تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819265903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاسیس پایگاه نظامی انگلیس سبب شعله ور شدن اعتراض ها در بحرین شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دیلی تلگراف : تاسیس پایگاه نظامی انگلیس سبب شعله ور شدن اعتراض ها در بحرین شد لندن – روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد که تصمیم انگلیس برای ایجاد یک پایگاه جدید دریایی در بحرین، سبب گسترش و شعله ور شدن اعتراض ها در این کشور شده است.


به گزارش ایرنا، این روزنامه به نقل از گروه های مدافع حقوق بشر نوشت: تاسیس این پایگاه جدید دریایی، پاداش رژیم پادشاهی بحرین به انگلیس در قبال سکوت لندن در برابر اقدامات سرکوبگرانه این رژیم بوده است.
به نوشته این روزنامه، تصمیم دولت انگلیس برای ایجاد این پایگاه بزرگ دریایی در بحرین، در حالی صورت می گیرد که نگرانی هایی درباره نقض حقوق بشر گروه های مخالف و فعالان حقوق بشری از سوی دولت منامه وجود دارد.
بگزارش دیلی تلگراف، بدنبال توافق بحرین و انگلیس برای تاسیس این پایگاه دریایی، صدها معترض شنبه شب در شهر "سیترا" که پایگاه مخالفان شیعه بشمار می آید، در تظاهراتی خواستار اخراج "ایان لیندسی" سفیر انگلیس در منامه شدند.
به گزارش این روزنامه، پلیس بحرین با شلیک گاز اشک آور شرکت کنندگان در این تظاهرات را متفرق کرد.
این روزنامه نوشت: فعالان بحرینی می گویند که تصمیم بحرین برای تامین بخش بزرگی از بودجه این پایگاه، جایزه ای به دولت انگلیس برای سکوتش در برابر زندانی کردن مخالفان حکومت پادشاهی سنی بحرین است.
دیلی تلگراف با اشاره به مخالفت گروه های بین المللی با توافق امنیتی بحرین و انگلیس و تاسیس این پایگاه بزرگ دریایی در بندر «سلمان» نوشت:" کنت روت"، مدیر سازمان دیده بان حقوق بشرگفته است آیا زمانی بهتر از این برای ساخت این پایگاه دریایی وجود نداشت؟ آن هم د رحالی که دولت بحرین بدنبال سرکوب خشونت آمیز مخالفان است.
حکومت بحرین بدنبال سرکوب خشونت بار جنبش طرفدار دموکراسی دراین کشور در سال 2011 میلادی، همچنان به زندانی کردن مبارزان و فعالان حقوق بشر و سرکوب مخالفان ادامه می دهد.
به گزارش دیلی تلگراف، براساس توافق امنیتی که میان انگلیس و بحرین در منامه به امضا رسید، برای اولین باز از زمان خروج نیروهای انگلیسی در دهه 1970 میلادی از خلیج فارس، بار دیگر نیروی دریایی این کشور توانسته است که جای پای محکمی را در این منطقه به دست آورد.
براساس اعلام وزارت دفاع انگلیس، با امضای این توافقنامه، امکانات موجود در بندر «سلمان» بحرین که محل استقرار دائمی 4 کشتی جنگی انگلیس مین روب است، تقویت خواهد شد.
این توافق امنیتی جمعه شب گذشته در منامه به امضای "هاموند" و شیخ "خالد بن احمد بن محد آل خلیفه " وزیر خارجه بحرین و با حضور مقامات دفاعی دو کشور رسیده است.
"فیلیپ هاموند " وزیر امور خارجه انگلیس در حاشیه کنفرانس چالش های امنیتی در منطقه که روز شنبه گذشته در منامه برگزار شد، در گفت وگویی با دیلی تلگراف گفت که پایگاه جدید دریایی نیروی دریایی این کشور در بحرین، بخشی از نقش امنیتی گسترده تر انگلیس در خاورمیانه است.
فیلپ هاموند عنوان کرد که هدف از ایجاد پایگاه دریایی دایمی در خلیج فارس، بازگشت به راهبرد "شرق سوئز" در چارچوب یک راهبرد بزرگ تر است.
وی گفت: انگلیس و فرانسه قصد دارند که یک نقش امنیتی بزرگتر را در خاورمیانه همان طور که آمریکا به سوی آسیا چرخش داشته است، داشته باشند.
وزیر خارجه انگلیس گفته است: همان طور که آمریکا تمرکز و تلاش بیشتری بر روی منطقه آسیا و پاسفیک به عمل می آورد، ما و شرکای اروپایی مان نیز باید سهم بیشتری از بار کنونی در منطقه خاورمیانه و شرق و آفریقا برعهده بگیریم.
وی همچنین ثبات در خلیج فارس را برای منافع انگلیس حیاتی توصیف کرد و درخواست صورت گرفته از سوی احزاب و محافل داخلی برای خروج نیروهای این کشور از خاورمیانه برای پرداختن به امور داخلی اش را رد کرد.
هاموند با بیان اینکه مذاکراتی برای یافتن راهی برای ایفای نقش بیشتر نظامی انگلیس در منطقه در حال انجام شدن است، گفت که لندن در حال بررسی احتمال انجام تمرینات نظامی مشترک با یک و یا سایر کشورهای حوزه خلیج فارس است.
وزیر خارجه انگلیس عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که چگونه می توانیم آمادگی مان را در تمامی شرایط حفظ کنیم.
اروپام **1** 1552


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن