تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804920524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره ۶ وزير با يک وزير اقتدار ايران را به دنيا نشان داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۲۰:۳۷ب.ظ)
آيت الله مکارم شيرازي: مذاکره ۶ وزير با يک وزير اقتدار ايران را به دنيا نشان داد آيت الله مکارم شيرازي با بيان اين که غربي ها در طول عمر خود چنين مذاکراتي را نديده بودند گفتند: جايگاه کشور ما در دنيا به جايي رسيده است که 6 وزير خارجه با يک وزير خارجه ما سر ميز مذاکره مي نشينند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله مکارم شيرازي در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد؛ با اشاره به فرارسيدن ايام‌الله دهه فجر اظهار داشتند: حدود 36 سال قبل، انقلابي ايجاد شد که نقشه سياسي و اجتماعي منطقه را تغيير داد و تمام معادلات سياسي را عوض کرد.
ايران به کسي باج نمي دهد
ايشان تصريح کردتد: غربي ها خيلي راحت بر ايران مسلط بودند و منابع کشور را غارت مي کردند ولي امروز با موانع بزرگي مواجه شده اند؛ چرا که ايران به آنها باج نمي دهد و سوريه ، لبنان و عراق نيز مقابل آنها بيدار شده اند.
معظم له با بيان اينکه حرکت انقلاب ايران نقشه منطقه را تغيير داد گفتند: فراموش نمي کنيم در ارتش ايران 30هزار مستشار آمريکايي حاکم بودند ؛ ارتشي که دست بيگانه بود و سفارتخانه ها براي انتخابات ليست مي دادند.
اين مرجع تقليد افزودند: در دوره پهلوي يک مرتبه بنا شد با فرقه ضاله برخورد شود، اما سريعا از کنگره آمريکا به شاه گفته شد اين حرکت را متوقف کنيد، که اين مساله نشان مي دهد رژيم پهلوي حتي نمي توانست با يک فرقه ضاله مبارزه اي داشته باشد.
آيت الله مکارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به اينکه امروز وضع بي سابقه اي در مورد مذاکرات انرژي اتمي وجود داد و مدتي است که تداوم دارد گفتند: بارها 6 وزير خارجه از کشورهاي خود به يک منطقه آمدند تا با وزير خارجه ايران صحبت کنند.
غربي ها براي مذاکرات هسته اي سرمايه گذاري کرده اند
ايشان با طرح اين پرسش که تاکنون به کدام مذاکره اينقدر اهميت داده شده است ابراز داشتند: اگر ايران اهميت نداشت و اين برنامه هاي ايران مهم نبود آيا 6 وزير سرشناس خارجي براي مذاکره به يک منطقه مي آمدند؟ در پايان نيز در مقابل زياده خواهي آنان مقاومت مي شود؛ غربي ها براي مذاکرات هسته اي سرمايه گذاري کرده اند و در طول عمر خود چنين مذاکراتي نديده اند.
معظم له افزودند: غربي ها مي دانند که شکست براي آنها ضرر دارد و اگر امتياز معقول نيز بدهند فرياد اسرائيل بلند مي شود.
وي تصريح کردند: کاري به نتايج مذاکرات ندارم؛ اما اين مساله داراي اهميت بسياري است که جايگاه کشور ما در دنيا به جايي رسيده است که 6 وزير خارجه با يک وزير خارجه ما سر ميز مذاکره مي نشينند.
حضرت آيت الله مکارم شيرازي با تاکيد براينکه بي انصافي است اگر کساني خيال کنند موقعيت امروز ايران همانند پيش از انقلاب است گفتند: موقعيت امروز با گذشته قابل قياس نيست ؛ ما پيشرفت هايي در امور مختلف نظير سد سازي، برنامه هاي صنعتي و نظامي با همه محروميت ها و کمبود ها پيدا شده است.
