تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819947531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمهوری اسلامی در دکتر امنیتی خود هرگز بنای داشتن سلاح نامتعارف را نداشته است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: صادق خرازی در برنامه نگاه یک:
جمهوری اسلامی در دکتر امنیتی خود هرگز بنای داشتن سلاح نامتعارف را نداشته است
عضو شورای مرکزی موقتی حزب ندای ایرانیان گفت: همه می‌دانند که جمهوری اسلامی هرگز در دکترین امنیتی خود بنای به داشتن یا توجه به سلاح هسته‌ای یا دکترین غیرمتعارف را نداشته است.
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، صادق خرازی عضو شورای مرکزی موقتی حزب ندای ایرانیان با حضور در برنامه نگاه یک با بیان اینکه آمریکا رسما اعلام کرده که سیاست جمهوری اسلامی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست گفت: بخش دیگری هیئت حاکمه آمریکا از جمله کنگره و برخی دیگر از نهادهایی که تحت تاثیر لابی‌های رژیم صهیونیستی و لابی‌های اعراب هستند این گونه مطرح می‌کنند که جمهوری اسلامی به سلاح‌های غیرمتعارف توجه دارند.  
 
وی افزود: همگان می‌دانند که جمهوری اسلامی هرگز در دکترین امنیتی خود بنای به داشتن یا توجه به سلاح هسته‌ای یا دکترین غیرمتعارف را نداشته است.
 
خرازی تاکید کرد: برای شخص وزیر امور خارجه ایالات متحده مسجل است که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، منتهی برای تعریف دکترین چارچوب اعتمادساز و اعتماد آفرین که از خودشان در مفاهیم رایج بین‌المللی دارند فشارهایی را ایجاد می‌کنند تا بتوانند در راستای این فشارها به امتیازات بیشتری دست پیدا کنند.
 
خرازی با ذکر این مطلب که میان قطعنامه شورای امنیت و بیانیه شورای حکام تفاوت وجود دارد گفت: بیانیه شورای حکام یک بیانیه تکنیکی و فنی و قطعنامه شورای امنیت قطعنامه اجرایی است بیش از 85 درصد قطعنامه‌های لازم الاجرایی که علیه ایران صادر شد مربوط به سال قبل از 2008 و 2009 است استراتژی و مذاکراتی که در دولت نهم صورت گرفت خود به خود پرونده ایران را از یک پرونده سیاسی، تکنیکی و حقوقی به پرونده امنیتی بدل کرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا میان دور جدید مذاکرات ایران با 6 قدرت جهانی و مذاکراتی که سابق و در دولت قبل انجام شده بود تفاوتی وجود دارد یا خیر گفت: من به عنوان یک دیپلمات معتقدم که پرونده ایران به صورت ماهوی یک پرونده سیاسی، امنیتی و حقوقی بوده است.
 
این فعال سیاسی با بیان این که در چهار سال دولت دهم بیشترین کاری که انجام شد ارسال پیام میان ایران و کشورهای غربی بود اظهار داشت: در این بازه چهار سال مذاکرات جدی صورت نگرفت، چون مذاکره یک سقف و کف دارد به مذاکره کننده یک سری سقف و اعتبار داده می‌شود تا بتواند در دنیای دیپلماسی مانور بدهد و بتواند از این مانور حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد حداقل امتیاز را بدهد و حداکثر امتیاز را بگیرد.
 
خرازی افزود: در چهار سال دولت نهم مذاکراتی انجام شد؛ بعد از روحانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، آقای لاریجانی این مسئولیت را پذیرفت و وی هم مذاکره می‌کرد؛ بعد از لاریجانی ما شاهد مذاکره آنچنانی نبودیم.
 
وی با بیان این مطلب که دنیای سیاست و دیپلماسی دنیای ستیز ذهن‌هاست گفت: در دولت قبل پرونده هسته‌ای ایران به خاطر یکسری شعارها و مانورها تبدیل به پرونده امنیتی شد آرام آرام نزدیک بود تبدیل به پرونده نظامی هم بشود.
 
زاکانی دیگر میهمان برنامه در ادامه با بیان این که اصل پرونده ماجرای هسته‌ای ایران یک پرونده سیاسی است گفت: در سال 87 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی که 18 ماه به ایران بابت پاسخگویی فرصت داده بود، جمهوری اسلامی توانست پس از هفت ماه به چارچوب‌های تنظیم شده در شش سرفصل پاسخ دهد.







کد خبر: ۵۱۱۱۲۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن