تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819241390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه مصر براي خريد تجهيزات نظامي از فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۴۳ب.ظ)
برنامه مصر براي خريد تجهيزات نظامي از فرانسه مصر به دنبال يک وام بانکي براي خريد جنگنده رافائل، ناوچه و موشک از فرانسه است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، يک کارشناس مصري اعلام کرد مقامات قاهره در حال مذاکره با يک بانک فرانسوي هستنند تا دريافت وام تجاري، 15 درصد پيش پرداخت تجهيزات نظامي فرانسه را بپردازند.
مصر مي خواهد سه فروند جت رافائل و يک ناوچه بخرد تا زماني که مسير جديد در سوئز باز شد، آماده حضور نظامي در اين آبراه باشد.
گفتني است مذاکرات با بانکداران پس از فوت پادشاه عربستان روند آهسته تري به خود گرفت. به گزارش رويترز، عربستان، کويت و امارات متحده عربي قرار است 10 ميليارد دلار قبل از برگزاري کنفرانس سرمايه گذاري در ماه آينده پرداخت کنند. حمايت مالي مذکور در راستاي عزم سياسي کشورهاي خليج فارس براي حمايت از السيسي در برابر اخوان المسلمين است.
در همين حال تحليلگران فرانسوي اعلام کردند اين قرارداد به نفع کاهش فشارها از بودجه اين کشور و حفظ مشاغل صنايع دفاعي است؛ وگرنه مصر را شايسته چنين توافقي نمي دانند.
تصميم مقامات قاهره براي خريد تجهيزات نظامي جديد در حالي مطرح است که اقتصاد اين کشور به دليل کاهش درآمد گردشگري و حوادث پس از سقوط مرسي از قدرت، بسيار شکننده شده است.
رئيس جمهور مصر با همتاي خود در ماه سپتامبر در نشست مجمع عمومي سازمان ملل ديدار کردند. السيسي از تمايل خود براي دريافت تسلحات اين کشور سخن گفت. اين در شرايطي است که شرکت هاي نظامي داسو و DCNS فرانسه در سال 2014، حدود 343 ميليون دلار ضرر داشتند. از اين رو پاريس در صدد تقويت همکاري هاي نظامي خود با کشورهاي جهان از جمله هند و قطر برآمده که البته هنوز هيچ کدام منجر به عقد قرارداد نشده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن