تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798364904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلاحت‌پیشه: واسطه‌زدایی از رابطه ایران - آمریکا گام مثبتی در مذاکرات بود /پول تبانی نفتی عربستان مانعی بر سر راه مذاکرات


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: فلاحت‌پیشه: واسطه‌زدایی از رابطه ایران - آمریکا گام مثبتی در مذاکرات بود /پول تبانی نفتی عربستان مانعی بر سر راه مذاکرات
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی معتقد است که فرصت اصلی برای توافق هسته‌ای در سوم آذر گذشته از بین رفت و طرفین برای رسیدن به توافق نهایی راه سختی در پیش دارند.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده پیشین مجلس و کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز  با اشاره به ابراز امیدواری مقامات دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره رسیدن به توافق نهایی، گفت: اظهارات و مواضع مقامات ایرانی و دیگر اعضای گروه 1+5 درباره رسیدن به توافق هسته ای در آینده نزدیک تنها تلاش برای ایجاد فضای روانی مثبت است و نباید این موضوع را به معنای مهیا شدن شرایط فیزیکی و عملی لازم برای توافق هسته‌ای دانست.

وی افزود: دلیل این موضوع این است که اختلافات و شکاف‌ها میان ایران و غرب همچنان بسیار جدی و عمیق است، هم عوامل سابق و هم عوامل جدید برهم زننده توافق به صورت جدی در حال فعالیت هستند و معتقدم که فرصت اصلی برای توافق هسته‌ای در سوم آذر گذشته از بین رفت.

فلاحت پیشه یادآور شد: پس از آنکه تهران و واشنگتن و دیگر اعضای گروه 1+5 فرصت سوم آذر گذشته برای رسیدن به توافق نهایی را از دست دادند اکنون در شرایطی به سر می‌برند که روز به روز نقش عامل منفی و مخرب در جهت مانع تراشی برای رسیدن به توافق نهایی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه این عوامل منفی و مخرب به چند دسته تقسیم می شوند، گفت: اولین عامل عربستان و پول تبانی نفت است؛ عربستان عملا فضایی را ایجاد کرد تا آمریکایی‌ها به شرایط اعمال تحریم‌های بیشتر و تاثیرگذاری آن بر اقتصاد ایران خوش‌بین شوند و این ایران است که عامل اصلی برهم زننده توافق احتمالی نهایی است. عامل دوم، ایفای نقش عامل صهیونیسم است که موفق شدند فضا را به فضایی غیردیپلماتیک تغییر داده و آن را در اختیار بگیرند و به عامل برهم زننده‌ی توافق نهایی تبدیل شوند. سومین عامل، نومحافظه‌کاران آمریکا هستند که با پیروزی در انتخابات اکنون تقویت شده‌اند و بر مواضع خود علیه ایران ایستاده‌اند و هریک از موضوعاتی را که مطرح می‌کنند به تنهایی کافی است تا کل مذاکرات را برهم زند.

این نمایند اسبق مجلس افزود: کنگره آمریکا یک بازی را شروع کرده است و به دنبال آن است تا ایران را درتنگنا قرار دهد تا تهران به توافق بی چون و چرا با غرب بر سر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور تن دهد و به عبارتی هزینه شکست بن بست در مذاکرات را بر دوش ایران بگذارد و با حربه‌ی توافق و یا تحریم،عقب نشینی را متوجه ایران کند.

وی خاطرنشان کرد: ابراز امیدواری‌های اخیر از سوی طرفین مذاکرات اما با هدف ترمیم شرایط روانی و ایجاد فضای مثبت با هدف القای این موضوع است که توافق قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه اگرچه تحلیل محتوای مواضع دو طرف این است که ایران از مواضع و خواسته‌های خود عقب نشینی کند و فضای افکار عمومی علیه ایران قرار بگیرد، گفت: سخنان خوش‌بینانه مقامات دو طرف اگر به معنای اراده سیاسی برای کسب توافق باشد، این توافق قابل دستیابی است.

فلاحت پیشه در ادامه واسطه زدایی از مذاکرات ایران و آمریکا را مثبت ارزیابی کرد و تاکید کرد:واسطه‌های بسیاری طی 35 سال گذشته از ادامه چالش میان ایران  آمریکا سود بردند گرچه واسطه‌گری نکردند بلکه منافع شخصی خود را به پیش بردند. اگر واسطه گری مبتنی بر پایمردی باشد با نتیجه مثبتی همراه خواهد بود؛ اما می‌بینیم واسطه‌‌ها در این موضوع به دنبال منافع خود بودند و اختلافات ایران و آمریکا ادامه پیدا کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی کشورمان همچنین گفت: مهمترین گام مثبت ایران و آمریکا در طول 17 ماه گذشته واسطه زدایی بود که موجب خشم و نگرانی برخی از کشورهایی شد که نان واسطه‌گری را خوردند.

وی در پایان تاکید کرد: قدم زدن آقای کری و ظریف بدون واسطه نیز در کل بی‌ایراد است ولی از لحاظ محتوایی کسانی که از بیرون مانع تراشی می‌کنند به اقدام خود ادامه می‌دهند. ایران و آمریکا باید بدانند که امکان توافق میان دو کشور است و باید خودشان به دور از واسطه گری در این باره تصمیم بگیرند.






۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن