تضييع منابع عمومي، تکيه بر شرکتهاي دانش بنيان و مبارزه جدي با قاچاق اشاره کردند و افزودند: براي حل مشکلات اقتصادي، اين کارها بايد انجام شود.
ايشان خاطرنشان کردند: در اين سالها، هشدارهاي زيادي داده شده و تلاش هاي بسياري هم انجام شده است اما نه آن هشدارها کافي است و نه آن تلاشهاي مسئولان.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر لزوم تلاش هاي جدي تر و کمک گرفتن از ظرفيت هاي مردمي، افزودند: ما مي توانيم در مقابل هياهو و اقدامات دشمنان در موضوع تحريم ها ايستادگي کنيم و هدف هاي آنها را ناکام بگذاريم.
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: اگر اقدامات لازم و تلاشهاي جدي تر را در عرصه اقتصادي انجام ندهيم، نتيجه همان مي شود که اکنون دشمن براي موضوع هسته اي ما شرط و شروط مي گذارد و بعد هم مي گويد، اگر قبول نکنيد، تحريم مي کنم!
ايشان با اشاره به استفاده حداکثري جبهه استکبار از حربه تحريم عليه ملت ايران، تأکيد کردند: هدف اصلي آنها از اين اقدامات، تحقير ملت ايران و متوقف کردن حرکت عظيم ملت و نظام اسلامي به سوي تمدن نوين اسلامي است و من معتقدم حتي اگر در مسئله هسته اي نيز همان خواسته هايي را که آنها ديکته مي کنند، قبول کنيم، باز هم تحريم ها برداشته نخواهد شد زيرا انها با اصل انقلاب مخالفند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر لزوم استفاده از ظرفيت هاي بسيار بالاي جوانان بخصوص دانشجويان بسيجي، در مسائل کشور و پيشبرد اهداف انقلاب، به تهديدهاي دولت زورگو و قلدر امريکا و تحريم هاي جديد دنباله روهاي اروپايي آن اشاره کردند و گفتند: اگر بنابر تحريم باشد، ملت ايران هم مي تواند تحريم کند و اين کار را خواهد کرد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ملت ايران اراده بسيار قوي دارد و جمهوري اسلامي، در هر مسئله اي که وارد شده است، عزم راسخ خود را نشان داده است.
ايشان مقابله جدي ايران با داعش را يک نمونه از اين اراده قوي برشمردند و با اشاره به دروغ گويي و تزوير آمريکا و همپيمانانش براي مقابله با اين گروهک تروريستي، خاطر نشان کردند: آمريکايي ها به وزارت امور خارجه ما نامه نوشتند و گفتند، ما از داعش حمايت نمي کنيم اما چند روز بعد تصاوير کمک هاي نظامي آمريکا به داعش منتشر شد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت ياد و خاطره حماسه مردم تبريز در 29 بهمن سال 1356، پيشرو بودن، موقعيت شناسي، عمل در لحظه نياز، شجاعت و ايمان واقعي را از ويژگيهاي برجسته مردم آذربايجان و تبريز در مقاطع مختلف برشمردند و از شخصيت آيت الله مجتهد شبستري به عنوان روحاني مجاهد و با بصيرت تجليل کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه مردم صاحبان اصلي انقلاب و کشور هستند، در پايان تأکيد کردند: بدون ترديد ملت ايران در آينده نه چندان دور در قله هاي شرف و افتخار خواهد ايستاد.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آيت‌الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز، در سخناني با اشاره به حماسه بزرگ ملت ايران در 22 بهمن امسال، تاکيد کرد: مردم غيور آذربايجان در مواقع و عرصه‌هاي حساس تاريخ انقلاب، به‌ويژه در قيام 29 بهمن 56 از استقلال و تماميت ارضي کشور حراست کرده اند و در به ثمر رسيدن انقلاب شکوهمند اسلامي نقش مؤثري داشته‌اند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: مردم فهيم آذربايجان با توجه به ظرفيت‌هاي کم‌نظيري که در عرصه علم و صنعت و التزام به ارزش‌هاي اسلامي دارند، آمادگي دارند همچون گذشته جزء پيشگامان شکل‌گيري تمدن نوين اسلامي باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن