تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819564438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمانداري در بحث افزايش نرخ کرايه ها احساسي برخورد نکند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۲۱ب.ظ)
اسماعيل دوستي: فرمانداري در بحث افزايش نرخ کرايه ها احساسي برخورد نکند عضو کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران گفت: قيمت پايه حمل و نقل عمومي در تهران بسيار پايين است و بر اين اساس، شوراي شهر تهران پيشنهاد افزايش نرخ کرايه حمل و نقل عمومي در سال 94 را به فرمانداري ارائه کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، اسماعيل دوستي ضمن بيان اين مطلب افزود: به عقيده من، اعلام تصميم شورا مبني بر افزايش نرخ کرايه حمل و نقل عمومي در سال 94 اشتباه بود. چرا که، پيشنهاد شورا بايد در مرحله اول از سوي فرمانداري تصويب شود. در نتيجه، رسانه اي شدن پيشنهاد شورا پيش از تصويب فرمانداري اقدام درستي نبود.
وي با تاکيد بر قيمت پايين حمل و نقل عمومي در تهران تصريح کرد: قيمت پايه حمل و نقل در تهران بسيار پايين است و کفاف هزينه هاي موجود را نمي دهد. از اين رو شوراي شهر پيشنهاد داد تا کرايه وسايل حمل و نقل عمومي افزايش 20 درصدي پيدا کند. به طور مثال، به قيمت بليت هاي يک سفره مترو 100 تومان، دو سفره 200 تومان و مابقي تنها 50 تومان افزوده شود. البته، اين تغيير 20 درصدي بسيار کم است و با هزينه هاي موجود فاصله دارد.
عضو کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران با اشاره به اظهارات فرماندار تهران مبني بر اينکه دولت در حال حاضر تصميمي براي افزايش نرخ کرايه حمل و نقل عمومي ندارد گفت: راننده تاکسي که از صبح تا شب کار مي کند نبايد درآمدي پايين تر از حداقل حقوق کارمندان داشته باشد. لازم است واقعيت ها را ببينيم و فرمانداري نيز در اين مورد نبايد احساسي برخورد کند.
دوستي در ادامه با بيان اينکه ضروري است تا دولت همزمان با توجه به اقشار کم درآمد جامعه به رانندگان وسايل حمل و نقل عمومي توجه کند، خاطر نشان کرد: اگر پيشنهاد شورا توسط فرمانداري تصويب نشود، شورا مجبور مي شود تا از درآمدهاي عمومي شهرداري تهران کسر کند و به رانندگان يارانه دهد که اين امر خود بار مضاعفي را بر دوش شهرداري و شوراي شهر مي گذارد.
وي افزود: در حال حاضر، شوراي شهر تهران در يکي از تبصره هاي بودجه، 17 ميليارد تومان را براي تاکسيرانان در نظر گرفته است تا از اين طريق خدمات رفاهي همچون يارانه پرداخت وام، خريد قطعات و بيمه تکميلي به اين افراد اختصاص پيدا کند.
عضو کميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران با تاکيد بر اينکه شورا سالانه مبلغي حدود 400 ميليارد تومان را براي پرداخت حقوق کارکنان به شرکت بهره برداري مترو اختصاص مي دهد، گفت: در تمامي دنيا، مترو خود بايد هزينه هايش را پرداخت کند.
در ايران اما سه گانه مردم، شهرداري و دولت هزينه مترو را متقبل مي شوند. تا کنون نيز مردم و شهرداري سهم خود را پرداخت کردند اما دولت به طور قطره چکان اعتبار مورد نياز مترو را اختصاص مي دهد. اگر چه، دولت هاي گذشته همين ميزان را نيز پرداخت نمي کردند.
دوستي افزود: روز چهارشنبه 3 نفر از اعضا به نمايندگي از شوراي شهر براي پيگيري خواسته ها با معاون اول رئيس جمهور، مهندس جهانگيري گفت و گو مي کنند. قرار است در اين جلسه مسائل و خواسته هاي شوراي شهر را مطرح کنيم اما نمي توان توقع داشت که دولت به سرعت بدهي خود را پرداخت کند چرا که بخشي از اين بدهي از دولت هاي گذشته است و ما اميدوار هستيم دولت بر اساس توانايي و منابع خود مطالبات ما را پرداخت کند.
وي با اشاره به پيشنهاد شهردار تهران مبني بر پرداخت بدهي دولت به شهرداري در قالب واگذاري ساختمان و زمين تصريح کرد: شوراي شهر از اين تصميم دکتر قاليباف استقبال مي کند و قرار است اين موضوع در جلسه با معاون اول رئيس جمهور مطرح شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن