تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803077134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسنی مبارک را همان قاضی‌هایی که منصوب کردند، محکوم کردند(!)/ مذاکرات هسته‌ای مبارزه روی میز است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شیخ‌السلام در گفتگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران:
"حسنی مبارک" را همان قاضی‌هایی که منصوب کردند، محکوم کردند(!)/ مذاکرات هسته‌ای مبارزه روی میز است
سفیر سابق ایران در سوریه گفت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران این است که حضرت امام(ره) همه چیز را بر اساس نیازهای مردم و انقلاب ساختند امابه طور مثال امروز در مصر می‌بینیم که پایه‌های دولت جدید بر اساس نیازهای مردم پی‌ریزی نشده است و دیدیم که حسنی مبارک را همان قاضی‌هایی که منصوبش کردند به محاکمه کشاندند.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین شیخ‌السلام" سفیر سابق کشورمان در سوریه طی گفتگویی به برسی تاثیر انقلاب‌اسلامی ایران بر تحولات منطقه‌ای و نظام بین‌الملل پرداخت.

*خبرگزاری رویترز در استانه ورود امام خمینی (ره) از قول یک مقام اسرائیلی اعلام کرده بود که اسرائیل از هم‌اکنون خود را برای چشم‌پوشیدن از ایران به عنوان تأمین کننده نفت و خریدار کالا و خدمات آماده کرده است، تحلیل شما در این رابطه از این موضوع چیست؟ فکر می‌کنید رشد اقتصادی ایران تا چه توانسته منافع این رژیم را تحت تأثیر قرار دهد؟
 
با توجه به این که اکثر کشورهای عربی در آن زمان با رژیم صهیونیستی رابطه خصومت‌آمیز داشتند، شاه ایران با این رژیم رابطه دوستانه برقرار کرده و ایران به عنوان یکی از تأمین‌کنندگان نفت برای رژیم صهیونیستی شناخته می‌شد. همچنین پهلوی در زمینه موضوعات مالی نیز بسیار دست و دلبازانه رفتار می‌کرد که در آن زمان شاه و این رژیم در یک خط استکبار قرار داشتند.
 
طبیعی است که اکنون همه چیز با گذشته تفاوت داشته باشد. پیشرفت‌های ایران امروز در نقطه‌ای قرار گرفته که تماماً منافع نامشروع این رژیم را تحت تأثیر قرار داده است و امروز کشور ما به عنوان بزرگ‌ترین دشمن برای استکبار جهانی به سرکرده‌گی آمریکا و رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود.
 
*با توجه به این که رهبر انقلاب اسلامی ایران در خارج از کشور مردم را رهبری کرده و این دوری ذره‌ای بر عزم و اراده مردم تأثیری نگذاشته بود، فکر می‌کنید کلید به ثمر نشستن مدیریت این انقلاب چه بود؟
 
رهبری امام (ره) بر دل‌ها بود و همراه شدن این رهبری با مبارزات خالصانه مردم منجر به رقم خوردن این حماسه عظیم شد. به تعبیری دیگر امام خمینی (ره) روح مردم ایران بودند که به این حرکت انقلابی جان بخشیدند.
 
*اگر بخواهیم انقلاب‌های منطقه را با انقلاب جمهوری اسلامی ایران مقایسه کنیم فکر می‌کنید علت به ثمر نشستن برخی از آن‌ها در چه بوده و تا چه حد جمهوری اسلامی ایران را در تزریق اصل صدور انقلاب به دیگر کشورها موفق می‌دانید؟
 
مردم ایران با یک شعار مشخص در صحنه حضور یافتند و با دست‌های خالی و حضوری میلیونی در مقابل ارتش مجهز شده پهلوی ایستادند بنابراین انقلابی که با حضور مردم و انگیزه الهی همراه باشد، موفق خواهد بود. و بر انقلاب‌های منطقه نیز این فرمول صدق خواهد کرد.
 
رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران این است که حضرت امام(ره) همه چیز را بر اساس نیازهای مردم و انقلاب ساختند اما  به طور مثال امروز در مصر می‌بینیم که پایه‌های دولت جدید بر اساس نیازهای مردم پی‌ریزی نشده است و دیدیم که حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر  را همان قاضی‌هایی که منصوبش کردند به محاکمه کشاندند.

همچنین آن‌ها می‌خواستند حفاظت از انقلاب را با همان سازمان اطلاعاتی که در اختیار مبارک بود و تکیه بر نیروهای ضدانقلابی داشت، صورت دهد. این در حالی بود که ایران برای تأسیس سازمان‌های خود تماماً از نیروهای انقلابی استفاده کرده و کمیته‌های محافظت از انقلاب را مردم تشکیل داده بودند که این روش حضرت امام بود در تمامی مسائل از مردم استفاده شود.

*همانطور که مستحضر هستید کشورمان پس از پیروزی انقلاب در گیر جنگ تحمیلی و پس از آن نیز شاهد تحریم‌های متعدد از سوی غرب بودیم، فکر می‌کنید اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب را  اعم از سیاسی، علمی..در یک ترازو قرار دهیم و در طرف دیگر ضربات متحمل شده از این اتفاقات کدام یک سنگین؟‌تر خواهد بود؟

قطعا کفه دستاوردها سنگینی خواهد کرد چرا که اگر این پیشرفتها نبود انقلابی هم نبود، و تمامی این دستاورها و پیشرفتها در زمینه‌های مختلف است که باعث شده با وجود توطئه‌های پی در پی دشمن علیه ایران، ما هرگز متوقف نشده و انقلاب اسلامی ایران را پایدار ببینیم.

*با توجه به تاثیراتی که این انقلاب بر آزادی‌خواهان جهان گذاشت و پس از آن موج عظیم بیداری اسلامی در جهان شکل گرفت، فکر می‌کنید پس از شکست پروژه عظیم داعش برای اسلام هراسی، آنها چه پروژه دیگری را در دستور کار قرار خواهند داد؟

آنها پروژه داعش را ادامه خواهند چرا که این موضوع تمام نشده و از داعش همچنان برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی استفاده خواهند و از طرف دیگر میبینیم غرب همچنان برای تجهیز و تامین این گروه تروریستی می‌کوشد.

*با توجه به اینکه اکنون در مسیر 7 ماهه تمدید مذاکرات هسته‌ای قرار داریم، فکر می‌کنید چه توافقی شایسته این مردم انقلابی خواهد بود؟

بدون شک غنی سازی حق مسلم ایران بوده و باید حفظ شود از طرف دیگر غرب تحریم‌های ظالمانه‌ای را در حق کشورمان روا داشته که باید به طور جد برداشته شود.

توافقی باید صورت بگیرد که تمامی انتظارات مارا برآورده سازد و باید توجه داشت مذاکرات هسته‌ای مبارزه روی میز است و نباید فراموش کرد آمریکا به دنبال دادن حد اقل امتیاز به ایران خواهد بود بنابراین، آن چیزی را امضا خواهیم کرد که حقوق ایران به طور کامل در آن ذکر شده باشد.

انتهای پیام/







کد خبر: ۵۱۲۲۸۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن