تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805459855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین شهید دانشجوی استان گیلان قبر ندارد!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


درد و دل‌ های مادر شهید؛
اولین شهید دانشجوی استان گیلان قبر ندارد!
مادر شهید "اکبر توپا" می‌ گوید: به من گفتند لباس شهید را به خاک بسپارم و مزاری برایش تهیه کنم. من به آنها گفتم که این کار را انجام می دهم اما به شرطی که پس از فوتم مرا در قبر فرزندم بگذارید...



  به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، سمیه اقدامی مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا تحت عنوان کاروان زینبی برگزار می‌شود، گفت: دیدار با مادر شهید "اکبر توپا" هشتمین دیدار از دیدارهای آسمانی است که توسط امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در این دیدارها زوایای پنهان زندگی شهدا و خانواده‌هایشان آشکار می‌شود، اذعان داشت: دیدار با مادر شهید توپا ما را با این واقعیت تلخ روبرو ساخت که اولین دانشجوی شهید استان در گلزار شهدا مزاری به نام خود ندارد و این جای بسی تأمل است.
بنابراین گزارش، در این دیدار که در حسینیه‌ای که در منزل شهید برپا شده بود، برگزار شد، مادر شهید توپا درباره فرزند شهیدش با اشاره به اینکه خداوند فرزندش را پس از چهارسال زندگی مشترک به آنها عنایت فرموده بود، گفت:  اکبر متولد 24شهریور ماه 1338 ه.ش در محله‌ی خمیران زاهدان رشت است که در خانه‌ای محقر دیده به جهان گشود که این عزیز را خدا پس از چهار سال زندگی مشترک به ما عنایت نمود که در هفت ماهگی متولد شد. بسیار باهوش و مودب بود و پس از او خداوند 3 فرزند دیگر نیز به ما داد.
این مادر بزرگوار با بیان اینکه اکبر در 18 سالگی پدر بزرگوارش را که راننده یک شرکت بود از دست داد، افزود:  پس از فوت پدر، اکبر به عنوان پسر بزرگ خانواده در تامین مخارج خانه به ما کمک می‌کرد و مدتی را در کار برقکاری مشغول به کار بود. فرزندم از فعالان مسجد خمیران زاهدان بود که در ایام محرم و صفر همانند پدر مرحومش در دسته عزا شرکت می‌نمود و زیر علم امام حسین علیه السلام عزاداری می‌کرد که به واسطه همین علاقه به مسجد، منبر و جاکفشی آنجا را با دستان خود ساخت.
مادر شهید توپا در ادامه خاطراتش در حالی که چشمانی پر از اشک داشت، گفت: اکبر برای من همه چیز و همه کس بود. علاقه‌اش به من زیاد بود. با مهربانی خاصی مرا مادر صدا می‌کرد. در درس بسیار باهوش بود. دانشجوی رشته مکانیک دانشکده چمران رشت بود. در سیزدهم مهر سال 59 که سیزده نفر از رزمندگان گیلان در سرپل ذهاب به شهادت رسیدند اکبر پس از مراسم تشییع آنها با آنکه معاف از خدمت سربازی بود به عنوان یکی از نیروهای داوطلب به جبهه رفت بخاطر اینکه می‌گفت مگر خون من از این جوانان رنگین تر است.
وی ادامه داد: اکبر با وارد شدن در ارتش، دوره آموزشی خود را در شیراز به اتمام رساند و پس از آن دوره تخصصی تانک را گذراند و به عنوان راننده تانک وارد مناطق جنگی جنوب شد و در این مدت چهار بار به مرخصی آمد که در چهارمین دیدار جور دیگری شده بود و به دلم افتاده بود که او باز نخواهد گشت که سرانجام در تاریخ 15 دی 59 در منطقه عملیاتی سوسنگرد به خاطر حجم گسترده حملات آتش دشمن در تانک به شهادت می‌رسد که بعد تانک آتش می‌گیرد و پیکرش همان جا ماندگار می‌شود.
مادر شهید اکبر توپا افزود: باورم نمی‌شد که اکبرم به شهادت رسیده باشد فکر می‌کردم زنده است اما پس از مدتی ساکی که حاوی کتابهایش بود در شب حنابندان خواهرش به دست ما رسید.
وی اظهار داشت: با اینکه فرزندم اولین شهید دانشجوی گیلان بوده پس از شهادتش کسی به سراغ  ما نیامده و به خاطر مفقودیت پیکرش مزاری برایش در نظر گرفته نشده است.
وی در این خصوص اضافه کرد: در آن زمان به ما گفتند لباس شهید را به خاک بسپاریم و مزاری برایش تهیه کنیم که من به آقایان گفتم که این کار را انجام میدهم اما به شرطی که پس از فوتم مرا در قبر فرزندم بگذارید که این کار را قبول نکردند و هنوز پس از 34 سال از شهادت فرزندم او مزاری ندارد و من با پول خودم قبری برای خود در مکانی دیگر خریدم.
در پایان این دیدار مادر شهید توپا با بیان اینکه تنها خواسته‌اش از مردم ایران حفظ و پاسداری از خون شهداست گفت: نسل دیروز و امروز نباید شهدا را به فراموشی بسپارند و بدانند چه جوانان تحصیل کرده‌ایی در این کشور بودند که می‌توانستند درس بخوانند و ازدواج کنند و زندگی کنند اما به خاطر امام و اسلام و حفظ ناموس و خاک این کشور رفتند و به شهادت رسیدند.   خبرگزاری دفاع مقدس
 



۱۴/۰۹/۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن