تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819580372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عفت و پاکدامني شاخصه زنان ايراني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۲۷ب.ظ)
عفت و پاکدامني شاخصه زنان ايراني است مسئول امور روحانيون حوزه نمايندگي ولايت فقيه در سپاه استان لرستان،با اشاره به اين‌که زنان و دختران ما بايد الگو پذيري داشته باشند، گفت: اين نکته را بايد بدانيم که اگر ما مدافع حجاب و پوشش اسلامي هستيم نبايد طوري برنامه‌ريزي کنيم که خودمان ترويج کننده پوشش بد باشيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام موسوي، مسئول امور روحانيون حوزه نمايندگي ولايت فقيه در سپاه استان لرستان، در همايش تبيين نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي که امروز چهارشنبه، 15 بهمن ماه جاري در سالن همايش‌هاي جهاد کشاورزي استان لرستان برگزار شد، گفت: اگر انقلاب ما پيروز شده و در حال ادامه دادن راه خود است همه و همه به‌خاطر راهنمايي‌هاي امام خميني(ره) و صحبت‌هاي مقام معظم رهبري است.
وي با اشاره به اين‌که آن‌چه به‌عنوان شاخصه براي خواهران و زنان از کتاب‌ها و صحبت‌هاي بزرگان به دست مي‌آيد عفت و پاکدامني و مقوله خانواده است، تصريح کرد: ما بايد به مقايسه اهميت زن در اسلام و کشورهاي اسلامي پرداخته و ديدگاه‌هاي اسلام و غرب را بدانيم.
حجت‌الاسلام موسوي با بيان اين‌که در آموزه‌هاي ديني ما آمده است که بالاتر از شهيد نداريم و در روايات آمده است همه گناهان شهيد بخشيده مي‌شود، عنوان کرد: کمااينکه امام علي(ع) مي‌فرمايد: اجر شهيدي که در راه خدا خونش را داده است به اندازه کسي‌که مي‌توانسته گناه کند اما نکرده و عفت ورزيده است نيست.
مسئول امور روحانيون سپاه لرستان، ادامه داد: بنا براين روايت اجر شهيد کمتر از کسي است که مي‌توانسته بي‌عفت بايد ام عفت ورزيده است همانا بدانيد کسي‌که عفت ورزيده است ملکي از ملائکه الهي است.
وي با اشاره به اين‌که مقام معظم رهبري مي‌فرمايد: اگر خواهران در انقلاب نبودند به هيچ عنوان انقلاب پيروز نمي‌شد، تصريح کرد: اگر مي‌خواهيد نقش زنان را در اوج انقلاب و جنگ تحميلي درک کنيد با خانواده شهدا ارتباط صميمي داشته باشيد.
حجت‌الاسلام موسوي، ادامه داد: در اکثر خانواده‌هاي شهدا روحيه مادر شهيد در بحث فرستادن فرزند خود به جبهه و شهيد شدن او از پدر بهتر و بيشتر است و اين نکته را بايد بدانيم که اگر مادران با انقلاب همراه نبودند و مخالفت مي‌کردند قدم فرزندان و همسران مي‌لرزيد و انقلاب پيروز نمي‌شد.
وي با اشاره به اين‌که در زمان انقلاب زنان دل فرزندان و مردان خود را بر پايه اعتقادات اسلامي محکم کردند که مبادا دلشان بلرزد، عنوان کرد: مقام معظم رهبري مي‌فرمايد: اصلاح جامعه ميسر نمي‌شود مگر اين‌که زنان ما اصلاح شوند، اگر زنان ما اصلاح شوند مردان ما هم اصلاح مي‌شوند و اين نکته را بايد بدانيد که شما زنان هدايت‌گر جامعه هستيد.
مسئول امور روحانيون سپاه لرستان، با اشاره به اين‌که زنان و دختران ما بايد الگو پذيري داشته باشند، عنوان کرد: حضرت زينب و حضرت فاطمه(س) نه‌تنها براي زنان بلکه براي مردان ما نيز الگو هستند و اين نکته را بايد بدانيم که اگر ما مدافع حجاب و پوشش اسلامي هستيم نبايد طوري برنامه‌ريزي کنيم که خودمان ترويج کننده پوشش بد باشيم.
وي با بيان اين‌که زماني‌که اجر ما از اجر شهيد نيز بالاتر است پس بايد حرمت آن‌را نگه‌داريم، اظهار کرد: متدين‌ترين، با اعتقادترين و با ايمان‌ترين زنان ما آن‌هايي هستند که باسوادند.
حجت‌الاسلام موسوي، با اشاره به اين‌که اسلام با فعاليت‌هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي زنان در بيرون از منزل مخالف نيست اما بايد اين مسائل همراه و همگام با موازين و دستورات اسلام باشد، بيان کرد: زنان ما بيشتر از زنان کشورهاي اروپايي و حتي اسلامي در جامعه حضور دارند به همين دليل است در کليه برنامه‌هاي ماهواره‌اي براي همين امر نقشه مي‌کشند.
مسئول امور روحانيون سپاه لرستان، ادامه داد: يکي از بحث‌هايي که برنامه‌هاي ماهواره‌اي به آن مي‌پردازند حجاب است و فسادي را که در ماهواره وجود دارد و آتشي را که به جانمان مي‌اندازد را بعد‌ها مي‌فهميم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن