تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820053913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب خطری برای شورای همکاری خلیج فارس ندارد/عربستان بر طبل مخالفت بیشتر کوبید


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: انقلاب خطری برای شورای همکاری خلیج فارس ندارد/عربستان بر طبل مخالفت بیشتر کوبید


جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: «انقلاب یمن هیچ خطری برای شورای همکاری خلیج فارس نخواهد داشت».این جنبش از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواست مواضع خود را در قبال مردم یمن تغییر دهند.برخی خبرها در یمن، از مرگ رئیس جمهورمستعفی این کشورحکایت دارد. به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی شبکه خبر، انصارالله دیروز در بیانیه خود از شورای امنیت خواسته است، به جای صدور قطعنامه علیه این جنبش، واقعیت ها را مدنظر قرار دهد.   جنبش انصارالله بستن تعدادی از سفارتخانه ها و سوزاندن اسناد آن ها را جزئی از توطئه خارجی بر ضد انقلاب یمن دانست. این جنبش اعلام کرد: بستن سفارتخانه ها به دلیل نا امنی در صنعاء نبوده بلکه ناشی از اتخاذ مواضع غلط بوده است.
دانلود

شورای امنیت سازمان ملل روز یکشنبه با صدور قطعنامه ای از انصارالله خواسته است فورا و بدون قید و شرط  گفتگوها را با میانجیگری سازمان ملل متحد آغاز و نیروهای خود را از موسسات دولتی خارج و قدرت را واگذار کنند. عربستان سعودی هم دیروز بر مخالفت و محکومیت انقلاب انصارالله در یمن تاکید کرد.
برابر این گزارش، این موضوع دیروز درهیئت وزرا به ریاست "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه این کشور در ریاض مطرح شد و این شورا با اشاره به این که انصارالله با سیاست زور درصدد تسلیم کردن همه و پذیرش حاکمیتشان در یمن هستند، بر اهمیت حمایت از تلاش گروه هایی یمنی که می کوشند روند سیاسی کشور را از راه های مسالمت آمیز پیش گیرند، تاکید کرد.
  انفجار در استان «حضرموت» یمن
 یک بمب در شهر «سیئون» واقع در منطقه «القرن» در استان «حضرموت» منفجر شد.
پایگاه خبری یمنی «حضارم نت» با انتشار این خبر نوشت، این بمب یک گشتی ارتش یمن را هدف قرار داد که طی آن 2 نظامی زخمی شدند و سایر افراد نجات یافتند.

هنوز خبری درباره عاملان این انفجار منتشر نشده است.  
خبرهایی از مرگ مغزی رئیس جمهورمستعفی
 پایگاه خبری "24" امارات روز سه شنبه به نقل از یک منبع یمنی نزدیک به "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن اعلام کرد: منصورهادی مرگ مغزی شده و اوضاعش وخیم گزارش شده است.  همچنین خبرهایی از فوت منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی یمن که از بیماری قلبی رنج می برد، منتشر شده است. 
این گزارش حاکی است که منصورهادی از زمان استعفایش تاکنون در مجامع عمومی ظاهر نشده است.        * شورای امنیت به دنبال سرکوب مردم یمن * حوثی ها چه می خواهند؟ روز یک‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای، از مردم انقلابی یمن خواست تا قدرت را واگذار و رئیس جمهور وابسته به وهابی های خارج از کشور و اعضای کابینه او را به قدرت بازگردانند.

شورای امنیت همچنین از انقلابیون حوثی خواست «فورا و بدون پیش شرط» در گفت‌وگوها با میانجی‌‌گری سازمان ملل شرکت کنند.

جنبش مردمی حوثی ها دیروز در واکنش به این قطعنامه از شورای امنیت خواست «به اراده و حاکمیت ملی مردم یمن احترام بگذارد و صادق و واقع گرا باشد.»

انقلابیون حوثی به شورای امنیت هشدار دادند «قدرت‌های منطقه‌ای» را سرمشق تصمیمات خود قرار ندهد، زیرا به گفته حوثی‌ها، این قدرت‌ها «به شکلی خستگی‌ناپذیر با نقض آشکار کنوانسیون‌های بین‌المللی که مداخله در امور داخلی کشورها را جرم می‌داند، برای از بین بردن اراده مردم یمن» تلاش می‌کنند.  

این قطعنامه پس از آن تصویب شد که وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، به رهبری عربستان، از شورای امنیت خواستند بر اساس فصل هفتم منشور، موضوع  مداخله نظامی در یمن را بررسی کند، اما روسیه آن را وتو کرد.

با این حال، شورای امنیت در قطعنامه خود جنبش حوثی را به اعمال تحریم‌ تهدید کرده است.

جنبش حوثی در حالی به درخواست شورای امنیت پاسخ منفی داد که جمال بن‌ عمر، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، با عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور در خانه او دیدار و درباره قطعنامه جدید با وی گفت‌وگو کرد.


طرفداران عبدربه منصور با این ادعا که او بیمار است، تلاش می کنند مقدمات فرار وی را فراهم کنند. عبدربه منصور هادی، پس از سرنگونی حکومت صالح بن علی و فرار او به عربستان به قدرت رسید، اما بجای توجه به خواسته های انقلاب مردم یمن، مجری دستورات حاکمان وهابی کشورهای همسایه شد و برای جلوگیری از تداوم انقلاب و به منظور تضعیف مردم، تصمیم به تقسیم کردن یمن به شش بخش گرفت که با واکنش مردم و به ویژه حوثی ها مواجه شد. حوثی ها که در میان عشیره ها و اقوام یمن، اکثریت را دارند، از دیرباز قوی ترین و پیشرفته ترین مردمان این کشور بوده اند و معمولا رهبری و پیشتازی حرکت های بزرگ اجتماعی را بر عهده دارند و دیگر قبایل نیز، از آنها تبعیت می کنند. اما در سال های اخیر، تحریک برخی قبایل عشایری در مرزهای عربستان و اعزام مبلغان وهابی و گروه های تکفیری به یمن، باعث بوجود آمدن درگیری های خونینی در این کشور شده است. حوثی ها از تابستان گذشته در اعتراض به عملکرد رئیس جمهور وابسته به سعودی ها و برای نجات انقلاب خود، صنعا پایتخت یمن را تصرف کردند و پس از امضای یک توافقنامه و ایجاد تغییراتی در کابینه، قدرت را به دولت بازگرداندند، اما از چند هفته پیش، با فعال تر شدن تکفیری ها و توطئه برخی مقامات برای کودتا، بار دیگر مراکز مهم دولتی را تصرف کردند.  

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن