تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804756412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

و اما مسیح علیه السلام


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: و اما مسیح علیه السلام
ژان پل دوم، پاپ لهستانی برای نخستین بار درخت بزرگ کریسمسی را در میدان سنت پیتر نصب کرد که تاریخ آن به کمتراز ۳۰ سال پیش باز می‌شود و رونمایی از این درخت از آن زمان تاکنون یکی از رویدادهای مهم در تقویم واتیکان به‌شمار می‌رود.
گروه خواندنی های نامه نیوز - سال نوی میلادی از امروز آغاز شد. بر همین اساس مسیحیان تمام جهان، از چند روز قبل جشن زمستانی خود را شروع کردند.
 
جشنی که حالا ۲۰۱۴ سال قدمت دارد و البته برای مسلمانان به‌ویژه ایرانیان نیز بسیار قابل احترام است. کریسمَس یا نوئل از ۲۴ یا ۲۵ دسامبر آغاز شده و تا ۶ژانویه ادامه می‌یابد. هرچند مهم‌ترین عید مذهبی در گاه‌شمار مسیحی، روز عید پاک (به عنوان روز مصلوب شدن و رستاخیز عیسی) است، بسیاری به‌ویژه در کشورهای ایالات متحده و کانادا، کریسمس را مهم‌ترین رویداد سالانه مسیحی می‌دانند.

کریسمس با آیین‌های ویژه‌ای به‌طور مثال آراستن یک درخت کاج برگزار شده و شخصیتی خیالی به نام بابانوئل در آن نقشی مهم دارد. همزمان با این عید باستانی و تولد حضرت مسیح (ع) در بسیاری از نقاط جهان نمایشگاه‌های پرمخاطبی نیز برگزار می‌شوند که برخی از آنها قدمت قابل‌توجهی دارند. نمایشگاه‌های کریسمس که شاید بتوان بعضی از آنها را با بازارهای خرید عیدانه در ایران مقایسه کرد به‌طور معمول با هدف تامین نیازهای مردم برپا می‌شوند و از این‌رو تاثیر بسزایی در رونق بازارهای مختلف دارند. ضمن اینکه بخشی از عواید فروش بسیاری از این بازارها صرف امور خیریه نیز می‌شود.

در این گزارش به سراغ نمایشگاه‌های کریسمس در سراسر جهان رفتیم تا با یکی از زیباترین سبک نمایشگاهی مردم دنیا آشنا شویم.

حال و هوای نمایشگاه کریسمس در آلمان
هر سال ۴ هفته مانده به عید کریسمس شهرهای آلمان رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرند. بازارهای کریسمس در هر شهری برپا می‌شوند و مردم به استقبال کریسمس می‌روند. شمع‌های رنگی و چراغانی‌های بازار کریسمس، حال‌وهوای شهرهای آلمان در هفته‌های آخر سال میلادی را دگرگون می‌کنند. قدمت نمایشگاه‌های کریسمس در تمام نقاط آلمان یکسان نیست. در ایالت‌هایی که پروتستان‌ها نفوذ بیشتری دارند، قدمت این بازارها از قرن ۱۹ میلادی فراتر نمی‌رود. بازار شهر درسدن هم یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کریسمس آلمان است که در آن شیرینی‌های مخصوص این جشن، آن‌هم طبق دستور خاصی تهیه می‌شوند.

البته «شیرینی‌های درسدن» را امروزه می‌توان در تمام بازارهای کریسمس سراسر آلمان یافت. بوی شکلات و بادام سوخته شیرین، بوی ویژه این بازارهاست که پای هر رهگذری را سست می‌کند و به سوی خود می‌کشاند که حتی شده خرید کوچکی هم از این غرفه‌ها بکند. نورپردازی در بازارهای کریسمس نقش مهمی بازی می‌کنند. این بازارها در تاریک‌ترین و سردترین روزهای سال برپا می‌شوند. در نتیجه بازار فروش انواع شمع، همیشه داغ است.‌ سالانه نزدیک به ۳ میلیون نفر از بازار کریسمس هامبورگ دیدن می‌کنند. همچنین بازار کریسمس شهر نورنبرگ از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای کریسمس در آلمان است. این بازارها ۴ هفته مانده به عید کریسمس کار خود را آغاز می‌کنند. هلندی‌ها و بلژیکی‌ها که همسایگان غرب آلمان هستند هم راهی بازار کریسمس شهر کلن می‌شوند. کلن در قرون وسطا بزرگترین پایتخت اروپایی به‌شمار می‌رفت. گنجینه‌های کلیساهای این شهر شهرتی قدیمی دارند.
 
 
نمایشگاه شراکتی سوریه و اوکراین
نخستین‌بار در سال ۲۰۱۰م با مشارکت کنسولگری افتخاری سوریه و ۲۰ کنسولگری دیگر در شهر اودسا (اوکراین)، نمایشگاه و بازار خیریه عید کریسمس در بندر اودسا اوکراین برگزار شد. هدف از این نمایشگاه خیریه و دیپلماتیک، آگاهی از فرهنگ کشورهای شرکت‌کننده از قبیل صنایع دستی و غذاهای سنتی بود. درآمد این بازار هر سال برای انجام یک امر خداپسندانه هزینه می‌شد. سال نخست از عواید فروش محصولات مختلف در این نمایشگاه، کمک هزینه تحصیل برای ۵ هزار دانش‌آموز بی‌سرپرست تامین شد.

در سال دوم و سوم سود به‌دست آمده به احداث مدارس و دانشگاه‌های مختلف در مراکز فقیرنشین این شهر اختصاص پیدا کرد. سال چهارم نوبت به نوسازی برخی مناطق فقیرنشین رسید و در نهایت در دوره پنجم این نمایشگاه خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان کودکان در شهر اودسا مورد توجه قرار گرفت. در آخرین دوره از این نمایشگاه که در امسال (۲۰۱۴م) برپا شد، کنسول افتخاری جمهوری عربی سوریه در اودسا واستاندار اودسا و نماینده وزارت امور خارجه اوکراین در اودسا در این نمایشگاه حضور داشتند.
 
 
نمایش تاریخچه درخت کریسمس در سوئیس
۲ سال قبل موزه فرهنگ‌های شهر بازل در سوئیس نمایشگاهی برگزار کرد که به تاریخ محبوبیت درخت کریسمس از اتریش تا گرینلند پرداخته و روند آرام محبوبیت آن را میان مسیحیان سراسر دنیا بررسی کرده است. این نمایشگاه داستان درخت کریسمس را به عنوان یک روایت مطرح می‌کند که محل تولد آن شهر آپرراین، اتریش بوده که فاصله چندانی هم از محل برگزاری نمایشگاه ندارد.

 درخت کریسمس صنعت چند میلیارد دلاری است که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون درخت برای آن در اروپا و امریکای شمالی قطع می‌شود. با چند استثنا تمام درخت‌هایی که در منازل تزئین می‌شوند، نور الکترونیکی دارند. از سوی دیگر تجارت درخت‌های مصنوعی که مدت زمان چشمگیری دوام دارند نیز در حال رشد است. این امر با توجه به این نکته قابل توجیه است که طرفداران محیط زیست هشدار می‌دهند از بین بردن این درخت‌ها باعث مشکلات زیست‌محیطی می‌شود. در این نمایشگاه درختی با توپ‌های شیشه‌ای قرمز تزئین شده که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته و کوچکترین شی در این نمایشگاه تمبری ۹۰ سنتی است که تصویر یک درخت کریسمس را نشان می‌دهد. درمیان اشیای به نمایش گذاشته شده می‌توان به درختی نسوز اشاره کرد که سال گذشته از یک فروشگاه زنجیره‌ای در پاریس خریداری شد.

در قرن گذشته درخت کریسمس در سطح جهان به شدت رشد کرد و کشورهای کاتولیک‌نشین به‌تدریج آن را پذیرفتند؛ چرا که ماهیت آن به پروتستان‌ها باز می‌شود و سرانجام با تصدیق رسمی کلیسا مواجه شد.ژان پل دوم، پاپ لهستانی برای نخستین بار درخت بزرگ کریسمسی را در میدان سنت پیتر نصب کرد که تاریخ آن به کمتراز ۳۰ سال پیش باز می‌شود و رونمایی از این درخت از آن زمان تاکنون یکی از رویدادهای مهم در تقویم واتیکان به‌شمار می‌رود.
 
 
نمایشگاه کریسمس مصنوعی در دوبی
برف یکی از آن مواردی است که به هیچ وجه نمی‌توان انتظار آن را در شهری مثل دوبی داشت. دما در این شهر در تابستان به ۴۰ درجه و در زمستان نیز به حداقل ۱۲ درجه می‌رسد و هوا هرگز آنقدر سرد نمی‌شود که شهروندان شاهد بارش برف باشند. اما این موضوع دلیلی شده است تا یک گروه آلمانی دست به کار شده و یکی دیگر از عجایب را در دوبی خلق کند. دوبی که همواره پذیرای رویدادهایی نامتعارف، همچون فروشگاهی در زیر آب بوده، این بار آماده می‌شود تا برف مصنوعی را در خیابان‌های خود به نمایش بگذارد.

براساس طرحی که به مناسبت کریسمس پیاده‌سازی شد، محققان آلمانی در سطح خیابان‌های جزیره‌ای خاص از دوبی، دستگاه‌های برف‌ساز را کار گذاشتند تا با کمک آنها، بارش برف را شبیه‌سازی کنند اما چالش اصلی زمانی بود که برف روی زمین می‌نشیند. این گروه آلمانی با استفاده از لوله‌های زیرزمینی، دمای خیابان‌ها را پایین آورده و به ماندگاری برف کمک کردند. در نهایت زمانی که برف‌های باریده شده آب شدند، سیستمی که در سطح خیابان‌ها قرار داشت، آب را دوباره به برف تبدیل کرد.

این گروه آلمانی همچنین موفق شده‌اند تا یک آدم برفی را با این تکنیک ایجاد کرده و آن را در گرمای طاقت‌فرسای دوبی، سرپا نگه دارند. به لطف پیشرفت فناوری، اکنون لمس گرما برای آدم‌برفی‌ها آرزو به‌شمار نمی‌آید. نمایشگاه کریسمس مصنوعی با استقبال بی‌نظیر مردمی که همه آنها هیجان‌زده بودند، مواجه شد و سود خوبی را برای برگزارکنندگان به همراه داشت.
 
 
نمایشگاه تمبرهای کریسمس در ایران
دی ماه سال ۹۱ به مناسبت ولادت حضرت عیسی(ع) نمایشگاهی از تمبرهای هنری و فرهنگی ۲۰ کشور در موزه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شد. در این نمایشگاه تمبرهایی از کشورهای مختلف نظیر ایران، جزایر کایمان، پاراگوئه، گرانادا، کانادا، جزایر آنگوئیلا، جمهوری گینه استوایی، امریکا، جزایر باهاما، مونتسرات، آندورا، ملاوی، واتیکان، آلمان، برزیل، گابن، جامائیکا، زلاندنو، مجارستان، ساموا و... به نمایش گذاشته شد.

موضوع این تمبرها به‌طور عمده درباره ولادت حضرت عیسی (ع)، حضرت عیسی (ع) و حواریون، پرورش حضرت مسیح (ع) در دامن حضرت مریم (ع)، نقاشی تمثال حضرت مسیح توسط نقاشان بزرگ اروپایی، نقاشی کودکان با موضوع کریسمس، حضرت عیسی(ع) و قدیسان، گلدوزی تمثال حضرت عیسی (ع)، تزئین درخت کریسمس، مدال‌های یادبود ضرب شده به مناسبت عید ولادت حضرت عیسی مسیح(ع)، غذاهای سنتی روز ولادت حضرت مسیح(ع) و... بود. علاوه‌بر این، تمبرهایی از تابلوهای نقاشی توسط هنرمندان و نگارگران مشهور جهان مانند رافائل، گیرلاندایو، کوریر، ریوارنی خلق شده و در موزه‌های اروپا و امریکا موجود است که از بخش‌های دیگر این نمایشگاه مذهبی بود.

گنجینه تمبر و اسکناس به منظور ارج‌نهادن به مناسبت‌های جهانی، ملی و مذهبی و معرفی بخشی از آثار فرهنگی و هنری ملل مختلف جهان اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کرده که مورد استقبال فراوان علاقه‌مندان و رسانه‌های گروهی جهان قرار گرفته است.




۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن