واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: کدهای آماده لینگو mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 12:33تو این مبحث میخوام به تدریج کدهای زبان برنامه نویسی دایرکتور رو بزارم . امیدوارم دوستان کمک کنن و برنامه دایرکتور رو از ناشناخته بودن در بیارن .این تاپیک آموزش دایرکتور نیستش فقط کدهایی که لازم هستش قرار داده میشه من از ابتدایی ترین کد ها شروع میکنم تا ایشالا با کمک دوستان کدهای پیچیده تر قرار داده بشه mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 12:36رفتن به فریم دلخواه: on exit frame go to 5 5 شماره فریم دلخواه ما هستش ----------------------------------------------------------------------- روش دوم: on mouseUp me _movie.go(20) end mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 12:44مینیمایز کردن پروژه : on mouseUp me appminimize end mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 12:49اجرا برنامه خارجی مثلاً 1 بازی: on mouseUp me open "folder namegame.exe" 0 " end ------------------------------------- روش دوم: on mouseUp me "open the applicationPath"Projector.exe end mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 13:01باز کردن فایل dir . در اصل با کمک این کد میتونیم پروژه رو به چند قسمت تقسیم کنیم: on mouseUp me go to movie "my movie.dir" end mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 13:05اینم روش دوم کد بالا هستش یعنی فایل دایرکتور رو لود میکنه: on exitFrame me preLoadMovie "Main.dir" end mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 13:08رفتن به سایت: on mouseUp me _movie.goToNetPage("", "normal") end mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 14:14با قرار دادن کد زیر روی دکمه با کلیک روی دکمه 10 فریم به جلو میرویم: on mouseUp me _movie.go(_movie.frame + 10) end mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 14:19رفتن به مارکر یا علامت گذار بعدی: on mouseUp me _movie.goNext() end mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 14:23رفتن به مارکر یا علامت گذار قبلی: on mouseUp me _movie.goPrevious() end mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 14:27این کد ما رو به ابتدای مارکر ما میبره. اگه خوب استفاده کنید خیلی بدرد بخوره: on mouseUp me _movie.goLoop() end mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 14:33حالا فرض کنید میخوایم 2 یا مثلاً 5 تا مارکر بریم جلو از کد زیر استفاده کنید: on mouseUp me _movie.go(_movie.marker(2)) end ] mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 14:36اینم کدی که چندتا مارکر عقب ببره مارو: on mouseUp me _movie.go(_movie.marker(-2)) end mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 14:50حالا فرض کنید 1 فایل دایرکتور دیگه میخوایم لود کنیم اما نمیخوایم ازاول شروع بشه مثلاً میخوایم از فریم 5 یا لیبل خاص شروع بشه: on mouseUp me _movie.go("my lable" , "my dir movie name") end mohammad.sub 7 23 فروردين 1390, 14:54حالا فرض کنیم میخوایم 1 افکت بدیم قبل اینکه فریم جدید لود بشه: on mouseUp me _movie.puppetTransition(12) _movie.go(22) end user mary 25 فروردين 1390, 10:53سلام با چه کدی میشه تشخیص داد مثلا کلید فشرده شده Enter است؟ ممنون از جواب mohammad.sub 7 25 فروردين 1390, 10:56دوست عزیز لطفاً تو پست جدید مطرح کنید. mohammad.sub 7 25 فروردين 1390, 11:10این کارش تکراری هست یعنی رفتن به فریم دلخواه فایل dir اکسترنال که لود کردیم: on mouseUp go to frame 20 of movie "lndex.dir" end mohammad.sub 7 25 فروردين 1390, 11:12راستی کد ساده خروج یادم رفته بود: on mouseUp halt end mohammad.sub 7 25 فروردين 1390, 11:15این کد باعث میشه اسپرایت های ما با ورود ماوس جابجا بشن تو cast : on mouseEnter set the memberNum of sprite 2 to 14 end mohammad.sub 7 25 فروردين 1390, 11:23تنظیم صدا و کم و زیاد کردن صدا: on mouseUp set the volume of sprite 1 to 100 end mohammad.sub 7 01 ارديبهشت 1390, 10:44پخش صدا : on startMovie sound(1).play(member("Song 1")) end mohammad.sub 7 01 ارديبهشت 1390, 10:50پخش 3 صدا همزمان: on startMovie sound(1).play(member("Song 1")) sound(2).play(member("song2")) sound(3).play(member("song3")) end mohammad.sub 7 01 ارديبهشت 1390, 10:50قطع صدا on mouseUp me sound(1).stop() end mohammad.sub 7 01 ارديبهشت 1390, 10:51فید کردن صدا: on mouseUp me sound(1).fadeOut(2000) end mohammad.sub 7 02 ارديبهشت 1390, 09:40تغییر صدا فیلم : on mouseUp me -- set volume to half sprite(1).volume = 128 end mohammad.sub 7 02 ارديبهشت 1390, 09:44برگرداندن مدت زمان فیلم: on mouseUp me trace(sprite(1).duration) end mohammad.sub 7 02 ارديبهشت 1390, 09:48پخش مجدد فیلم: on mouseUp me sprite(1).currentTime = 0 end smmousazadeh 03 ارديبهشت 1390, 18:11با تشکر از Mohammad.sub 7:rose: با اجازه من یه سری توضیحات کلی در مورد برنامه نویسی میدم. توی دایرکتور برنامه نویسی براساس شماره لایه ای که شی در اون هست نوشته میشه مثلا وقتی می نویسیم sprite(1).currentTime = 0 یعنی این کد برای شی که در لایه شماره 1 است اعمال می شود و اگر در زمان فراخوانی این کد، در لایه 1 آبجکتی و شی نباشد یا این کد برای آن نوشته نشده باشد ( مثلا شی 1 currentTime نداشته باشد ) در زمان اجرا خطا می دهد. شماره لایه ( کانال ) برای صوتها نیز صادق است یعنی برای اجرای چند صوت باید انها را در لایه های مختلف بگذاریم که در کدهای بالا نمونه آن هست . برای کدنویسی روی صوت نیز کدنویسی بر اساس شماره کانال صوت است. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2689]