ايشان سه شرط پيروزي ايران را همدلي و اتحاد، فدا کردن منافع جناحي به منافع ملي و آماده بودن براي فداکاري عنوان کردند و اظهار داشتند: براي پيروزي انقلاب شاهد اتحاد تمامي صنوف و اقشار بوديم ؛ همه گروه ها حتي توده اي ها نيز از منافع شخصي خود صرف نظر کردند و همه مي خواستند نظام پهلوي ساقط شود.
آيت الله مکارم شيرازي ،در بخش ديگري از سخنان خود، يکي از دستاورهاي انقلاب را مقاومت عنوان کردند و اظهار داشتند: در جنگ 6 روزه اسرائيل با مصر، بخش مهمي را تصرف کرد و در اين 6روز ارتش مصر درهم کوبيده شد ؛اما امروز صهيونيست ها نمي توانند 51روز با غزه مبازره کنند و با حزب الله که ابدا.
امروز ذليل ترين ايام عمر اسرائيل است
ايشان با تاکيد بر اينکه امروز ذليل ترين ايام عمر اسرائيل است گفتند: اسرائيل در6 روز مصر با عظمت را شکست داد اما امروز در مقابل غزه نمي تواند مبارزه کند.
اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به اينکه ارزش هاي انقلاب اسلامي بايد به جوانان انتقال يابد گفتند: در دهه فجر رسانه ها تلاش کنند عوامل پيروزي انقلاب را منعکس کنند تا براي حفظ دستاوردهاي انقلاب بتوان اميدوار بود.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود به در خواست هاي مکرر از ايشان براي واکنش به اقدامات وزارت ارشاد اشاره کردند و گفتند: وزارت ارشاد برخي ارزش هاي انقلاب و اسلام را زير پا مي گذارد و فرياد مردم انقلابي بلند شده است ؛شکايات پشت شکايات براي ما مي آيد که وزارت ارشاد بايد اسلامي باشد، اما ارزش هاي انقلاب رايکي پس از ديگري زير پا مي گذارد.
معظم له افزودند: مردم را نبايد ناراضي کنيم به ويژه مردم انقلابي ؛ اينها بودند که انقلاب کردند و نارضايتي آنها نتيجه خوبي براي کشور ندارد.
بايد روي مردم انقلابي حساب باز کرد
وي تصريح کردند: اميدواريم که اين گفته سبب بيداري مسئولين کشور مخصوصا وزارت ارشاد شود و در کارهاي خود تجديد نظر کنند و مردم انقلابي و مومن را ناراضي نکنند؛ چرا که بيش از همه بايد روي مردم انقلابي حساب باز کرد.
حضرت آيت الله مکارم شيرازي در ادامه با اشاره به کلام حضرت علي (ع) مبني بر اين که چگونه از مرگ غافل مي شويد در حالي که او از شما غافل نمي شود گفتند: برخي مي گويند از مرگ صحبت نکنيد ؛ گمان مي کنند اگر انسان فراموش کند، مرگ نيز انسان را فراموش مي کند در حالي که خود را به فراموشي زدن، خطاست و انسان بايد واقعيت ها را بپذيرد و مطابق آنها عمل کند.
اين مفسر قرآن افزودند: در روايات اهل بيت(ع) تاکيد شده است با هر نفسي يک گام به پايان عمر نزديک مي شويد.
ايشان با اشاره به حديثي از حضرت علي (ع) که عمر انسان را به سرزمين حاصل خيزي تشبيه مي کنند ابراز داشتند: بر اين اساس اگر در اين سرزمين حاصلخيز عمرخود بذر خير بپاشيم خير درو مي کنيم؛ اما اگر بذر شر بپاشيم پشيماني و غفلت را در پي دارد.
وي با اشاره به اينکه عمر انسان داراي سه بخش کودکي، جواني و پيري است گفتند:در دوران پيري و کودکي نمي توان برداشتي کرد؛ اما در دوره جواني است که انسان قابليت و توانايي درس خواندن، خودسازي ، تهذيب و تقوا را دارد ؛ دوران پيري شاهد از کار افتادگي و بيماري هستيم به همين دليل قدر ايام جواني را بايد داست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن