تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803060591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيش از 420 هزار تن چغندر در سال جاري از اراضي زراعي استان کرمانشاه برداشت شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۵۵ق.ظ)
بيش از 420 هزار تن چغندر در سال جاري از اراضي زراعي استان کرمانشاه برداشت شد رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه گفت:در سال زراعي 93-92 بيش از 8800 هکتار از اراضي زراعي استان به کشت چغندر قند اختصاص يافت كه مقداري از محصول توليد شده به منظور توليد قند و شكر تحويل كارخانه‌هاي توليدي در داخل استان شده و مازاد بر نياز كارخانه‌ها نيز به خارج از استان صادر مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ در اين جلسه که با فرمانداران شهرستان‌هاي داراي کشت چغندر، مديران کارخانه هاي قند استان و مديران جهاد شهرستان‌‌ها نيز حضور داشتند، علي اشرف منصوري با تاکيد بر حمايت از چغندر کاران استان افزود: در سال جاري 423 هزار تن چغندر قند در استان توليد شده که 267 هزار تن آن توسط 2 کارخانه قند اسلام آبادغرب و بيستون خريداري و مابقي که حدود 156 هزار تن است توسط کارخانه هاي توليد قند و شکر همدان، بنياد اصفهان، نقش جهان اصفهان و قزوين خريداري مي شود.
وي به توسعه افزايش سطح زير کشت در استان اشاره کرد و گفت: به منظور بالا بردن راندمان توليد چغندر قند بهاره و توسعه كشت چغندر پاييزه در مناطق گرمسيري استان برنامه‌ريزي آموزشي، ترويجي و تسهيلاتي در اولويت برنامه‌هاي اين سازمان قرار دارد.
منصوري در ادامه افزود: خوشبختانه طي ماه‌هاي گذشته تاکنون 65 درصد از مطالبات کشاورزاني که چغندر خود را به کارخانه قند اسلام‌‌آباد غرب و 45 درصد از مطالبات کشاورزاني که به کارخانه قند بيستون چغندر تحويل داده اند توسط کارخانه ها پرداخت شده که انتظار داريم با در اختيار قرار دادن منابع تسهيلاتي بانكي، کارخانه‌داران بتوانند مابقي مطالبات كشاورزان را پرداخت نمايند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه به موضوع کشت چغندر قند در سال زراعي جديد اشاره کرد و گفت: براي توسعه كشت چغندر قند در استان، سازمان جهاد كشاورزي براي كاشت، برنامه‌هاي آموزشي و تسهيلاتي خاصي را در نظر گرفته كه با ايجاد فضاي مناسب، اراده و توان كاري مضاعف سطح زير كشت چغندر در استان افزايش يابد.
منصوري از كارخانه‌داران درخواست كرد كه با در اختيار قرار دادن كود و تسهيلات بانكي به كشاورزان و ساير موشوق‌هاي لازم، در آنها ايجاد انگيزه كرده تا محصول توليدي خود را به خارج از استان نفرستند.
وي در مورد خريد تضميني چغندر قند توسط كارخانه‌ها تاكيد كرد: پيشنهاد مي کنيم بر اساس قرارداد برنامه زمان‌بندي تحويل محصول از مهر شروع و از 15 آبان به منظور تسريع در خريد بيشتر و دپوي محصول اقدام و حداكثرتا 10 آذر به پايان برسد و به جاي اينکه چغندر توسط کشاورزان نگهداري و منتظر خريد توسط کارخانه ها شوند، زودتر اين محصول خريداري و توسط كارخانه‌ها نگه‌داري شود.
وي يادآور شد: با تحويل به موقع چغندر به كارخانه، كشاورز اين فرصت را براي كشت بعدي پيدا مي‌كند كه به موقع نسبت به كشت خود اقدام كند و با اين برنامه‌ريزي در كشاورز نيز انگيزه تلاش بيشتر در زمينه توليد ايجاد خواهد شد.
وي در پايان از مديران خواست با آمار برداري از اراضي كشت شده چغندرقند با تشويق كشاورزان به بستن قرار داد و تحويل محصول به كارخانجات قند داخل استان رايزني انجام دهند.
گفتني است در اين جلسه فرمانداران شهرستانهاي كرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، كنگاور، صحنه، هرسين و مديران عامل کارخانه هاي قند بيستون و اسلام آباد غرب نيز حضور داشته و نقطه نظرات خود را در خصوص چغندر قند استان و ميزان کاشت و نحوه خريد توسط کارخانه هاي استان بيان کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن