تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803966677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص اعتبارات قطره چکاني در رديف هاي عمراني، دردي را دوا نخواهد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۷:۷ب.ظ)
ضرورت اصلاح نظام بودجه ريزي کشور ؛ اختصاص اعتبارات قطره چکاني در رديف هاي عمراني، دردي را دوا نخواهد کرد سخنگوي سابق هيأت رئيسه مجلس گفت: اگر يک پروژه در بودجه سال 93 آغاز و رديف بودجه اي براي آن مشخص مي شود، ديگر نبايد در بودجه سال 94 براي همان پروژه رديف خاصي اختصاص يابد.
عبدالرضا مصري، رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و کوبا در مجلس درباره چابک بودن بودجه به خبرنگار خبرگزاري موج اظهارکرد: زماني که حاشيه هاي بودجه کم و صراحت بودجه افزايش يابد و همچنين موضوعاتي که در بودجه مطرح مي شود، تنها محدود به يک بازه زماني يکساله باشد، يعني بودجه چابک است.
وي ادامه داد: اما متاسفانه در بودجه کشورمان هيچ کدام از اين فاکتورها صدق پيدا نمي کند و با وضعيت امروز زمان زيادي را نياز داريم که بودجه به سمت چابک سازي پيش رود.
نماينده مردم کرمانشاه در خانه ملت با اشاره به خصوصيات بودجه چابک، تصريح کرد: عمليات ها در بودجه بايد از صفر آغاز شود، اين به معناي آن است که اگر يک پروژه در بودجه سال 93 آغاز و رديف بودجه اي براي آن مشخص مي شود، ديگر نبايد در بودجه سال 94 براي همان پروژه رديف خاصي اختصاص يابد.
عضو کميسيون اجتماعي مجلس گفت: بايد براي پروژه اي که 100ميلياردتومان هزينه دارد، اعتبار آن را از بودجه تامين و در اختيار بانک قرار دهيم که متناسب با تعديل و در برابر نرخ تورم و سود بانکي مقاوم باشد و در زمان اتمام طرح و پروژه ها، سرمايه گذار يا مجري طرح بداند که به ميزان هزينه آن فرد، اعتبار اصلي در بانک ذخيره شده است و در صورت ارائه صورت حساب، آن اعتبار به آن فرد پرداخت مي شود.
مصري گفت: متاسفانه در نظام بودجه ريزي بخاطر عدم رعايت اينگونه مسائل هميشه با چالش هاي جدي روبه رو هستيم و تا زماني که نظام بودجه ريزي ما اصلاح نشود، مطمئنا چابک سازي بودجه ساليانه معنايي پيدا نمي کند.
عضو شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت با انتقاد از تخصيص اعتبار در بودجه هاي فعلي گفت: سالانه هزاران رديف بودجه را به صورت قطره چکاني و با اعتبارات محدود به پروژه هاي عمراني تخصيص مي دهيم که عملا اين پروژه ها در بودجه هاي سال هاي آتي نيز تکرار مي شود ؛ زماني که بودجه کشور بر مبناي صفر باشد، هر پروژه تنها براي يکبار تامين اعتبار مي شود.
سخنگوي سابق هيأت رئيسه مجلس درباره اولويت هاي بودجه اي گفت: اگر به صورت کلي بخواهيم بگويم، اصلا بودجه ها قابل انجام نيست زيرا 4 کتابچه تنها به صورت رديف تقديم مجلس شده است و با اين اوصاف ديگر چيزي به عنوان اولويت معنا پيدا نمي کند ؛ شايد با همين منوال هم بخواهيم اولويتي تعيين کنيم، 2کتابچه حاوي اولويت هايي باشد که از سال هاي گذشته هم در بودجه باقي مانده باشد.
مصري تاکيد کرد: اگر روند بودجه، به همين شيوه بخواهد باقي بماند، اولويت ديگر مهم نيست ؛ بايد سريعا پروژه هايي که پيشرفت فيزکي بالاتري را دارند در اولويت قرار دهيم تا هر چه زودتر به بهره برداري برسند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: در بودجه به پروژه هايي که بيشتر در راستاي اقتصادمقاومتي کمک مي کنند، بايد فرصت داد تا مشکلات نظام عمراني کشور رفع شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن