تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819264423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فجر انقلاب/66 حائری فومنی: قدرت سیاسی امام(ره) ژاندارم منطقه را عقب راند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فجر انقلاب/66
حائری فومنی: قدرت سیاسی امام(ره) ژاندارم منطقه را عقب راند
دستیار ویژه امور خارجه ایران با بیان اینکه فرار شاه خائن نقطه عطف پیروزی مردم ایران و ناامیدی دشمنان بود، گفت: انسجام ملت و قدرت سیاسی امام خمینی(ره) ژاندارم منطقه را وادار به عقب‌نشینی کرد.

خبرگزاری فارس: حائری فومنی: قدرت سیاسی امام(ره) ژاندارم منطقه را عقب راند



حجت‌الاسلام مصطفی حائری فومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به سالروز فرار شاه خائن از کشور و رویداد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اظهار کرد: فرار شاه خائن نقطه عطف پیروزی مردم و ناامیدی دشمنان ملت ایران بود.
وی با بیان اینکه برای کسی قابل تصور نبود که رژیم منحوس شاهنشاهی به‌راحتی قابل براندازی شود، گفت: انسجام ملت ایران و قدرت سیاسی حضرت امام خمینی (ره) موجب عقب‌نشینی آمریکا از ژاندارم منطقه خود در منطقه و پیروزی انقلاب اسلامی شد.
مشاور ویژه وزیر امور خارجه ایران، حکومت شاه را حکومتی خودمحور و خودشیفته خواند و افزود: بنده زمان فرار شاه خائن در بند یک زندان اوین همراه با علمای کشور مانند آیت‌الله رفسنجانی، طالقانی و ... بودم که در چهارم آبان ماه سال 57 شاه به مناسبت تولد خودش برای ما عفو زد و پس از بیرون آمدن از زندان متوجه حرکت‌های میلیونی مردم و پیروزی انقلاب اسلامی شدیم.
وی با تصریح بر اینکه بنده پس از آزادی از زندان به رشت آمدم ادامه داد: حرکت‌های 100 هزار نفری مردم انقلابی فومن و گیلان بسیار تاثیرگذار بود.
حائری فومنی درباره بیانیه امام راحل مبنی بر «خون بر شمشیر پیروز است»، خاطرنشان کرد: شاه در اواخر حکومت خود دیگر برای زندانی کردن انقلابیون در زندان‌ها جایی نداشت و به ناچار مجبور به خروج نفرات قدیمی‌ و ورود نیروهای جدید برای سرکوب انقلاب شد.
وی حکومت پوشالی شاه را وابسته به استکبار جهانی خواند و تصریح کرد: رهبری حضرت امام (ره) بسیار هوشمندانه و سیاسی و برخاسته از دل مردم بود.
مشاور وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به اینکه حرف‌های امام راحل بر دل ملت ایران نقش می‌بست، یادآور شد: بیانیه‌های امام راحل بسیار کوبنده بود و زمانی که امام (ره) در نجف بیانیه می‌دادند ما از طریق رادیو گوش می‌کردیم و می‌نوشتیم و با تکثیر 500 هزار برگی آن را بین استان‌ها توزیع می‌کردیم.
وی پیشبرد این اقدام‌ها را در قالب گروه فجر اسلام عنوان کرد و متذکر شد: شاه و ساواک از پی بردن به ارکان این گروه انقلابی بازماندند.
حائری فومنی امام راحل را مخالف حرکت‌های مسلحانه و خونریزی دانست و یادآور شد: نظر امام (ره) بر روشنگری سیاسی و ایجاد موج مردمی انقلابی بود که کسی یارای مقابله با این ملت را نداشت.
وی دلیل پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت و انسجام ملی و رسیدن به حکومت اسلامی ذکر کرد و افزود: امام راحل با اندیشه خود و مردم با جان و فرمانبری از فرمایش‌های ایشان انقلاب را به پیروزی رساندند.
دستیار ویژه وزیر امور خارجه ایران فومن را یکی از شهرستان‌های انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی فومن تنها شهری بود که نهادهای نظامی آن بدون شلیک یک گلوله به گروه‌های مردمی پیوستند. انتهای پیام/2300

93/10/26 - 12:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن